Open range og nyhedssider ?
Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 12:50

Fik set subj. i aftes. Faldt egentlig over den ved et tilfælde, men hold da
kæft en film.

Den er da totalt overset.
Og sikke et skuespil, både Costner og Duvall i topform i et mageløst
stemningsfyldt landskab Absolut en top 5 western.

Hvad sider skal jeg læse anmeldelser på, for at få sådanne film med i
betragtning ? Alt det tegneserie-skrammel fra Hollywood fylder jo det hele
efterhånden

OR ender ihvertfald i reolen, men det kunne jo være der var flere derude,
jeg mangler at få set ?

Mvh
Jan Rysz

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 01-08-05 16:03

On Mon, 1 Aug 2005 13:50:12 +0200, "Rysz \( 8900 \)"
<rysz(snabela)rysz(dot)net> wrote:

>Fik set subj. i aftes. Faldt egentlig over den ved et tilfælde, men hold da
>kæft en film.
>
>Den er da totalt overset.

Ikke af mig. Den er IMHO langt bedre end Unforgiven.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : ret mail ved svar

Dato : 01-08-05 19:26

> Ikke af mig. Den er IMHO langt bedre end Unforgiven.

Har også set den. Utrolig god film. Men bedre end Unforgiven ved jeg ikke
rigtig. Også svært at sammenligne dem.

Fra : Peter G

Dato : 02-08-05 14:33

"ret mail ved svar" <kimSLET.mail@DETTEc.dk> writes:

> [...]

Hæderlig. Jeg kunne ikke lade være med at sammenligne den med "Lonesome
Dove" og i den sammenligning vinder LD med flere alen.

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 02-08-05 15:40

On Tue, 02 Aug 2005 15:33:21 +0200, Peter G <peterg@despammed.com>
wrote:

>Hæderlig. Jeg kunne ikke lade være med at sammenligne den med "Lonesome
>Dove" og i den sammenligning vinder LD med flere alen.

LD er også exceptionel god af en tv-serie at være. Har du i øvrigt set
"Deadwood"? Den er altså også fænomenal. Fucking great, som Al ville
sige.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter G

Dato : 03-08-05 12:59

Niels Søndergaard <Niels.Sondergaard@gmail.com> writes:

> LD er også exceptionel god af en tv-serie at være. Har du i øvrigt set
> "Deadwood"? Den er altså også fænomenal. Fucking great, som Al ville
> sige.

Kender den ikke, men den er noteret og gemt på min "Undersøg
nærmere"-liste.

Fra : the LU

Dato : 03-08-05 18:16

From: "Peter G" <peterg@despammed.com>

> Kender den ikke, men den er noteret og gemt på min "Undersøg
> nærmere"-liste.

Serien vises i øjeblikket onsdage på DR2 kl. 20:00 (dvs. om ca. tre
kvarter). Og jeg må give Niels ret i at der er tale om kvalitets-tv.

/Toby

Fra : Peter G

Dato : 05-08-05 14:23

"the LU" <fart1138REM0VEME@hotmail.com> writes:

> Serien vises i øjeblikket onsdage på DR2 kl. 20:00 (dvs. om ca. tre
> kvarter). Og jeg må give Niels ret i at der er tale om kvalitets-tv.

Så mangler jeg bare et TV ;)

Men tak for oplysningen.

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 01-08-05 21:40

"Rysz ( 8900 )" <rysz(snabela)rysz(dot)net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og sikke et skuespil, både Costner og Duvall i topform i et mageløst
> stemningsfyldt landskab Absolut en top 5 western.

Ja jeg synes også den har fået for lidt opmærksomhed, en rigtig god western,
der tør tage sin tid...

> OR ender ihvertfald i reolen, men det kunne jo være der var flere derude,
> jeg mangler at få set ?

Tjaeee jeg kan nævne nogle af de film jeg de sidste par år eller tre, har
fået set ved et tilfælde, og som jeg synes har været fantastiske film
oplevelser...men mange af dem har været nævnt her før...

Life as a house (Drama)
Cubic (Equilibrium) (sci-fi)
Boonduck Saints (Action)
Pitch Black (Sci-fi)
Mystery Alaskas (Drama)
Twilight Samurai (periode drama)
When the last sword is drawn (periode drama)
Blueberry (syret western)
Kops (svensk komedie)
The Devils Backbone (stille og stemningsfuld gyser)
Carandiru (fængselsdrama)
Shaun of the dead (zombie komedie)
Billy Elliot (komedie)
New Police Story (action)
The Magdalene Sisters (Fantastisk drama)

Det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om...ved godt nogle af dem er
gamle og efterhånden ved at være ret kendte, men samtlige af disse film er
der stort set ingen i min omgangskreds der kender...og jeg så de fleste af
dem ved lidt af et tilfælde, men alle er overmiddel, og flere af dem er
simpelthen nogel af de bedste film jeg har set....

Håber du kan bruge nogle af dem

Mvh. Brian

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 21:54

> Life as a house (Drama)
> Cubic (Equilibrium) (sci-fi)
> Boonduck Saints (Action)
> Pitch Black (Sci-fi)
> Mystery Alaskas (Drama)
> Twilight Samurai (periode drama)
> When the last sword is drawn (periode drama)
> Blueberry (syret western)
> Kops (svensk komedie)
> The Devils Backbone (stille og stemningsfuld gyser)
> Carandiru (fængselsdrama)
> Shaun of the dead (zombie komedie)
> Billy Elliot (komedie)
> New Police Story (action)
> The Magdalene Sisters (Fantastisk drama)

Cubic er allerede på toppen af listen. Fantastisk film. Resten kender jeg
ikke, udover at have hørt omtale af et par stykker.

, men alle er overmiddel, og flere af dem er
> simpelthen nogel af de bedste film jeg har set....

Efterhånden synes at det er tendens at de film der ender i min reol, er dem
der ikke bliver promoveret som en landskamp i tv. En af anmelderne på
filmz.dk betegnede flere moderne film, som actionprægede
computeranimationer, hvor der skulle tages hensyn til at lille gustav på 12
ikke kunne koncentrere sig i mere end 10 minutter. Jeg er tilbøjelig til at
give ham ret.

Selv de gamle Arnold film har mere dybde, end meget af det der er
publikumssuccesser i dag.

> Håber du kan bruge nogle af dem

Der er ihvertfald noget at gå i gang med. Jeg takker for forslagene.

Mvh
Jan Rysz

Fra : Morbid Angel

Dato : 02-08-05 00:52

> [...]
<rysz(snabela)rysz(dot)net> wrote:

>OR ender ihvertfald i reolen, men det kunne jo være der var flere derude,

Oldboy
Ong-Bak
Sympathy For Mr.Venegance
Shutter