Filmzonen søger anmeldere
Fra : JacobMAndersen

Dato : 30-07-05 20:36

Filmzonen søger en række anmeldere til at anmelde de nyeste
biograf-film. Da jobbet er ulønnet skal det primært være
filminteressen, der driver værket. En bred filmviden er forventet,
samt evnen til at fremhæve en films fordele og ulemper, fejl og
mangler osv. Godt sprogbrug og grammatisk kunnen er et must.

Kan du levere ovenstående er du muligvis en af Filmzonens nye
biofilm-anmeldere, hvis du også kan opfylde nedenstående krav:

* Er fra Københavnsområdet, da screeninger af filmene foregår der.

* Har tid i formiddagstimerne, da screeninger oftest er placeret her.

* Og er minimum 18 år.

Vedlagt annoncen skal være en test-anmeldelse af en nyere film.
Anmeldelsen skal være på minimum 500 ord.

Er du interesseret og ønsker at være en del af Filmzonen, så send en
ansøgning med test-anmeldelse og lidt om dig selv til
jacob@filmzonen.dk med emnet 'anmelder'.

Vi ser frem til at høre fra dig.

Fra : Grunt

Dato : 30-07-05 21:05

On 30 Jul 2005 12:36:25 -0700, "JacobMAndersen" <jacobmandersen@gmail.com>
wrote:
in dk.kultur.film

>Vi ser frem til at høre fra dig.

Og vi ser frem til du poster opslag/annoncer m.m. i den rigtige gruppe.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 30-07-05 21:35

On 30 Jul 2005 12:36:25 -0700, "JacobMAndersen"
<jacobmandersen@gmail.com> wrote:

>Da jobbet er ulønnet

Hvor snotdumme tror du egentlig vi er?

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Henrik Larsen

Dato : 30-07-05 23:37

"JacobMAndersen" <jacobmandersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>samt evnen til at fremhæve en films fordele og ulemper, fejl og
>mangler osv. Godt sprogbrug og grammatisk kunnen er et must.

Store krav, i betragtning af, at det skal være gratis.

Filmzonen... google, google... jamen, det ser jo ud til at være en af de
hersens fancy portaler, hvor content mest er noget man stjæler og platter
sig til. Dertil et rent popup-helvede.

Held og lykke.

Vh Henrik

Fra : Bistroist

Dato : 31-07-05 10:03

JacobMAndersen wrote:
> Godt sprogbrug [...] er et must.

Ja, det ser man tydeligt...

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 31-07-05 11:39

Bistroist skrev:

> Ja, det ser man tydeligt...

Der er ingen formelle fejl i ovenstående. Det er der til gengæld i din
sætning. Der skal mellemrum før tøveprikkerne. Pinligt.

--
Mvh. Peter

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 31-07-05 11:45

On Sun, 31 Jul 2005 12:38:30 +0200, "Peter Bjerre Rosa"
<usenet@filmsvar.dk> wrote:

>Der er ingen formelle fejl i ovenstående. Det er der til gengæld i din
>sætning. Der skal mellemrum før tøveprikkerne. Pinligt.

Der står ingen steder i RO; at der skal mellemrum før tøveprikker.
Deres eksempler viser, at de selv bruger det, men de bruger jo også
"nyt" komma, så deeet...

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 31-07-05 11:54

Niels Søndergaard skrev:

> Der står ingen steder i RO; at der skal mellemrum før tøveprikker.
> Deres eksempler viser, at de selv bruger det, men de bruger jo også
> "nyt" komma, så deeet...

Det er ikke kun RO, der angiver korrekt dansk sprogbrug. Andre udgivelser og
udtalelser fra Sprognævnet har lige så stor vægt. Desuden har Nævnet
skriftligt bekræftet over for mig, at der skal mellemrum. Deres svar blev
postet i sproggruppen og kan genfindes på Google. Så det.

--
Mvh. Peter

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 31-07-05 12:01

On Sun, 31 Jul 2005 12:53:47 +0200, "Peter Bjerre Rosa"
<usenet@filmsvar.dk> wrote:

> [...]
>skriftligt bekræftet over for mig, at der skal mellemrum. Deres svar blev
>postet i sproggruppen og kan genfindes på Google. Så det.

Jeg troede, deres funktion var at rette sproget ind efter gængs
praksis. Jeg vil vove at påstå, at de fleste udelader mellemrum før
tøveprikker.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 31-07-05 12:15

Niels Søndergaard skrev:

> Jeg troede, deres funktion var at rette sproget ind efter gængs
> praksis. Jeg vil vove at påstå, at de fleste udelader mellemrum før
> tøveprikker.

Ja, Nævnet følger blandt andet sprogbrugsprincippet, som handler om at rette
ind, men også traditionsprincippet, der handler om ikke at rokke ved gamle
solide regler. Skriver man tre punktummer lige efter ordet, kaldes det en
udeladelsesmarkør, og den har en helt anden grammatisk funktion. Derfor er
der næppe udsigt til, at reglerne laves om på det område.

--
Mvh. Peter

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 31-07-05 12:31

On Sun, 31 Jul 2005 13:14:39 +0200, "Peter Bjerre Rosa"
<usenet@filmsvar.dk> wrote:

> [...]
>udeladelsesmarkør, og den har en helt anden grammatisk funktion. Derfor er
>der næppe udsigt til, at reglerne laves om på det område.

Hvor kan man helt konkret læse om "udeladelsesmarkører" kontra
"tøveprikker"?

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 31-07-05 12:39

Niels Søndergaard skrev:

> Hvor kan man helt konkret læse om "udeladelsesmarkører" kontra
> "tøveprikker"?

For eksempel i "Håndbog i Nudansk" og "Politikens bog om Tegn og
Tegnsætning". Begge er så vidt jeg husker skrevet af sprognævnsfolk.

--
Mvh. Peter

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 31-07-05 14:04

On Sun, 31 Jul 2005 13:38:54 +0200, "Peter Bjerre Rosa"
<usenet@filmsvar.dk> wrote:

>For eksempel i "Håndbog i Nudansk" og "Politikens bog om Tegn og
>Tegnsætning". Begge er så vidt jeg husker skrevet af sprognævnsfolk.

Tak. Og hermed afslutter jeg denne off-topic-undertråd.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-08-05 07:26

Den Sun, 31 Jul 2005 15:04:14 +0200, skrev Niels Søndergaard:

>Tak. Og hermed afslutter jeg denne off-topic-undertråd.

Nogle gange lader jeg en tråd køre uden at markere den med "Ignorér",
blot for at se hvor langt ud den kommer. Denne agurketråd nåede vist
det man kalder "insektsex", da den jo handlede om ingenting (et
lufthul (= mellemrum) har vel intet indhold? Meget underholdende, men
også en illustration af hvor meget tid og energi en del mennesker kan
bruge på ligegyldigheder, frem for at tage en skovl i hånden og gå ud
og lave noget fornuftigt

Alt skrevet med et glimt i øjet

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 01-08-05 08:02

"Kurt Hansen" <kurt@nospamtowle.dk> wrote in message

SNIP

> [...]
> også en illustration af hvor meget tid og energi en del mennesker kan
> bruge på ligegyldigheder, frem for at tage en skovl i hånden og gå ud

Ahhh... (intet mellemrum)

Når de lever af det, er det vel fair nok at bolle med fluerne en gang
imellem.

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email.
Eller lad være, men så får jeg den ikke

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 01-08-05 10:01

On Mon, 1 Aug 2005 09:02:04 +0200, "Anders B. Hyltoft"
<anders1@FJERNDETTEhyltoft.dk> wrote:

> [...]
>
>SNIP

>Ahhh... (intet mellemrum)
>
>Når de lever af det, er det vel fair nok at bolle med fluerne en gang

Det er helt klart en af de mest tilfredsstillende former for sex der
findes.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 02-08-05 05:39

Niels Søndergaard wrote:

> Det er helt klart en af de mest tilfredsstillende former for sex der
> findes.
>
> mvh
> Niels Søndergaard

Rart at kunne fylde skoene ud for en gangs skyld . . . ? (mellemrum efter
ord og mellem tøveprikker)

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 02-08-05 09:33

On Tue, 2 Aug 2005 06:38:37 +0200, "Abildgaard 3140"
<pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote:

>Rart at kunne fylde skoene ud for en gangs skyld . . . ? (mellemrum efter
>ord og mellem tøveprikker)

Du mener, når jeg har rettet tæerne ud igen?

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 02-08-05 18:35

Niels Søndergaard wrote:

> Du mener, når jeg har rettet tæerne ud igen?
>
> mvh
> Niels Søndergaard

Waba, færdes du her uden grand prix-sandaler?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 02-08-05 20:34

On Tue, 2 Aug 2005 19:35:24 +0200, "Abildgaard 3140"

??????
mvh
Niels Søndergaard

Fra : Bistroist

Dato : 01-08-05 11:00

Peter Bjerre Rosa wrote:
> Der er ingen formelle fejl i ovenstående. Det er der til gengæld i din
> sætning. Der skal mellemrum før tøveprikkerne. Pinligt.

Accepteret, jeg må forsøge at leve med skammen.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 01-08-05 16:01

On Mon, 01 Aug 2005 12:00:24 +0200, Bistroist <not@bloody.likely>
wrote:

>Accepteret, jeg må forsøge at leve med skammen.

Tøsedreng. Har du aldrig hørt om seppuku?

mvh
Niels Søndergaard