Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Kritik af nye billeder ønskes
Fra : Brizz

Dato : 29-08-05 16:33

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=175237

er fra en helikopter tur Fra Thule Air Base og rundt om området til bla
Pituffik gltcheren.
De kan ses i lidt større format på min hp.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : s.v.nielsen

Dato : 29-08-05 15:55

Brizz wrote:
> [...]
> Pituffik gltcheren.
> De kan ses i lidt større format på min hp.

Jeg kan godt lide kompositionen, der er en god balance i den.
Kontrasten synes mig noget lille! og det får mig til at spørge om hvad
det er vi ser på, er det sten, mudder og vand eller sne is og vand?

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-08-05 16:08

Brizz wrote:

> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=175237
>
> er fra en helikopter tur Fra Thule Air Base og rundt om området til bla
> Pituffik gltcheren.

Tja... billedet halter lidt, for der mangler noget, som gør, at man
kan se, at det er et luftfoto, det kunne jo være noget struktur i
sand, som er taget på halvanden meters afstand...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 29-08-05 16:19

Brizz wrote:
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=175237
>
> er fra en helikopter tur Fra Thule Air Base og rundt om området til bla
> Pituffik gltcheren.

Mangler to ting:

Kontrast og en målestok.

Kontrast kan skaffes ved at flyve i lav sol, morgen eller aften. Man kan
snyde lidt i billedbehandlingen, men det bliver aldrig det samme.

Målestok kan f.x. være et menneske (i farvestærkt tøj), eller hvis intet
kan fremskaffes, kan du evt bruge skyggen af helikopteren.

problemet kan være, at flyver man i lavt lys, falder skyggen fra flyet
langt udenfor billedfeltet...

Bo //

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-08-05 16:21

Bo Bjerre wrote:
> Kontrast kan skaffes ved at flyve i lav sol, morgen eller aften. Man kan
> snyde lidt i billedbehandlingen, men det bliver aldrig det samme.

Enig.

> Målestok kan f.x. være et menneske (i farvestærkt tøj), eller hvis intet
> kan fremskaffes, kan du evt bruge skyggen af helikopteren.

Det synes jeg ikke er væsentligt..

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 29-08-05 17:54

Jeg åbnede billedet inden jeg fik læst teksten. Her så jeg et lidt kedeligt
billede af noget der var et nærbillede barken af et træ.

... men jeg blev klogere :)

Ikke desto mindre bekræfter det det som de øvrige i tråden har sagt.

/Marten

Fra : Dag Stinus

Dato : 29-08-05 21:40

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> wrote in message
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=175237
>
> er fra en helikopter tur Fra Thule Air Base og rundt om området til bla
> Pituffik gltcheren.
> De kan ses i lidt større format på min hp.

En sjov struktur, som f.eks.kan bruges i en sammenkopiering eller til
projektion på bar hud. Har selv en masse billeder fra flyveturen fra
Kangerlussuaq op langs kysten til Qaarsut/Uummannaq og man har ingen
fornemmelse af størrelser og afstande når man kan se mere end 40 km væk i
klart vejr.

Måske lidt mere kontrast så strukturen bliver mere markant.

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Brizz

Dato : 29-08-05 23:28

Brizz wrote:
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=175237

Kan godt følge den gennemgående kritik mht størrelsesforhold osv. Jeg
var nok lidt forblændet af at jeg synes billedet er virkelig godt, men
nok mest fordi jeg kender sammenhængen. Det er klippe og en person i
farvestærkt tøj er lidt svær da det ikke liiiige er til at gå dertil.
Skyggen af helikopteren i tro størrelse ville kunne klones ind hvilket
jeg muligvis vil prøve på.

Har desværre ikke mulighed før næste år at lave det om, da vinteren er
sat ind her i Thule, men vil have kritikken in mente næste gang.

Takker mange gange.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk