Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dansk manual til IXUS50
Fra : sk@ndersen

Dato : 02-09-05 21:01

En af mine venner har på mine anbefalinger købt overnstående.
Alt ok, dejligt kamera, men hun lod sig friste til at spare 0,2k og dermed
ingen DK manual.

Hun fik at vide den kunne hun selv downloade - men er der nogen her i ng der
ved hvor man kan dl en dansk manual til IXUS50 ?

På forhånd tak

/Søren

Fra : Max

Dato : 02-09-05 21:12

Hej Søren

> Hun fik at vide den kunne hun selv downloade - men er der nogen her i ng
der
> ved hvor man kan dl en dansk manual til IXUS50 ?

Mon ikke man kan købe den hos Canon ?

Mvh Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-09-05 21:52

sk@ndersen wrote:
> Hun fik at vide den kunne hun selv downloade - men er der nogen her i
> ng der ved hvor man kan dl en dansk manual til IXUS50 ?

Det kan man IKKE !

Canon Danmark sidder på rettihederne til den danske udgave af manualen - og
de tillader ikke, at den downloades.

Men du kan downloade den engelske udgave.

Men din lokale fotohandler (og alle andre fotohandlere, der handler med
Canon Danmark) kan skaffe en til dig mod betaling - sidst jeg hørte om det
lå prisen på 4-500 kr.

Hvis man køber i udlandet, så må man også være forberedt på at klare sig med
en manual på det pågældende lands sprog.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : sk@ndersen

Dato : 02-09-05 22:11

Tak for svarene (hurtigt).
- og det anede mig at tingene havde disse sammenhæng.

(Nu er Nørrebro, Kbh. vel ikke udlandet i denne forbindelse )

Ved du evt. hvor den engelske version kan hentes ?

/Søren

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-09-05 16:14

sk@ndersen wrote:
> (Nu er Nørrebro, Kbh. vel ikke udlandet i denne forbindelse )

Næh - men det er så en forhandler, der har købt dem udenom Canon Danmark -
det er der flere der gør, for at kunne sælge dem lidt billigere.

F.x. Kamerahuset sælger samme kamera til to forskellige priser - et billigt
med tysk manual - og et der er købt gennen Canon Danmark - der er så dansk
manual og det hele - men så er det lidt dyrere.

Så er man frit stillet og kan vælge om man kan klare sig med den tyske eller
vil betale lidt mere og få den danske.

> Ved du evt. hvor den engelske version kan hentes ?

Det kan den sikkert her:

http://consumer.usa.canon.com/ir/controller?act=DownloadIndexAct

Problemet er så bare at Ixus-modellerne hedder noget andet i USA - det er
formentlig en af SD-modellerne - men jeg er ikke sikker på hvilken ?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-09-05 20:29

Jan Vestergaard wrote:

> [...]
> Problemet er så bare at Ixus-modellerne hedder noget andet i USA -
> det er formentlig en af SD-modellerne - men jeg er ikke sikker på

Det hedder Powershot SD 400 i USA.

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-05 23:33

jeg har en dansk jeg gerne vil bytte til en engelsk

Poul B-H

Fra : sk@ndersen

Dato : 03-09-05 19:11

Jan's adresse dur fint til en engelsk manual
http://alpha03u.c-wss.com/inc/ApplServlet?RQF=MENU&RQS=WWUCA910&LA=1125770838354&SV=WWUCA900&menu=MA&TRF=MAIN

tak Jan

/Søren