Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Q: Køb fra ebay.de/Honkong?
Fra : /Peter

Dato : 07-09-05 12:42

Når jeg nu ikke har råd til 2.8L har jeg set lidt på
SIGMA 70-200mm F2.8 DG EX APO AF HSM
Reviews på Fredmiranda:
http://tinyurl.com/7ehma

Har fundet det til 610,-EUR + 30 i forsendelse.(Ca. 4.900DKR)
http://tinyurl.com/ct5db

Lyder godt men hvad sker der når det kommer fra Honkong
som det ser ud til.
Er der nogle der har handlet der før og har lidt erfaring?

Har tidligere bestilt småting sendt fra Honkong, men det gik udenom
told/moms.

Hører gerne om erfaringer med objektivet
/Peter

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-05 19:46

> [...]
> Er der nogle der har handlet der før og har lidt erfaring?
>
> Har tidligere bestilt småting sendt fra Honkong, men det gik udenom

Hej Peter,

Du bliver 100% sikkert nappet i tolden, hvor der pålægges 10% told (så vidt
jeg husker) og 25% moms, så du havner på ca. 610*7,5*1,1*1,25 = 6290,625.

Dvs. du sparer små 700 kr. ift. dansk pris
(http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=134309).
Kan du få den gennem tolden uden at betale til kollektivet er det således
muligvis de 2000 kr. værd ellers synes jeg det er for lidt ift. bøvl v.
reklamation.

Men kan du finde den i EU til en god pris er det måske at foretrække og så
bidrager du samtidig positivt til EU og det er vi mange, der vil være dig
evigt taknemmelig for

5600 kr i tyskland. Dvs. ca. 1300,- under dansk pris - det er vel ok?
http://kortlink.dk/idealo/2257 oder
http://www.heise.de/preisvergleich/a44816.html

/Torben

Fra : /Peter

Dato : 07-09-05 19:03

"Torben Falck" <tof snabela falcknet punktum com> skrev i en meddelelse

> [...]
> være dig evigt taknemmelig for
>
> 5600 kr i tyskland. Dvs. ca. 1300,- under dansk pris - det er vel ok?

Hej Torben, mange tak.
Nej det er nok ikke bøvlet værd
har fundet et hos http://www.dnet24.de/ til 705,-EUR

/Peter

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-05 20:21

> Hej Torben, mange tak.
> Nej det er nok ikke bøvlet værd
> har fundet et hos http://www.dnet24.de/ til 705,-EUR

De har dog ligegodt den dårligste front-end jeg længe har set ;-(
Har du et direkte link?

Sammenligner man Sigma's foto af 70-200 DG linsen m. f.eks. dét på edbpriser
ser de ikke eksakt ens ud, så det kan være det ikke er DG linsen, der er på
tapettet i dk....

/Torben

Fra : /Peter

Dato : 07-09-05 19:35

> De har dog ligegodt den dårligste front-end jeg længe har set ;-(
> Har du et direkte link?

Det har du helt ret i, ugly, men jeg fandt denne
http://tinyurl.com/8lgfa

gennem
http://www.preissuchmaschine.de

/Peter

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-05 20:27

> Hej Torben, mange tak.
> Nej det er nok ikke bøvlet værd
> har fundet et hos http://www.dnet24.de/ til 705,-EUR

Ja., jeg tror faktisk at der er tale om 2 forskellige serier - DG er
optimeret til DSLR. Hvad dét præcist udmønter sig i ved jeg ikke; men
prisforskellen er åbenbart ca. 145 euro.

Hvis du finder et sammenligneligt review må du gerne poste et link her.

/Torben

Fra : /Peter

Dato : 07-09-05 19:41

> [...]
> prisforskellen er åbenbart ca. 145 euro.
>
> Hvis du finder et sammenligneligt review må du gerne poste et link

Jeg tror at den til 705,- er til Sigma
her er en dedikeret til Canon til 849,-
http://www.dnet24.de/xt/product_info.php?products_id=668542&cPath=31_3102

/Peter

Fra : Simon Nielsen

Dato : 07-09-05 22:20

"/Peter" <NoMail@invalid.dk> wrote in message
> [...]
>
> Har tidligere bestilt småting sendt fra Honkong, men det gik udenom
> told/moms.
>
> Hører gerne om erfaringer med objektivet

Jeg købte selv fra Hong Kong, 3 dage så var det hos mig, ingen problemer og
ingen ekstra told moms da det blev sendt uden faktura. Det var faktisk en
Sigma 70-200/2.8 og en Bigma (Sigma 50-500/4-6.3) samt filtre til de to. Det
gik helt smertefrit. Du kan se nogle billeder, de er ganske vist ikke gode
men jeg syntes de er fint skarpe.

Nikon D1
Sigma 70-200 f/2.8 EX DG APO HSM IF.
http://d-photo.dk/displayimage.php?album=13&pos=39
http://d-photo.dk/displayimage.php?album=6&pos=13

Mvh
Simon

Fra : /Peter

Dato : 08-09-05 06:22

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> to. Det gik helt smertefrit. Du kan se nogle billeder, de er ganske vist
> ikke gode men jeg syntes de er fint skarpe.

Mange tak Simon, det lyder da rigtig godt
har du en adresse på den du bestilte fra?

Alternativ har jeg haft kig på denne Tokina 24-200:
http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=176&sort=7&cat=40&page=1

Nogle erfaringer?

/Peter

Fra : michael bs

Dato : 11-09-05 11:42

"/Peter" <NoMail@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Mange tak Simon, det lyder da rigtig godt
> har du en adresse på den du bestilte fra?

http://stores.ebay.co.uk/UR-Galaxy-Ltd-Photo-Electronics_W0QQssPageNameZl2QQtZkm

har jeg handlet ved flere gange. Også andre Hong Kong retailers har jeg købt
objektiver og filtre fra. Der er aldrig blevet tillagt moms eller told,
betaling har været lynhurtig (paypal), levering indenfor et par dage. Alt
har været smertefrit.

mvh Michael

Fra : /Peter

Dato : 11-09-05 12:20

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:432409e0$0$2333$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> jeg købt objektiver og filtre fra. Der er aldrig blevet tillagt moms
> eller told, betaling har været lynhurtig (paypal), levering indenfor

Mange tak , det kigger jeg på.

Venligst
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-05 15:43

Og så slipper man for besværet med at gemme fakturaen, som man jo heller
ikke altid kan finde, når man skal have en forsikring udbetalt eller man
sælger det brugt)
Skal tingene reparers, er man også længe beskæftiget med at læse gamle
indlæg i nyhedsgrupper, hvis man da ikke springer det over, og stiller samme
spørgsmål IGEN - IGEN)
mvh - Per

Fra : /Peter

Dato : 11-09-05 16:18

"Per Falkjær Jensen" <Pefa (at) mail punktum dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Skal tingene reparers, er man også længe beskæftiget med at læse gamle
> indlæg i nyhedsgrupper, hvis man da ikke springer det over, og stiller

Man sparer, måske 3.000DKR det er da også værd at tage med

/Peter

Fra : Martin Mogensen

Dato : 11-09-05 21:27

> [...]
> købt objektiver og filtre fra. Der er aldrig blevet tillagt moms eller
> told, betaling har været lynhurtig (paypal), levering indenfor et par

Fik du du tilsendt en fakura pr. mail istedet eller hvordan siden du slap
for told & moms?

Martin

Fra : Jakob

Dato : 11-09-05 22:21

In article <4324932d$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, mm_
2kNO@SPAMhotmail.com says...

Det er virkelig underligt, efter hvad man hører er det da mere reglen
end undtagelsen at pakker slipper igennem og alt det der med gave
deklarering/warranty repair etc. det er jo for længst blevet gennemskuet
:0)

Venlig hilsen

Jakob

Fra : michael bs

Dato : 11-09-05 22:32

"Martin Mogensen" <mm_2kNO@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fik du du tilsendt en fakura pr. mail istedet eller hvordan siden du slap
> for told & moms?
>
> Martin

Ja. Varerne har latid været i perfekt stand. Jeg ved selvfølgelig ikke hvor
bøvlet det ville blive, hvis der havde været noget i vejen.
mvh Michhael