Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Unsharp Mask
Fra : Argh

Dato : 02-09-05 19:05

Hej

Hvordan bruger i Unsharp Mask? Hvad er jeres instillinger for "Amount Radius
og Threshold" ? Jeg har sq lidt svært ved at forstå den.
(Måske den den rare version af Niels Riis Ebbesen ved det )

Tak
Aa

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 02-09-05 19:31

"Argh" <ohhhh@ohh.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Radius og Threshold" ? Jeg har sq lidt svært ved at forstå den.
> (Måske den den rare version af Niels Riis Ebbesen ved det )

++++++++++++++++++++++++

Hej.

Jeg synes det kommer meget an på motivet, hvor meget skarphed billedet skal
have. Jeg mener også det har noget med billedets størelse at gøre, hvor
meget det skal have.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : PI

Dato : 02-09-05 19:32

> [...]
> og Threshold" ? Jeg har sq lidt svært ved at forstå den.
> (Måske den den rare version af Niels Riis Ebbesen ved det )

kig her
http://www.digitalmagasinet.dk/showarticle.asp?ART=/artikler/021_usm/

mvh
Pi

Fra : Thomas

Dato : 02-09-05 21:50

"Argh" <ohhhh@ohh.dk> wrote in message
> [...]
> Radius og Threshold" ? Jeg har sq lidt svært ved at forstå den.
> (Måske den den rare version af Niels Riis Ebbesen ved det )

Hvis du bruger Photoshop CS2 så drop USM og brug Smart Sharpen i stedet. Det
giver et langt bedre resultat, hvor halo er langt mindre synlig. (Setting i
Smart Sharpen: "Amount"=70-90% og "Radius"=0,7-1,0%)

Er du Nikon-bruger er det dog endnu bedre at bruge Nikon Capture, hvor
USM-funktionen er ganske fremragende. En setting med følgende giver altid et
godt resultat: "Intensity"=60% og "Halo width"=5-7%

Thomas
www.tschmidt.dk

Fra : dunk4ever.dk

Dato : 03-09-05 12:58

> [...]
> Radius og Threshold" ? Jeg har sq lidt svært ved at forstå den.
> (Måske den den rare version af Niels Riis Ebbesen ved det )

hejsa :D
Jeg bruger denne som standet på alt fra model til natur foto
3oo
0,3
3
Håber du ka bruge det til noget!
Mvh Lasse
www.dunk4ever.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 04-09-05 18:27

Argh wrote:

> Hvordan bruger i Unsharp Mask?

Jeg bruger primært øjnene og ser, hvordan billedet kommer til at se ud. Og
så ved jeg, at det som regel skal overdives lidt, når jeg udskriver.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : michael bs

Dato : 05-09-05 09:52

> Jeg bruger primært øjnene og ser, hvordan billedet kommer til at se ud. Og
> så ved jeg, at det som regel skal overdives lidt, når jeg udskriver.
>
> vh
> Jan

Og så husk at se billedet i 100% størrelse når du bruger øjnene + usm.

mvh Michael