Film fra 70 - 80?
Fra : Pierre Roland

Dato : 03-08-05 21:33

Jeg så engang en film der handlede om det overnaturlige.
Filmen er nok fra slutningen af 70`erne starten af 80`erne. Filmen handlede
om en familie i USA, hvor moderen blev "voltaget" af noget som ikke var der,
man kunne se hvordan hendes bryster blev gramset på, hendes børn prøvede at
stoppe "det" men kunne ikke. Hun fik hjælp fra nogle personer som forskede i
sådanne fænonemer og det førte så til at de lavede en kulisse af hendes hus
i en stor hal med alt muligt udstyr.

Jeg kan ikke huske hvordan filmen slutter, men den skulle efter filmen bygge
over en rigtig hændelse. Hvis man tror på det..........

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig.

Pierre

Fra : Brian P

Dato : 03-08-05 22:01

"Pierre Roland" <prc@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bygge over en rigtig hændelse. Hvis man tror på det..........
>
> Håber at der er nogen der kan hjælpe mig.

"The Entity" (1981). Filmen angiver vist nok i sine start- eller sluttekster
at være baseret på virkelige hændelser, men "virkelige" er jo et vidt
begreb - den har afgjort tjent sig selv hjem! ;) Ganske effektfuld lille (!)
film - stadigvæk.

Fra : Ham selv

Dato : 03-08-05 22:04

Hvor kan den fås på dvd, hvis den kan?

pierre

Fra : Brian P

Dato : 03-08-05 22:11

"Ham selv" skrev:
> Hvor kan den fås på dvd, hvis den kan?

Det ved ML-78 garanteret!? ;)

PS. Hvis ikke, er det vistnok links videre herfra
http://www.imdb.com/title/tt0082334/

Fra : Ham selv

Dato : 03-08-05 22:15

Jeps det har jeg fundet samt den kan fås hos dvdoo
http://www.dvdoo.dk/dvdoo/film.asp?Command=8061
Og hvist jeg ikke er helt tosset så kommer den i en ny udgave i 2006
http://www.imdb.com/title/tt0420602/
Kan det ikke passe?

Fra : Brian P

Dato : 03-08-05 22:21

"Ham selv" skrev:

> [...]
> http://www.dvdoo.dk/dvdoo/film.asp?Command=8061
> Og hvist jeg ikke er helt tosset så kommer den i en ny udgave i 2006

Interessant. Det er åbenbart tilfældet, og Hideo Nakata er jo ikke hvem som
helst. Det store spørgsmål må være.. hvorfor? Men sådan kunne man jo omvendt
også spørge til alle de amerikanske versioneringer af japanske gysere. Og
"for at tjene penge" må være svaret. Og det gør de.

Fra : Ham selv

Dato : 03-08-05 22:26

> [...]
> omvendt også spørge til alle de amerikanske versioneringer af japanske
> gysere. Og "for at tjene penge" må være svaret. Og det gør de.
Ved du om man se klip fra den nogen steder (både den nye og gamle) eller der
er måske slet ikke lavet noget endnuaf den nye?

Fra : Morbid Angel

Dato : 04-08-05 01:05

On Wed, 3 Aug 2005 23:14:49 +0200, "Ham selv" <prc@tele2adsl.dk>
wrote:

> [...]
>http://www.dvdoo.dk/dvdoo/film.asp?Command=8061
>Og hvist jeg ikke er helt tosset så kommer den i en ny udgave i 2006

Hvis man vil have samme version med danske tekster til en trediedel af
prisen kan den købes her:
http://www.play.com/play247.asp?pa=srmr&page=title&r=R2&title=104142

Og det under toldgrænsen =)

Mvh