Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Online foto
Fra : Lasse Jægergaard

Dato : 04-09-05 22:37

Hej NG,

Er der nogle af jer som kan anbefale software til online fremvisning?

Mine krav er bl.a. følgende:
- Fremvise i "thumbnails" for at hurtig overblik - og selvfølgelig vise
billedet i fuldstørrelse, når der klikkes på det.
- Inddele i kataloger
- Kommentarer til billeder skal være muligt for "medlemmer"
- Vise tekniske data om hver billede
- Skjule (nogle) billeder for ikke-medlemmer
- Nem vedligeholdelse (jeg har ikke lyst til at kode i dagevis...)

Min sever kører php og MySQL

mvh.
Lasse

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-09-05 23:37

"Lasse Jægergaard" <lasse@jaegergaard.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogle af jer som kan anbefale software til online fremvisning?

Coppermine kan alt det, du efterspørger.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)

Fra : Per

Dato : 05-09-05 10:02

> "Lasse Jægergaard" <lasse@jaegergaard.dk> skrev i en meddelelse

> Coppermine kan alt det, du efterspørger.

Jeg har også lige smækket et coppermine galleri op. Det er rimelig nemt at
sætte op. Jeg kan dog ikke lige finde ud af at lave under-gallerier, men
måske kan man slet ikke dette, hvilket er en stor mangel. Personligt vil jeg
hellere bruge Gallery, men min udbyder har ikke ImageMagick installeret :/

Fra : Simon Nielsen

Dato : 05-09-05 12:22

"Per" <no@tak.dk> wrote in message

> [...]
> måske kan man slet ikke dette, hvilket er en stor mangel. Personligt vil
> jeg hellere bruge Gallery, men min udbyder har ikke ImageMagick

Gallery fungere ganske fint uden imagemagick, men det er helt klart en
fordel at bruge, Coppermine kan jo også bruge imagemagick. Jeg bruger det at
lave kategorier, der kommer godt nok ikke undergallerier ind men man kan
nøjes med at se en kategori hvilket jeg finder ganske fordelagtigt. Jeg har
dog hørt/læst at der findes et mod så du kan lave undergallerier. Men det er
en del tid siden jeg så det.

Mvh
Simon

Fra : Per

Dato : 05-09-05 14:02

> [...]
> kan nøjes med at se en kategori hvilket jeg finder ganske fordelagtigt.
> Jeg har dog hørt/læst at der findes et mod så du kan lave undergallerier.

Jeg har fået installeret Gallery, men kan ikke uploade billeder uden
ImageMagick eller NetDPM eller hvad den hedder. På deres side står også at
en af disse er krævet. Jeg forstår bare ikke hvorfor den ikke kan bruge GD
2.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 04-09-05 23:49

"Lasse Jægergaard" <lasse@jaegergaard.dk> wrote in message
> [...]
> - Skjule (nogle) billeder for ikke-medlemmer
> - Nem vedligeholdelse (jeg har ikke lyst til at kode i dagevis...)

Gallery 2.0, Copeprmine Photo Gallery

Begge meget lette at bruge. Gallery2 er bare en del større og du kan lave
meget mere med det. Det kræver dog PHP hvor Safe mode er off. Coppermine til
dit dit behov vil være helt perfekt. Jeg valgte det også på grund af
overskuelighed og så at jeg ikke behøvede alt det ekstra som Gallery2 har.

Tjek mit gallery for en test http://d-photo.dk

Men kig en tur forbi http://coppermine.sf.net

Mvh
Simon

Fra : Simon Nielsen

Dato : 04-09-05 23:51

> [...]
> - Skjule (nogle) billeder for ikke-medlemmer
> - Nem vedligeholdelse (jeg har ikke lyst til at kode i dagevis...)

Forresten jeg har nogle gallerier liggende som du ikke kan se. Når jeg
uploader smider jeg mappen med billeder op i Albums mappen på ftp serveren
og laver en CHMOD = 777 for at Galleriet kan skrive til den. Derefter
trykker jeg masse tilføj filer i galleriet og vælger det album den skal
ligge i. Det virker bare helt fjong, den sørger selv for at gøre dine
billeder mindre hvis de er for store til det du har fortalt coppermine at
maksstørrelse skal være.

Mvh
Simon

Fra : Food_life

Dato : 05-09-05 12:23

On Sun, 04 Sep 2005 23:37:08 +0200, Lasse Jægergaard
<lasse@jaegergaard.dk> wrote:

>Hej NG,

(klip)

Bruger:

http://fotopic.net/

Som jeg er meget tilfreds med.

Fra : Lasse Jægergaard

Dato : 05-09-05 20:41

Mange tak for hjælpen! Jeg går straks igang med den undersøgende fase.

Lasse