Batman Begins (spoiler)
Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-07-05 20:30

Er det kun mig der synes at kampscenerne - slåskampene var utroligt dårligt
lavet - ikke så meget hvordan de slås, men rent teknisk - alt for hurtig
klipning (for at skjule hvor svært det er at se cool og ubesværet ud i en
dragt?) og der var zoomet for tæt på... alt i alt rigtigt "utydeligt" - det
irriterede mig.
desuden - hvorfor snakker han SÅ meget anderledes med maske på - det var alt
for overdrevet "sejt" - Bale taler jo meget fedt helt uden "effekter"...
anyways - god Batman film - heldigvis skal den ikke sættes i forbindelse med
Burtons Batman... Batman Returns er nu stadig noget helt særligt imo.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 29-07-05 22:58

> [...]
> forbindelse med Burtons Batman... Batman Returns er nu stadig noget helt

Hvori består spoileren?

Mikkel

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-07-05 12:32

> Hvori består spoileren?

tja - jeg helgarderede mig bare inden jeg skrev selve indlægget... i det
mindste kan folk der ikke vil vide noget overhovedet, lade være at læse
indlægget - de kunne evt. sidde i biffen og bide sig fast i netop det jeg
havde skrevet istedet for at koncentrere sig om filmens handling

Fra : Thor

Dato : 30-07-05 13:38

> tja - jeg helgarderede mig bare inden jeg skrev selve indlægget...

Hvis ikke der er det ene i vejen, så er der sandelig det andet

Hilsen Thor

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 30-07-05 20:52

"Thor" <invalid@mail.post> skrev i en meddelelse

> Hvis ikke der er det ene i vejen, så er der sandelig det andet

Når man nu lige havde glædet sig til den lovede spoiler!!! ;-D

Mikkel

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-07-05 22:02

> Når man nu lige havde glædet sig til den lovede spoiler!!! ;-D

helgardering - træder man i spinaten og spoiler noget er der ingen ende på
jammeren

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 30-07-05 20:50

> tja - jeg helgarderede mig bare inden jeg skrev selve indlægget...

O.k. med den holdning som nogle har til spoilers er det måske meget klogt...
Men det gør også nemt spoiler-advarslen meningsløs.

> i det mindste kan folk der ikke vil vide noget overhovedet, lade være at
> læse indlægget - de kunne evt. sidde i biffen og bide sig fast i netop det
> jeg havde skrevet istedet for at koncentrere sig om filmens handling

Jo, men det er da vel for ^`~}$¤#* helt deres egen skyld? Hvis man har det
problem, skal man vel helt lade være med at læse noget, inden man ser en
film...

Mikkel

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-07-05 22:04

> O.k. med den holdning som nogle har til spoilers er det måske meget
> klogt... Men det gør også nemt spoiler-advarslen meningsløs.

ja, der kan hurtigt gå lort i den

> Jo, men det er da vel for ^`~}$¤#* helt deres egen skyld? Hvis man har det
> problem, skal man vel helt lade være med at læse noget, inden man ser en
> film...

enig - folks meninger er fine imo, men jeg ser aldrig trailers og kun meget
få teasers - til storfilm jeg virkelig glæder mig til ser jeg ikke noget.

Fra : No Humor Man

Dato : 30-07-05 00:01

sniper_Nolight wrote:
> [...]
> Burtons Batman... Batman Returns er nu stadig noget helt særligt imo.
Det var sikkert for at give en følelse af at være "med" i kampen, så at
sige. At i stedet for at det var flot iscenesat med store
panoramabilleder og tydelige koreografiske mesterværker, så var det
utydeligt, voldsomt og ukontrolleret.

Med hensyn til hans stemme... hvor logisk er det at tage en maske på
hovedet hvis folk alligevel kan genkende ham på stemmen. Det giver jo
ingen mening.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
The Insane Asylum: http://www.fortunecity.com/marina/anchor/986/

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 30-07-05 00:58

"No Humor Man" <no.humor.man@webspeed.dk> wrote in message
> Med hensyn til hans stemme... hvor logisk er det at tage en maske på
> hovedet hvis folk alligevel kan genkende ham på stemmen. Det giver jo
> ingen mening.

Mens jeg sad i biffen tænkte jeg at hans stemme lyder fuldstændig som
Michael Keatons Batman. Syntes egentlig det var cool nok, ved ikke om det
var tiltænkt sådan.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 30-07-05 01:14

On Sat, 30 Jul 2005 01:58:21 +0200, "C. H. Engelbrecht" <chris@
bitfrost.dk> wrote:

> [...]
>
>Mens jeg sad i biffen tænkte jeg at hans stemme lyder fuldstændig som
>Michael Keatons Batman. Syntes egentlig det var cool nok, ved ikke om det

Der er andre tydelige referencer til Burtons film. Replikskiftet "What
are you?" "I'm Batman" er blot et af dem.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-07-05 01:41

Niels Søndergaard <Niels.Sondergaard@gmail.com> writes:

> Der er andre tydelige referencer til Burtons film. Replikskiftet "What
> are you?" "I'm Batman" er blot et af dem.

Jeg bemærkede kun "I gotta get me one of those", som mindede mig om
Jokerens "Where does he GET those wonderful TOYS".

--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg sagde ikke, at han var et røvhul. Jeg
The RockBear. ((^)) sagde, at jeg synes, han er et røvhul, og

Fra : Zeki

Dato : 30-07-05 13:29

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Jeg bemærkede kun "I gotta get me one of those", som mindede mig om
> Jokerens "Where does he GET those wonderful TOYS".

"I gotta get me one of those" blev ellers også brugt af Will Smith i
'Independence Day' i samme hentydning.

mvh
Zeki

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-07-05 12:33

> Mens jeg sad i biffen tænkte jeg at hans stemme lyder fuldstændig som
> Michael Keatons Batman. Syntes egentlig det var cool nok, ved ikke om det
> var tiltænkt sådan.

det synes jeg du har helt ret i... kan da godt være det var det der var
meningen.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-07-05 12:34

"No > Det var sikkert for at give en følelse af at være "med" i kampen, så
at
> sige. At i stedet for at det var flot iscenesat med store
> panoramabilleder og tydelige koreografiske mesterværker, så var det
> utydeligt, voldsomt og ukontrolleret.

lyder fornuftigt - det gik så bare over hovedet på mig.

> Med hensyn til hans stemme... hvor logisk er det at tage en maske på
> hovedet hvis folk alligevel kan genkende ham på stemmen. Det giver jo
> ingen mening.

jo, jeg synes bare han smurte lige tykt nok på

Fra : zcully

Dato : 30-07-05 13:47

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> forbindelse med Burtons Batman... Batman Returns er nu stadig noget helt

Jeg syntes nu "etteren" var den bedste. Altså den allerførste med Jokeren.
Den var lidt henad af den her historie mæssigt og knap så
action/eksplosionsmættet.
Syntes "Batman Begins" slutning var genial. Hvis man da forstod den!!!!
Kunne høre det halve af biografen ikke var med og nærmest mente det ødelagde
filmen!

/Zcully

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-07-05 14:46

"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> writes:

> Syntes "Batman Begins" slutning var genial. Hvis man da forstod den!!!!
> Kunne høre det halve af biografen ikke var med og nærmest mente det ødelagde
> filmen!

Øhm. Hvilket? Det med kortet?
--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 30-07-05 16:57

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Øhm. Hvilket? Det med kortet?

Ja, hvis man ikke har fanget den, så har man da intet kendskab til Batman
universet.

Men Bale gjorde absolut godt. Også bedre end Keaton IMO. Han var mere
frådende arrig i nogle scener som han burde være.
Jeg syntes at aspektet omkring Batman som detektiv også kom mere til sin ret
i denne film. I det hele taget var det en mere korrekt gengivelse af Batman
tegneserierne. De havde dog ikke behøvet at ændre "Zorro" til "Flagermusen
(operaen)".

Det virkede også cool at Batman var mere adræt fremstillet. F.eks. hvor han
snakker med Gordon ved hans hjem, sidder han på hug på et gelænder. Meget
alá tegneserien. Alle de andre Batman film har portrætteret ham som en stiv
ubevægelig figur. Ikke just en man ville tro mestrede de fleste
kampsportsgrene...

Er der nogen der ved hvad der skete med Joe Chill i tegneserierne?

Bedste Batman film ever IMO.... Og det kunne være supercool med Paul
Bettanny som en ung Joker. Helt enig med Søndergaard på det punkt

Mvh Anders

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 30-07-05 18:06

On Sat, 30 Jul 2005 17:56:50 +0200, "Anders B. Hyltoft"
<dsl142221@vip.FJERNDETTEcybercity.dk> wrote:

>tegneserierne. De havde dog ikke behøvet at ændre "Zorro" til "Flagermusen
>(operaen)".

Den opera var ikke "Flagermusen". Det lignede mere "Faust", men jeg er
ikke sikker. Nogen, der ved det?

>Bedste Batman film ever IMO.... Og det kunne være supercool med Paul
>Bettanny som en ung Joker. Helt enig med Søndergaard på det punkt

Jeg har blot nævnt, at Bettany er på tale. Jeg ved ikke rigtig, om det
er en god idé. Hvad med David Bowie? Ham ville jeg nødig møde i en øde
parkeringskælder maskeret som hvid klovn. På den anden side - Bettany
er en langt bedre skuespiller end Bowie.

Bettany skal i øvrigt spille albinoen Silas i Da Vinci Code. Det synes
jeg ikke er noget godt valg. Men lad os nu se. Han ER en god spiller.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Tenzel Kim

Dato : 31-07-05 14:44

Niels Søndergaard wrote:
> Den opera var ikke "Flagermusen". Det lignede mere "Faust", men jeg er
> ikke sikker. Nogen, der ved det?

Et kig på IMDb vil vise at musikken der blev spillet var
"Folletto!...Folletto!" fra "Mefistofele"

Tenz.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 31-07-05 19:08

> [...]
> parkeringskælder maskeret som hvid klovn. På den anden side - Bettany
> er en langt bedre skuespiller end Bowie.

Jeg er nok en Hollywood-fisse, men jeg ville gerne se Jim Carrey som
Jokeren. Både fordi jeg godt kan lide ham og fordi han missede sin chance
som psykopat superskurk/helt med "The Mask", læs tegneserien, den kunne have
været SÅ meget sejere.
Plus så synes jeg han viser evnerne til det i "The Cable Guy" (meget
undervurderet film IMHO) og i "Batman Forever)

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 31-07-05 19:42

On Sun, 31 Jul 2005 20:07:51 +0200, "Søren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

> [...]
>Plus så synes jeg han viser evnerne til det i "The Cable Guy" (meget
>undervurderet film IMHO) og i "Batman Forever)

Jeg er absolut ikke enig. Jim Carrey har simpelthen ikke fysiognomi
til Jokeren. Det havde Nicholson heller ikke, men han er til gengæld
en god skuespiller. Carrey overspiller HELE tiden. Det er ulideligt.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter B. Juul

Dato : 31-07-05 19:57

> [...]

> til Jokeren. Det havde Nicholson heller ikke, men han er til gengæld
> en god skuespiller. Carrey overspiller HELE tiden. Det er ulideligt.

carrey skal holde sig til dramatiske roller indtil hans Jerry
Lewis-stil er glemt. Det gør han f.eks. OK i "Eternal Sunshine of the
Spotless Mind".
--
Peter B. Juul, o.-.o "Lets go kick some puppet ass"
The RockBear. ((^))

Fra : -USH-

Dato : 04-08-05 00:52

Niels Søndergaard skrev:
> [...]

Problemet med Cable Guy var at den blev lanceret som en komedie, hvor den i
bund og grund var en thriller med komiske elementer. Jeg husker selv filmen
som rigtig god, men ikke særlig sjov.

> Jeg er absolut ikke enig. Jim Carrey har simpelthen ikke fysiognomi
> til Jokeren. Det havde Nicholson heller ikke, men han er til gengæld
> en god skuespiller. Carrey overspiller HELE tiden. Det er ulideligt.

Jeg er heller ikke enig. Jim Carey kan være fuldstændig overspillet, men
hans sidste par film har været mesterværker. Jeg tror bare ikke at de kunne
finde på at bruge en skuespiller fra de "gamle" Batmanfilm i de nye.

--
Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : Per Vadmand

Dato : 04-08-05 09:06

"-USH-" <tidsrejseSLET@yahoo.dk> wrote in message news:42f1589a$0
> Jeg er heller ikke enig. Jim Carey kan være fuldstændig overspillet, men
> hans sidste par film har været mesterværker. Jeg tror bare ikke at de
> kunne finde på at bruge en skuespiller fra de "gamle" Batmanfilm i de nye.

Netop i "Cable Guy" synes jeg, han spiller med en undertone af tragisk
desperation, så man forstår, at dette sindssygt overgearede menneske i
virkeligheden er en dybt ensom og forkvaklet stakkel. Men det var nok denne
dobbelttydighed, der gjorde, at den film floppede. Amerikanere flest bryder
sig ikke om dobbelttydighed. Jeg glemmer aldrig, dengang vi forgæves
forsøgte at sælge Valhalla-.filmen til et amerikansk selskab. En af deres
indvendinger var, at man "ikke kunne se, om Loke var helt eller skurk."

Per V.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 04-08-05 10:42

> [...]
> af deres indvendinger var, at man "ikke kunne se, om Loke var helt eller

Det var dog latterligt altså vedr. salget af Valhalla ellers er jeg enig med
dig vedr. Jim Carrey i "The Cable Guy"

Fra : Rune Zedeler

Dato : 04-08-05 14:08

Per Vadmand skrev:

> forsøgte at sælge Valhalla-.filmen til et amerikansk selskab. En af deres
> indvendinger var, at man "ikke kunne se, om Loke var helt eller skurk."

Normalt elsker jeg at få bekræftet mine fordomme.
Men ikke denne gang.
Det er jo tragisk.

-Rune

Fra : André Frost

Dato : 08-08-05 02:30

> [...]
kunne
> finde på at bruge en skuespiller fra de "gamle" Batmanfilm i de nye.

Jeg kun selv set et Cable Guy og The Truman Show af de film der kan
betragtes som Carey's mere seriøse roller, men jeg tror også det er godt at
han bevæger sig i den retning. Før disse film havde jeg det indtryk at han
ville lide af Dirch Passer syndromet - at folk automatisk ville forvente
komik når han trådte på scenen, selvom hans rolle faktisk var seriøs.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 08-08-05 07:57

On Mon, 8 Aug 2005 03:29:50 +0200, "André Frost"
<dsl13738@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>ville lide af Dirch Passer syndromet - at folk automatisk ville forvente
>komik når han trådte på scenen, selvom hans rolle faktisk var seriøs.

Det er allerede sket. Jeg kan ikke tage ham alvorligt i en seriøs
rolle. Og hans komiske talent spiller også på meget få strenge. Han er
kort sagt godt og grundigt opreklameret.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 08-08-05 15:35

> Det er allerede sket. Jeg kan ikke tage ham alvorligt i en seriøs
> rolle. Og hans komiske talent spiller også på meget få strenge. Han er
> kort sagt godt og grundigt opreklameret.

Ifølge Dem...
Jeg kan jo for eksempel heller ikke lide Linie 3 eller Jesper Klein, derfor
udtaler jeg mig dog aldrig nedsættende om dem når der er fans til stede.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 08-08-05 20:42

On Mon, 8 Aug 2005 16:35:08 +0200, "Søren Kjeldsen"

>Ifølge Dem...

Dem? Du må skam godt sige du.

>Jeg kan jo for eksempel heller ikke lide Linie 3 eller Jesper Klein,

Heller ikke jeg. De er næsten lige så slemme som Finn & Jacob, Eddie
Skoller, Casper Christensen, Ørkenens Sønner, Søs & Kirsten og De
Nattergale. Har jeg glemt nogen? Nå, ja. Niels Hausgaard og Erik
Clausen.

>derfor
>udtaler jeg mig dog aldrig nedsættende om dem når der er fans til stede.

Hvorfor dog ikke? Hvordan skulle de blive bekendt med, at deres idol
er et hul i jorden, hvis man ikke siger det til dem?

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 09-08-05 17:46

> Hvorfor dog ikke? Hvordan skulle de blive bekendt med, at deres idol
> er et hul i jorden, hvis man ikke siger det til dem?

Tjah.. Nu var det mere fordi jeg kan lide JIm Carrey og du ikke kan
Og så kan jeg for resten godt lide Niels Hausgaard, han er faktisk hjemmets
"huskomiker".

Fra : Robert Eriksen

Dato : 31-07-05 20:05

Søren Kjeldsen wrote:

> [...]
> som psykopat superskurk/helt med "The Mask", læs tegneserien, den kunne have

Tjaa.. The Mask kunne ihvertfald næppe være meget dårligere.

Men han fik da sin chance som psykopat superskurk da han spillede Ridler
i en af de senere Batman film (kan ikke lige huske hvilken)

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 31-07-05 20:36

> Men han fik da sin chance som psykopat superskurk da han spillede Ridler i
> en af de senere Batman film (kan ikke lige huske hvilken)

Ja, Batman Forever nævnte jeg også ;)
Ja... Og han var faktisk det eneste lyspunkt i den film IMHO

Fra : Robert Eriksen

Dato : 31-07-05 21:48

Søren Kjeldsen wrote:

> Ja, Batman Forever nævnte jeg også ;)

Nåja... lidt blind er man vel altid ;)

> Ja... Og han var faktisk det eneste lyspunkt i den film IMHO

Jeg har den ikke lige i frisk erindring men er nu bange for jeg nok må
give dig ret.

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-08-05 08:55

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message

> Plus så synes jeg han viser evnerne til det i "The Cable Guy" (meget
> undervurderet film IMHO)

Helt enig.

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 01-08-05 10:00

On Mon, 1 Aug 2005 09:54:31 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Helt enig.
>
>Per V.

Du overrasker mig gang på gang, Per.

Jim Carrey har efter min mening lavet en halv god præstation én gang,
nemlig i Masken - og det er rollen som Masken, jeg taler om. Den
klarede han formenlig til UG ved at spille sig selv. Maskens alter
ego, Stanley Ipkiss, formåede han ikke at gengive på nogen som helst
troværdig måde.

Alt andet fra hans hånd er direkte kikset og pinligt. Men okay - din
fascination af en af verdens mest overvurderede skuespillere stemmer
jo fint overens med din mangel på fascination af The Godfather,
verdens bedste film.

Jeg glæder mig dog fortsat over, at du kan se, at North By Northwest
er en god film. Gud forbyde, at der nogensinde bliver lavet en
genindspilning af den med Carrey i hovedrollen. *Gyyys*

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 01-08-05 10:21

> [...]
> klarede han formenlig til UG ved at spille sig selv. Maskens alter
> ego, Stanley Ipkiss, formåede han ikke at gengive på nogen som helst

Jeg synes han har lavet samtlige gode præstationer. Hvis man skal vælge de
mere dramatiske film er der "Eternal sunshine on a spotless mind", "The
Cable Guy", "The Truman Show" og "Lemony Snicket - A series of unfortunate
events".
Men det er åbenbart en smagssag, personlig kan jeg også selv synes at
Godfather-filmene er overvurderede.

Fra : -V-

Dato : 01-08-05 11:39

Niels Søndergaard wrote:
> Jeg glæder mig dog fortsat over, at du kan se, at North By Northwest
> er en god film. Gud forbyde, at der nogensinde bliver lavet en
> genindspilning af den med Carrey i hovedrollen. *Gyyys*

Enig, enig og atter enig.

NBNW er en helt igennem fantastisk film, som *ikke* skal pilles ved.

-V-

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 30-07-05 17:03

zcully skrev:

> Syntes "Batman Begins" slutning var genial. Hvis man da forstod
> den!!!! Kunne høre det halve af biografen ikke var med og nærmest
> mente det ødelagde filmen!

Hvordan kunne du høre det?

--
Mvh. Peter

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-07-05 17:53

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> writes:

> Hvordan kunne du høre det?

De udbrød simpelthen i kor "Fordømt! Jeg forstår ikke det med kortet!
Det ødelægger filmen."

--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^)) - Birksted

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 30-07-05 18:07

On Sat, 30 Jul 2005 18:03:08 +0200, "Peter Bjerre Rosa"
<usenet@filmsvar.dk> wrote:

>Hvordan kunne du høre det?

Gregory (Scotland Yard detective): Is there any other point to which
you would wish to draw my attention?
Holmes: To the curious incident of the dog in the night-time.
Gregory: The dog did nothing in the night-time.
Holmes: That was the curious incident.

Capisce?

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 31-07-05 11:47

Niels Søndergaard skrev:

> [...]
> you would wish to draw my attention?
> Holmes: To the curious incident of the dog in the night-time.
> Gregory: The dog did nothing in the night-time.

Sødt, men jeg køber altså ikke, at man kan bedømme folks forståelse på deres
fysiske reaktion i biografsalen. Jeg forstod udmærket slutningen, men sprang
altså ikke op og udbrød "Heureka!" ...

--
Mvh. Peter

Fra : Peter G

Dato : 30-07-05 18:30

"Anders B. Hyltoft" <dsl142221@vip.FJERNDETTEcybercity.dk> writes:

> Men Bale gjorde absolut godt. Også bedre end Keaton IMO. Han var mere
> frådende arrig i nogle scener som han burde være.

Bale, arrig? Manden er mere stiv, kold og kedelig i sit skuespil end en
grønlænder på Nordpolen, reciterende Morrisonske digte. Jeg var
tydeligen skuffet over hans fortolkning af flagermusemanden.

Caine derimod, gjorde det godt med sin Alfred. Lidt flere sarkastiske
bemærkninger ville måske havde været på sin plads.

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 30-07-05 20:15

"Peter G" <peterg@despammed.com> wrote in message

> Bale, arrig? Manden er mere stiv, kold og kedelig i sit skuespil end en
> grønlænder på Nordpolen, reciterende Morrisonske digte. Jeg var
> tydeligen skuffet over hans fortolkning af flagermusemanden.

Nej nej nej.... "Do I look like a cop to you?" Den sætning kunne da ikke
have været leveret mere arrigt uden fråde om munden. Batman var sgu sur i
filmen, det var fedt.

Wayne var stiv og kedelig, undtagen når han købte hoteller, men det var jo
også en rolle som han påtog sig...

Nej, Bale gjorde det godt IMO.

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email.
Eller lad være, men så får jeg den ikke

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 30-07-05 20:33

On Sat, 30 Jul 2005 19:29:38 +0200, Peter G <peterg@despammed.com>
wrote:

>Caine derimod, gjorde det godt med sin Alfred. Lidt flere sarkastiske
>bemærkninger ville måske havde været på sin plads.

Som jeg tidligere har nævnt, synes jeg Caine er et forkert valg til
den rolle. Alfred skal efter min mening være en ulastelig butler med
Oxford-accent, ikke en sarkastisk cockney.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter B. Juul

Dato : 31-07-05 17:47

> [...]

> den rolle. Alfred skal efter min mening være en ulastelig butler med
> Oxford-accent, ikke en sarkastisk cockney.

Stephen Fry kunne have gjort det, men så var det blevet en Stephen
Fry-film.

--
Peter B. Juul, o.-.o "[Tor Nørretranders] er feteret i medierne
The RockBear. ((^)) som 'videnskabsjournalist' og ofte også

Fra : Rune Zedeler

Dato : 31-07-05 13:18

zcully skrev:

> Syntes "Batman Begins" slutning var genial. Hvis man da forstod den!!!!

(Lille spoiler for Tim Burtons Batman fra 1989)

Hvad var der at forstå?
Det var selvfølgelig en referance til jokeren - og et "klap i ryggen"
til Burtons Batman (joker-kortet havde samme specielle joker-tegning som
joker-kortet i Burtons Batman).
Men det var ikke en "optakt" til Burtons Batman. I denne blev Napier jo
først til Jokeren efter at Batman havde skubbet ham i et syrebad.
Batman Begins foregår altså i et andet univers end Burtons Batman.

> Kunne høre det halve af biografen ikke var med og nærmest mente det ødelagde
> filmen!

Hvordan kan man mene, at det ødelægger filmen, hvis man ikke er med?

-Rune

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 31-07-05 13:22

Rune Zedeler skrev:

> Hvad var der at forstå?

My thought exactly.

> Det var selvfølgelig en referance til jokeren - og et "klap i ryggen"
> til Burtons Batman (joker-kortet havde samme specielle joker-tegning
> som joker-kortet i Burtons Batman).

Og ifølge IMDB også en reference til Grant Morrisons "Arkham Asylum".

> Men det var ikke en "optakt" til Burtons Batman. I denne blev Napier
> jo først til Jokeren efter at Batman havde skubbet ham i et syrebad.
> Batman Begins foregår altså i et andet univers end Burtons Batman.

Jeps. Ikke at forglemme, at det var Jokeren (eller rettere Jack Napier), der
nakkede Bruce Waynes forældre i Tim Burtons udgave.

--
Mvh. Peter

Fra : Tenzel Kim

Dato : 31-07-05 15:22

Peter Bjerre Rosa wrote:

> Og ifølge IMDB også en reference til Grant Morrisons "Arkham Asylum".

Selve illustrationen på kortet eller hvad? Scenen selv er nemlig som
taget direkte ud af Batman: Year One.

Tenz.

Fra : Peter G

Dato : 02-08-05 14:37

"Anders B. Hyltoft" <anders1@FJERNDETTEhyltoft.dk> writes:

> Nej nej nej.... "Do I look like a cop to you?" Den sætning kunne da ikke
> have været leveret mere arrigt uden fråde om munden. Batman var sgu sur i
> filmen, det var fedt.

Bale er stadigvæk en upassioneret - findes dette ord overhovedet? -
stivstikkerisk skuespiller i mine øjne. Manden er mere tør end
revisionsbilag.

Batman er en yderst, med en enorm selvkontrol og disciplin,
passioneret personage og jeg syntes simpelthen ikke at Bale fik dette
med.

> Nej, Bale gjorde det godt IMO.

Bale gjorde det godt i Equlibrium fordi hans rolle krævede det. Men jeg
tvivler nogensinde jeg vil blive tilfreds med hans præstation i en
dramatisk rolle

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-08-05 16:30

Den 02-08-05 15.37 skrev Peter G følgende:

> Bale gjorde det godt i Equlibrium fordi hans rolle krævede det. Men jeg
> tvivler nogensinde jeg vil blive tilfreds med hans præstation i en
> dramatisk rolle

Jeg kan forstå, at du ikke har set The Machinist
(http://us.imdb.com/title/tt0361862).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis kabaler og bridge.

Fra : the LU

Dato : 02-08-05 20:59

> Bale gjorde det godt i Equlibrium fordi hans rolle krævede det. Men jeg
> tvivler nogensinde jeg vil blive tilfreds med hans præstation i en
> dramatisk rolle

Selv som ganske ung var han var nu efter min mening en glimrende
skuespiller. Fx i "Empire of the Sun".
( http://us.imdb.com/title/tt0092965/ )

Fra : Peter G

Dato : 02-08-05 14:37

> [...]

> den rolle. Alfred skal efter min mening være en ulastelig butler med
> Oxford-accent, ikke en sarkastisk cockney.

Vi kan blive enige om han bør have Oxford-accent og engelsk dannelse.
Men Alfred er i mine øjne en loyal butler med ulastelige manerer, der
_samtidig_ er lettere informelt spydig overfor sin arbejdsgivers
'eskapader'.

Jeg elskede Frank Millers tag på ham i "Dark Knight Returns" og ser
dette som den 'rigtige' Alfred.

Fra : Peter G

Dato : 03-08-05 11:35

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> writes:

> Jeg kan forstå, at du ikke har set The Machinist
> (http://us.imdb.com/title/tt0361862).

Det har jeg. Jeg må med skam melde at jeg fandt den utrolig kedelig,
fordi jeg syntes den var mere form end indhold og personer/plottet i
filmen ikke var interessant(e) nok.

Fra : Brian P

Dato : 30-07-05 21:53

Ja, okay, fin film, men efter min mening var den for lang. Og var det ikke
lidt fjollet alt det der med at giftgassen skulle spredes via drikkevandet,
der så igen skulle gøres luftbåren via et indviklet Wayne-apparat? Gab.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 30-07-05 21:59

Brian P skrev:

> [...]
> ikke lidt fjollet alt det der med at giftgassen skulle spredes via
> drikkevandet, der så igen skulle gøres luftbåren via et indviklet

Det var i hvert fald lidt far-fetched. Hvorfor var det i øvrigt kun det
forgiftede vand, der dampede af ved mikrobølgeopvarmningen? Hvad med vandet
i luften og i folk?

--
Mvh. Peter

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-07-05 22:08

Hvad med vandet
> i luften og i folk?

den slags skal man ikke tænke over, men den med vand i menneskene er nu ret
alvorlig

Fra : No Humor Man

Dato : 31-07-05 20:08

sniper_Nolight wrote:
> Hvad med vandet

> den slags skal man ikke tænke over, men den med vand i menneskene er nu ret
> alvorlig
Det ville da have været en interessant måde at slå folk ihjel på. De
dropper simpelthen om på gaden af dehydrering! ,-)

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 01-08-05 07:49

> Det ville da have været en interessant måde at slå folk ihjel på. De
> dropper simpelthen om på gaden af dehydrering! ,-)

Nu nok nærmere dampkogning indefra... av av av...

Fra : No Humor Man

Dato : 01-08-05 11:50

Anders B. Hyltoft wrote:
> "No Humor Man" <no.humor.man@webspeed.dk> wrote in message

> Nu nok nærmere dampkogning indefra... av av av...

Og så strømmer vandet i fordambet form og under tryk ud af alle
kropsåbninger... avs.

Fra : Per

Dato : 01-08-05 12:05

> [...]
> forbindelse med Burtons Batman... Batman Returns er nu stadig noget helt

Det virker da logisk at snakke med anden stemme for ikke at gendkendes.

Jeg forstod dog ikke helt det med den der microbølge-dims. Hvordan pokker
kunne den fordampe alt vand uden at skade mennersker?!?

Og så syntes jeg det er lidt underligt at man totalt ignorer historien i Tim
Burtons første Batman film hvor det jo er Jokeren, der skyder forældrene.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 01-08-05 12:12

> Og så syntes jeg det er lidt underligt at man totalt ignorer historien i
> Tim Burtons første Batman film hvor det jo er Jokeren, der skyder
> forældrene.

Hvorfor? Han har da ikke eneret på Batman historien. Der er mange
variationer af Batmans "opvækst", Batman Begins er et andet bud på det.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-08-05 12:25

"Per" <no@tak.dk> writes:

> Og så syntes jeg det er lidt underligt at man totalt ignorer historien i Tim
> Burtons første Batman film hvor det jo er Jokeren, der skyder forældrene.

Den er relevant, hvis man ønsker at præsentere et snævert univers,
hvor de eneste super-tosser er Batman og Jokeren.

Burton lader de to være to alen af et stykke og Batmans mission
fuldbyrdes, da han slår Jokeren ihjel.

Det vi ser i Batman Begins er et meget anderledes univers, hvor
Batmans eksistens kommer til at afføde super-tosser - som Gordon
antyder, da han taler om terrorbalancen mellem politi og røvere.

--
Peter B. Juul, o.-.o "De fleste danskere i dag er vokset op med TV,
The RockBear. ((^)) og har derfor ikke længere tålmodighed til et

Fra : Ulrik Kold

Dato : 04-08-05 21:32

Peter B. Juul coughed up a hairball on 01-08-2005 13:24:

> [...]
> Batmans eksistens kommer til at afføde super-tosser - som Gordon
> antyder, da han taler om terrorbalancen mellem politi og røvere.

Jeg nævner i flæng, at Jonathan "Scarecrow" Crane opstår ud af et møde
med Batman - meget på samme måde, som Jack "The Joker" Napier" (og
såvidt jeg husker også Harvey "Two-Face" Dent - nej, jeg har aldrig set
Batman Forever!) gør det.

Jeg må til gengæld sige, at jeg godt kunne lide de
hallucinations-scener, hvor de forgiftede så nogle grumme, grumme syner :)

..kold, der lige har set Batman Begins - fed film fuld af gode detaljer!

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 05-08-05 15:21

"Ulrik Kold" <kontakt@[nospam]ulrikkold.dk> wrote in message

SNIP

> Jeg nævner i flæng, at Jonathan "Scarecrow" Crane opstår ud af et møde med
> Batman

wrong... Cranes planer og dannelsen af "the Scarecrow" udspringer ikke af
mødet med Batman i den nye film.
Han har planerne og masken inden han overhovedet ser "Läderlappen"

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-08-05 20:09

On Fri, 5 Aug 2005 16:20:30 +0200, "Anders B. Hyltoft"
<anders1@FJERNDETTEhyltoft.dk> wrote:

> [...]
>mødet med Batman i den nye film.
>Han har planerne og masken inden han overhovedet ser "Läderlappen"

Men den boss, han arbejder for, har mødt Batman - eller i hvert fald
Bruce Wayne.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 05-08-05 20:33

"Niels Søndergaard" <Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote in message

> Men den boss, han arbejder for, har mødt Batman - eller i hvert fald
> Bruce Wayne.

Ja, men det indikerer vel ikke at Waynes tilstedeværelse har sat Falcones og
Cranes planer i værk?

Vi ved jo at Ra's Al Ghul (stavet rigtigt?) har iværksat disse planer fordi
Wayne ikke ville være medlem af "Leauge of Shadows".

Men der blev jo argumenteret for at Scarecrows eksistens var forårsaget af
Batman, og det mener jeg ikke passer.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-08-05 00:04

"Anders B. Hyltoft" <anders1@FJERNDETTEhyltoft.dk> writes:

> Vi ved jo at Ra's Al Ghul (stavet rigtigt?) har iværksat disse planer fordi
> Wayne ikke ville være medlem af "Leauge of Shadows".

Nej. Den slags simpel hævntørst er ikke den skurks stil. Han har
iværksat planerne. Punktum. Wayne's medlemsskab af League of Shadows
er irrelevant.
--
Peter B. Juul, o.-.o "How do I love thee? Let me count the ways:
The RockBear. ((^)) one one-thousand,

Fra : sniper_Nolight

Dato : 07-08-05 08:19

> Nej. Den slags simpel hævntørst er ikke den skurks stil. Han har
> iværksat planerne. Punktum. Wayne's medlemsskab af League of Shadows
> er irrelevant.

alt det i snakker om her, er det noget man får at vide i det year one album,
eller er det bare jeres almene batman viden? - kan man evt. låne year one
albummet på biblioteket? (jeg ville da gerne læse det når jeg engang får
taget mig sammen til at finde sin city albummene).

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 07-08-05 11:29

> [...]
> year one albummet på biblioteket? (jeg ville da gerne læse det når jeg
> engang får taget mig sammen til at finde sin city albummene).

Ra's Al Ghul er slet ikke med i "Year One". Jeg husker ham bedst fra diverse
semi-store udgivelser fra min barndom.

Jeg mener han, ulig filmen, er leder af et forbryder syndikat. Han er en
lidt mystisk figur i tegneserien, som vist nok er tudsegammel, men holder
sin krop ung på en eller anden måde.
Hans datter Talia (tror jeg hun hedder) er forelsket i Wayne/Batman og er
splittet mellem sin far og Batman.

Jeg kan desværre ikke huske titlerne på udgivelserne, men jeg vil tro du kan
fidne en del på nettet ved at søge på hans navn.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 08-08-05 08:05

Anders B. Hyltoft wrote:

> Ra's Al Ghul er slet ikke med i "Year One". Jeg husker ham bedst fra diverse
> semi-store udgivelser fra min barndom.

Men derfor bør man ikke snyde sig selv for at læse Year One
Der er et par referencer i Batman Begins til Year One albummet, men
derudover ikke den store sammenligning.

Year One bør kunne lånes på biblioteket. Det har jeg ihvertfald gjort
tidligere i min lokale afdeling.

Year Two bør man derimod holde sig langt fra!

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 08-08-05 16:06

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote in message
SNIP

> Year Two bør man derimod holde sig langt fra!

Den har jeg "desværre" ikke læst endnu, så jeg har ingen mening om den.

Hvad syntes du om "Dark knight strikes again" opfølgeren til Return of the
Dark Knight". Jeg kan ikke rigtig bestemme mig for om min skuffelse over det
album er berettiget.

Jeg har forøvrigt altid syntes at "Return of the Dark Knight" kunne blive en
rigtig fed film.

Frank Millers Batman er bare cool.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 08-08-05 18:55

> Year One bør kunne lånes på biblioteket. Det har jeg ihvertfald gjort
> tidligere i min lokale afdeling.

finno - det vil jeg få tjekket op på - jeg er blevet ret nysgerrig efter ham
miller - sin city filmen er jeg simpelthen forelsket i!

> Year Two bør man derimod holde sig langt fra!

den ignorerer jeg i 1. omgang

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 07-08-05 11:23

> Nej. Den slags simpel hævntørst er ikke den skurks stil. Han har
> iværksat planerne. Punktum. Wayne's medlemsskab af League of Shadows
> er irrelevant.

Det ved vi jo faktisk ikke.

Jeg mente ikke at det var hævntørst der drev Ra's, men da Wayne ikke ville
lede en gruppe fra Leauge of Shadows, så måtte Ra's jo finde på en anden
plan. Muligvis skulle Wayne have ledet den samme plan, men det vides ikke.

Egentlig så ved jeg heller ikke om jeg vil kalde Ra's Al Ghul for en skurk.
Han er vel i gråzonen omend mere ekstremistisk end Batman?

Fra : No Humor Man

Dato : 07-08-05 20:45

Anders B. Hyltoft wrote:
> [...]
>
> Egentlig så ved jeg heller ikke om jeg vil kalde Ra's Al Ghul for en skurk.
> Han er vel i gråzonen omend mere ekstremistisk end Batman?

Han er fanatisk og uden nåde og slår dem ihjel som ikke deler hans
vision. Det kalder jeg altså en skurk, uanset hvor noble hans hensigter
så end er - det er ikke kun slutresultatet der viser en persons sande
karakter, det er også den måde han eller hun opnår det på. Dette er
definitionen på en diktator, der bestemmer hvad der er godt for andre og
Gud hjælpe dem der mener noget andet.

Batman er IKKE en skurk, da han faktisk prøver på at hjælpe de
uskyldige... også selvom hans virke frembringer andre og værre
psykopater fra mørkets skjul. Batman er på sin vis sin egen værste
fjende da han ved at bekæmpe kriminalitet som selvtægtsmand rykker ved
en knivsbladstynd balance mellem politiet og det kriminelle miljø og
dermed er med til at frembringe superskurke af værste karakter, skabt af
den frygt som Batman spreder i miljøet. Så for at sige det simpelt; når
han har overvundet én fjende har han skabt én eller to mere... og det
spreder sig som ringe i vandet. Han er med til at skabe problmenet
fremfor at løse det, men han er for optaget af sin mission til at indse det.

Og det var bare lige det jeg ville sige... hygge! ,-)

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 07-08-05 21:09

"No Humor Man" <no.humor.man@webspeed.dk> wrote in message

SNIP

> Han er fanatisk og uden nåde og slår dem ihjel som ikke deler hans vision.

Han slår da ikke Wayne ihjel da han har chancen. Æresbegreberne vejer tungt
hos ham.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 08-08-05 08:07

Anders B. Hyltoft wrote:
> "No Humor Man" <no.humor.man@webspeed.dk> wrote in message
>
> SNIP

> Han slår da ikke Wayne ihjel da han har chancen. Æresbegreberne vejer tungt
> hos ham.

Nej han efterlader ham bare halvbevidstløs under en betonpille i en
brændende bygning

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 08-08-05 16:02

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote in message

> Nej han efterlader ham bare halvbevidstløs under en betonpille i en
> brændende bygning

Ja ja, jeg siger ikke at han er ultra-nobel
Men han siger jo i scenen at han ikke slår ham ihjel fordi Wayne reddede
hans liv tidligere.

Fra : No Humor Man

Dato : 08-08-05 16:29

Anders B. Hyltoft wrote:
> "Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote in message

> Ja ja, jeg siger ikke at han er ultra-nobel
> Men han siger jo i scenen at han ikke slår ham ihjel fordi Wayne reddede
> hans liv tidligere.

Men hvordan gør det ham mindre skurkagtig end hvis han bare havde slået
ham ihjel? En skurk har da også æresbegreber... i hvert fald på film.

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 09-08-05 19:59

> [...]

> Men hvordan gør det ham mindre skurkagtig end hvis han bare havde slået
> ham ihjel? En skurk har da også æresbegreber... i hvert fald på film.

Er det altid sådan? Buffalo Bill (Silence of the Lambs) syntes jeg da f.eks.
ikke var så voldsom sympatisk...

Nej, jeg syntes bare ikke at Ra's Al Ghul (i filmen) og Batman er så langt
fra hinanden. Faktisk kunne jeg godt tænke mig en Batman der var lidt mere
som Frank Millers version i "Return of the Dark Knight". Oprindeligt var Bob
Kanes Batman ikke bleg for at skubbe et par skurke ned fra et hustag eller
lign. men han er med årene blevet mere "blød" og mere acceptabel for nogen.

Men idealist eller skurk? Jeg synes at filmens Ra's Al Ghul er svær at putte
en mærkat på.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 01-08-05 16:00

On Mon, 1 Aug 2005 13:04:44 +0200, "Per" <no@tak.dk> wrote:

>Og så syntes jeg det er lidt underligt at man totalt ignorer historien i Tim
>Burtons første Batman film hvor det jo er Jokeren, der skyder forældrene.

Vi er til gengæld en del, der syntes, det var noget underligt noget,
at Burton ignorerede, at det var Joe Chill, der skød forældrene. Det
havde der på det tidspunkt været tradition for i over 50 år.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-08-05 16:49

> [...]

> at Burton ignorerede, at det var Joe Chill, der skød forældrene. Det
> havde der på det tidspunkt været tradition for i over 50 år.

Så længe? Jeg troede det var en nyere ide.

Under alle omstændigheder synes jeg, at det fungerer bedre, hvis det
er en anonym kriminel, fordi det giver mening til Batmans generelle
kamp mod miljøet.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 01-08-05 17:50

Peter B. Juul wrote:

> Så længe? Jeg troede det var en nyere ide.
>
> Under alle omstændigheder synes jeg, at det fungerer bedre, hvis det
> er en anonym kriminel, fordi det giver mening til Batmans generelle
> kamp mod miljøet.

Joe Chill havde, svjh, også forblevet en anonym kriminel hvis det ikke
lige havde været det ægtepar han skød den aften

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 01-08-05 21:41

"Robert Eriksen" <ROEblåbærgrød@adr.dk> wrote in message
SNIP

> Joe Chill havde, svjh, også forblevet en anonym kriminel hvis det ikke
> lige havde været det ægtepar han skød den aften

Hvem ved hvad der skete med Chill i tegneserien?

Fra : Robert Eriksen

Dato : 02-08-05 07:25

Anders B. Hyltoft wrote:
> "Robert Eriksen" <ROEblåbærgrød@adr.dk> wrote in message
> SNIP

> Hvem ved hvad der skete med Chill i tegneserien?

Der er noget opfølgning på Joe Chill i Year Two albummet.
Jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad det lige er der sker, og helt
ærligt så er det album så ufattelig ringe at jeg ikke har nogle planer
om at læse det igen for at finde ud af det :-/

Fra : Peter G

Dato : 07-08-05 12:54

> [...]

> lidt mystisk figur i tegneserien, som vist nok er tudsegammel, men holder

Han er lidt svær at slå endegyldigt ihjel fordi hans diciple
sædvanligvist tager hans krop og lægger den i nogle specielle kilder,
som genopliver ham hver gang han dør. Meget kedeligt koncept.

Hans planer er for det meste større end Batman, Batman plejer bare at
komme i vejen for dem.
De drejer sig SVJH generelt om at installere et globalt benevolent
fåmandsvælde, som så kan tilgodese jordens økologiske og menneskers
vilkår bedre. Rhas er en økoterrorist, der bruger drastiske midler og
mener at man kan ikke lave en omelet uden at slå et par æg i stykker.

Hæftet "Birth of The Demon" giver et godt bud på hans forhistore.

Fra : Peter G

Dato : 10-08-05 15:50

> [...]

> langt fra hinanden. Faktisk kunne jeg godt tænke mig en Batman der var
> lidt mere som Frank Millers version i "Return of the Dark Knight".

Så skulle du opleve ham i opfølgeren "Dark Knight Strikes Again". Den er
bestem ikke lige så god, men Batman er ikke blevet mindre kynisk og
verden ikke et bedre sted.

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.

"A dirty minging woman, trust the bloody French to make it sound
romantic." - Guy Secretan, on the term 'cassolette'.

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 11-08-05 08:09

> Så skulle du opleve ham i opfølgeren "Dark Knight Strikes Again". Den er
> bestem ikke lige så god, men Batman er ikke blevet mindre kynisk og
> verden ikke et bedre sted.

Købt den, læst den, fortrudt det...

Nej, den er ok, men ikke lige så god som den første af dem. Men selve
portrætteringen af Wayne/Batman er rigtig fed.

Grumpy old man...