Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gruppefoto udendørs
Fra : Palle Jensen

Dato : 28-08-05 08:26

Håber der er nogen morgenfriske der lige er klar med en hånd

Skal tage et udendørs gruppefoto med Canon EOS 300D, med standard
objektivet 18-55 mm.

Jeg er interesseret i nogle tip til indstillinger.

Jeg forestiller mig noget med en lav ISO (100 måske), ca. 1/60 sek.
lukketide og relativ lav blænde.

Nogle ting jeg skal være opmærksom på?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-08-05 08:41

Palle Jensen wrote:
> [...]
> Jeg er interesseret i nogle tip til indstillinger.
> Jeg forestiller mig noget med en lav ISO (100 måske), ca. 1/60 sek.

Det er sikkert fint nok.

> Nogle ting jeg skal være opmærksom på?

Ja, baggrunden og lyset, og at du har alle med.

Naps nogle stykker så du ikke får et billed hvor der er 5 personer
der blinker :)

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : HKJ

Dato : 28-08-05 08:50

Palle Jensen wrote:
> Jeg forestiller mig noget med en lav ISO (100 måske), ca. 1/60 sek.
> lukketide og relativ lav blænde.
>
> Nogle ting jeg skal være opmærksom på?

Pas lidt på med blænden, du skulle gerne have dybdeskarphed nok til at
alle personer står skarpt.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 28-08-05 09:06

"Palle Jensen" <palle.jensen.nospam@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg er interesseret i nogle tip til indstillinger.
>
> Jeg forestiller mig noget med en lav ISO (100 måske), ca. 1/60 sek.

Din blænde skal være lille nok til at alle står skrpt, det er vigtigt.

Mvh
Simon

Fra : Palle Jensen

Dato : 28-08-05 09:13

On 28 aug 2005, Simon Nielsen wrote in dk.fritid.foto:

> Din blænde skal være lille nok til at alle står skrpt, det er
> vigtigt.

Det skal jeg forsøge. Tak.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 28-08-05 20:30

> Det skal jeg forsøge. Tak.

Og lige en ting mere. Brug hellere fast objektiv istedet for et zoom
objektiv.

Mvh
Simon

Fra : Gert Medom

Dato : 28-08-05 09:34

"Palle Jensen" <palle.jensen.nospam@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er interesseret i nogle tip til indstillinger.
>
> Jeg forestiller mig noget med en lav ISO (100 måske), ca. 1/60 sek.

Pas på med forvrængning i vidvinkel-stillingen. Gå hellere lidt længere væk
og zoom lidt ind.

Det er jo svært at vide hvordan lyset er der hvor du skal fotografere, så
hvis du har mulighed for det, så kom i god tid og forbered dig "on
location".

Held & lykke

/ Gert

Fra : Dag Stinus

Dato : 28-08-05 20:55

> [...]
>
> Jeg er interesseret i nogle tip til indstillinger.
>
> Jeg forestiller mig noget med en lav ISO (100 måske), ca. 1/60 sek.

Nu ved jeg ikke hvor mange personer der skal være på billedet. Er der flere
end der passende kan stå i et par rækker (forreste rækkende knælende/på hug)
så prøv at komme lidt til vejrs. Enten ved at udnytte terrænet eller ved at
stå på en trappestige el. lign. Du skal helst have lutter hele hoveder

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Klaus Madsen

Dato : 29-08-05 00:46

> [...]
>
> Jeg er interesseret i nogle tip til indstillinger.
>
> Jeg forestiller mig noget med en lav ISO (100 måske), ca. 1/60 sek.

Måske et stativ.

Mvh. Klaus