Thyborøn - havfiskeri
Fra : MBL

Dato : 06-06-01 21:15

Hej NG

Er der nogle der har erfaringer med noget "seriøst" havfiskeri fra småbåd
med udgangshavn Thyborøn.

Er der muligheder for at nåp nogle stenrev eller vrag indenfor 10.15 SM?

mvh

Morten

Fra : KAHA

Dato : 07-06-01 16:15

Hejsa Nu er jeg ikke sikker på hvad der er seriøst havfiskeri
Men ud for Lodbjerg fyr (7-8 sømil fra thyborøn) er der nogle gode huller
til torsk mellem 800-4500 meter fra land.
Vi har fanget Torsk på op til 3 kg fra småbåd og op til 8 kg fra Kutter +
masser af makrel. Vi har prøvet at drivfiske en gang efter fladfisk med
sandorm og vi fik nogle få men pæne rødspætter, vi stoppede på gr af for
megen strøm.
Mvh Karsten

Fra : Thorkil Jensen

Dato : 08-06-01 19:52

Har KAHA nogle positioner på hullerne ud for Lodbjerg.

Fra : Thorkil Jensen

Dato : 08-06-01 19:49

Ud for Agger er der stenbund, hvor det er udmærket at pilke torsk.
Hvis du sejler hen mellem høfde 91 og 96 og mellem ½ og 1½ mil ud fra kysten
er der gode chancer.
Vi har her i foråret 2 mand på 1½-2 timer pilket mellem 10 og 30 torsk -
ikke store, men 4'er og 5'er - en énkelt 3'er.

Held med det - måske mødes vi der, når vejret igen arter sig til småbåde.

Hvis du er interesseret, kan du da godt få et par gps-positioner.

mvh. Thorkil