Returnering af DVD fejllevering - "recorde~
Fra : jakob

Dato : 01-08-05 16:11

Hejsa..

Jeg undskylder at mit spørgsmål er off-topic, men tillader mig alligevel
at stille det her, eftersom der sikkert er andre i gruppen der
erfaringer med fejlleveringer af DVDer (hvilket jeg har været forskånet
for, indtil nu).

Play.com har nu for anden gang sendt mig The Shield sæson 1, selvom det
var sæson 2 jeg bestilte, hvilket også fremgår af begge fakturaer. (Så
nu har jeg tre sæson 1 sæt i alt

De beder mig om at returnere vha "Recorded Delivery". Hvad er det? Den
lokale postmutter vidste det ikke, hvilket jeg egentligt heller ikke
havde regnet med.

Hvordan plejer I andre at gøre når i modtager en DVD fejllevering? Bare
returnere som alm postforsendelse, i samme kuvert? Hvordan dokumenterer
man sine udgifter til porto (som jeg formoder at play.com har tænkt sig
at refundere)?

/Jakob

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-08-05 16:51

jakob <jtonospam@mail.dk> writes:

> De beder mig om at returnere vha "Recorded Delivery". Hvad er det? Den
> lokale postmutter vidste det ikke, hvilket jeg egentligt heller ikke
> havde regnet med.

"Anbefalet" formoder jeg.

> Hvordan plejer I andre at gøre når i modtager en DVD fejllevering?
> Bare returnere som alm postforsendelse, i samme kuvert? Hvordan
> [...]

Jeg må med skam erkende, at jeg aldrig har fået returneret de fem
fejlbehæftede Babylon 5-kasser jeg har liggende til Amazon. De har
heller ikke rykket for dem.

--
Peter B. Juul, o.-.o "[Tor Nørretranders] er feteret i medierne
The RockBear. ((^)) som 'videnskabsjournalist' og ofte også

Fra : jakob

Dato : 01-08-05 18:06

Peter B. Juul wrote:

> "Anbefalet" formoder jeg.

Ja du har nok ret..

> Jeg må med skam erkende, at jeg aldrig har fået returneret de fem
> fejlbehæftede Babylon 5-kasser jeg har liggende til Amazon. De har
> heller ikke rykket for dem.

Ah ja - Babylon 5. Har bestilt 5. og sidste sæson hos amazon.de for et
par dage siden. Det var vist endda en anbefaling fra dig der fik mig
til at starte op på serien i sin tid. Alletiders serie.

Men mht The Shield så er jeg jo blevet bonget for pengene...

....ermh. Eller næh. Tjekkede lige netbanken. Den 26. har de trukket
390,09 kr. for sæson 1+2. Den 29. er der "tilbageført" 15,23 kr. (1,4
pund) (??) Den anden sæson 1 er der ikke blevet trukket penge for..
Nåmen så har jeg jo ikke noget hastværk

/Jakob

Fra : No Humor Man

Dato : 01-08-05 19:52

jakob wrote:
> [...]
> 390,09 kr. for sæson 1+2. Den 29. er der "tilbageført" 15,23 kr. (1,4
> pund) (??) Den anden sæson 1 er der ikke blevet trukket penge for..

Hvis du har fået refunderet din betaling for varen så er det da netop at
du skal aflevere den snarest muligt. Hvis du undlader eller tager for
lang tid er det måske ikke sikkert at de gør det fremover, for andre der
måske kommer i samme situation, og så hænger de på det pga at du var for
doven til at levere en vare tilbage.

Men okay... det koster jo også at sende varer tilbage. Det skulle du
måske nævne for dem for at høre om hvad de har tænkt sig at gøre ved det
- om du selv skal betale eller om de betaler.

Du må hygge. ,-)

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
The Insane Asylum: http://www.fortunecity.com/marina/anchor/986/

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-08-05 22:48

No Humor Man <no.humor.man@webspeed.dk> writes:

> [...]
> andre der måske kommer i samme situation, og så hænger de på det pga
> at du var for doven til at levere en vare tilbage.

Reglerne er meget simple: Hvis nogen sender dig noget, du ikke har
bestilt må du beholde det til de selv henter det. Det er en rimelig og
ordentlig ting at returnere ting, hvis modtageren har lovet at betale
omkostningerne, ellers ikke, synes jeg.

At Play har leveret den forkerte vare må aldrig blive køberens
problem.

Fra : AJC

Dato : 01-08-05 23:01

p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote in

> [...]
> omkostningerne, ellers ikke, synes jeg.
>
> At Play har leveret den forkerte vare må aldrig blive køberens

Nå?
Jeg bestilte ellers en CPU for nogle måneder siden. Jeg modtog selvfølgelig
en forkert og måtte sende den tilbage. Det kostede da kun lidt over 40 kr.
Det har alle råd til!
Vi skal passe på, at vi som købere ikke går rundt i for små sko!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-08-05 23:08

AJC <stillvirgin@age42> writes:

> [...]
> Det har alle råd til!
> Vi skal passe på, at vi som købere ikke går rundt i for små sko!

Jeg ville nok have gjort det samme. Men du var ikke _forpligtet_ til det.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg sagde ikke, at han var et røvhul. Jeg
The RockBear. ((^)) sagde, at jeg synes, han er et røvhul, og

Fra : jakob

Dato : 02-08-05 18:28

Peter B. Juul wrote:

> Jeg ville nok have gjort det samme. Men du var ikke _forpligtet_ til det.

JEG er bare nede over at jeg ikke har sæson 2 ved mig! Har just set det
sidste afsnit af sæson 1, og jeg vil have mere!!! Hvor er det da en
fornøjelse at følge en serie hvor skurkene ikke bare entydigt er nogle
svin, og hvor "de gode" også har deres mørke side. Håber at serien
holder sin standard i de efterfølgende sæsoner. Og håber at Play magter
at sende mig den rigtige sæson.

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-05 20:37

jakob wrote:
> [...]
> svin, og hvor "de gode" også har deres mørke side. Håber at serien
> holder sin standard i de efterfølgende sæsoner. Og håber at Play magter

glæd dig til sæson 2 og 3, det tager det for alvor fart... er selv lige
begyndt på 4 sæson. det er simpelthen klasse TV det her... en af de
bedste TV serier jeg kan huske...

Fra : No Humor Man

Dato : 02-08-05 17:07

AJC wrote:
> [...]
> Det har alle råd til!
> Vi skal passe på, at vi som købere ikke går rundt i for små sko!

Ah, men Play.com er vist en UK side og så er fragtprisen altså noget
højere. Nu ved jeg ikke om man sender dvd-film som brev eller pakke,
men pakkepost er imo ekstremt dyr for at sende en vare tilbage.

Fra : ML-78

Dato : 02-08-05 17:56

AJC skrev:

> [...]
selvfølgelig
> en forkert og måtte sende den tilbage. Det kostede da kun lidt over 40

Så burde forhandleren jo heller ikke have noget problem med at refundere
beløbet hvis du havde ønsket det.

> Vi skal passe på, at vi som købere ikke går rundt i for små sko!

Det samme gælder forhandleren.

ML-78

Fra : Devast8or

Dato : 01-08-05 18:59

Peter B. Juul wrote:

> "Anbefalet" formoder jeg.

Enten det, eller som pakke. Der får du et T&T nummer, det kan vel ikke blive
mere 'recorded' :) (og pakker er også forsikrede, jeg ved ikke med
anbefalede breve).

Devast8or