Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tyveri af kamera og erstatning...?
Fra : Magnus

Dato : 01-09-05 19:31

Vi har haft indbrud og har fået stjålet et Canon IXUS 700 som er et par
måneder gammelt så det er let at kunne generhverve.

Men vores "gæster" er også løbet med et Olympus E-10 digitalkamera fra 2001
som vi dengang har købt for 18.000,-

Er der nogen som har haft en lignende oplevelse og ved hvad i ca. beløb som
jeg kan få for dette 4 år gamle kamera?

/Magnus

Fra : Max

Dato : 01-09-05 20:02

Hej Magnus

> Er der nogen som har haft en lignende oplevelse og ved hvad i ca. beløb
som
> jeg kan få for dette 4 år gamle kamera?

Du kan få hvad du skal forvente at skulle give for et tilsvarende kamera,
og det er vel en 3000 til 4000 kr.

Mvh Max

Fra : Jakob

Dato : 01-09-05 20:13

In article <431748df$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
magnusFJERN@arnason.dk says...

> [...]
> som vi dengang har købt for 18.000,-
>
> Er der nogen som har haft en lignende oplevelse og ved hvad i ca. beløb som

Det er lidt offtopic, men kunne ikke lade være med at kigge på dpreview
efter hvad det var for en sag, og det er da en spændende kombination af
features.

Og det ser da ud til at tage nogle ok billeder også. Faktisk lidt sjovt
at det ikke er blevet mere "forældet" mht opløsning etc. med en alder på
4 år men ok det var nok også state of the art for 4 år siden :0)

Men du kan vel ikke forvente at få mere for det end hvad et panasonic
fz20 eller lignende koster det er nok den type det kommer tættest på og
er det ikke en 3-4000 kr de koster nu. Måske du kan forklare dem at det
er et dslr og så få et d50 eller lignende til 6000 men så skal du vist
også grine hele vejen hjem :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Steen Larsen

Dato : 01-09-05 20:28

In article <MPG.1d81711c9c43c188989e53@news.sunsite.dk>,
Jakob <no@mail.com> wrote:

> In article <431748df$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
> magnusFJERN@arnason.dk says...

Du kan jo forsøge at argumentere for at en tilsvarende model fra Olympus
er E-1 eller E-300 med nypriser på 5-7.000.

Fra : Petter Ettrup

Dato : 01-09-05 22:25

Hej Magnus!

Jeg føler med dig, har selv oplevet noget lignende på egen krop.

Da jeg i sin tid arbejde i IT-branchen blev vi ofte ringet op og spurgt,
hvad en tilsvarende computer ville koste i dag. På den måde får
forsikringsselskabet det bedste billede af hvad varen egentlig er værd. Men
jeg har selv i vinters fået stjålet en masse elektronisk gear og der fik jeg
præcis fakturaernes pålydende værdi!! Det vil sige f.eks. 1600,- for en
bærbar minidisk-afspiller, der i dag ikke ville koste meget mere end en
plovmand. Så jeg vil anbefale dig at vedlægge kvitteringen fra dengang du
købte det - måske er du (som jeg) heldig at have en godtroende
forsikringsagent der åd det hele råt. Så spil lidt violin for din afdøde
bedstemor, måske æder han den. Jeg var heldig, krydser fingre for at du også
er det....

Held og lykke med det!

Mvh Petter

Fra : BSV

Dato : 02-09-05 17:23

> [...]
> forsikringsagent der åd det hele råt. Så spil lidt violin for din afdøde
> bedstemor, måske æder han den. Jeg var heldig, krydser fingre for at du

Det skal vist ldt mere end held til. I glemmer helt der er noget der hedder
afskrivning. Når det er 4 år gammel så er taksten hos de fleste selskaber
omkring 40% af nypris på tilsvarende kamera idag.

mvh
bsv

Fra : Jacob

Dato : 02-09-05 22:45

"BSV" <bs_fjern@fjern_ta.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hedder afskrivning. Når det er 4 år gammel så er taksten hos de fleste
> selskaber omkring 40% af nypris på tilsvarende kamera idag.

Der er forskel i afskrivningen. den du nævner der er deres tommelfinger
regl. de skal altid erstatte med en vare der som minimum kan det samme. men
det kan jo være at der står noget andet i deres betingelser. min forsikrings
gut lavede en meget tilpasset police til mig. jeg har noget model haløj som
falder meget uden for deres normale afskrivninger.
Læs policen. det står der.

Jacob