Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problemer med Sandisk 12 i 1 Kortlæser
Fra : BB

Dato : 01-09-05 06:43

Hej gruppe

Jeg har en kortlæser "se subject" der giver mig lidt hovedbrud, når jeg vil
overføre billederne fra mit SD hukommelsekort er der mange billeder der
ligesom bliver skåret over og med fejlfarver på, når jeg derimod overfører
fra mit Canon S2IS er der ingen problemer, kan det være hastigheden så
billederne bliver smidt for hurtigt til computeren via. kortlæseren ?
Jeg overfører til min WinXP sp2 via usb 2.0.

Håber nogen udfra oplysningerne kan hjælpe mig.

Hilsen og på forhånd tak.
Bent

Fra : ksk

Dato : 01-09-05 12:34

prøv at lukke firwall og abti virus ned nå du load billede ind virke for mig
KsK

Fra : Ole Larsen

Dato : 01-09-05 15:03

BB skrev:
> [...]
> Jeg overfører til min WinXP sp2 via usb 2.0.
>
> Håber nogen udfra oplysningerne kan hjælpe mig.

Sikrer du dig at en proces er helt færdig før du går videre. Ifgl.
RobGalbraith(?) er fejlbetjening her en af de hyppigste fejlkilder

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (18.aug.2005) design og nye billeder(G7,G8,G10) på:

Fra : Simon Nielsen

Dato : 02-09-05 14:04

"BB" <mig@selv.com> wrote in message
> [...]
> kortlæseren ?
> Jeg overfører til min WinXP sp2 via usb 2.0.
>
> Håber nogen udfra oplysningerne kan hjælpe mig.

Måske kan det være at din computer ikke hardware mæssigt kan følge med. Men
den skal jo også have plads i rammen at skrive til inden den kan skrive det
til harddisken. Hvis du har mange programmer, baggrundsprogrammer, evt.
firewall og antivirus, kan det hele sænke din optimale overførsel.

Populært set hvis der ikke er fysisk plads i rammen, men windows tror der
er, overfører den bare billedet, så kan hele billedet ikke gemmes og det
sidste skæres væk (bliver gråt) eller får fejlfarver (en ret hård
kompression af de sidste billeddata). Og windows fortsætter bare uden at
tjekke om billedstørrelsen er den samme som den på kortet. Det sørger dit
kamera derimod for.

Mit råd ville være, prøv om det er fordi du har for mange programmer kørende
og se om det løser problemet. Hvis ikke det gør det så brug kameraet. Det er
sikkert og det virker for dig.

Mvh
Simon