Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Løvefar
Fra : ksk

Dato : 27-08-05 23:34

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=174916

Hvormeget skal man redigere et billede før man gå fra at være fotograf til
at blive grafiker ????

og er kan man ikke sige at fotograf fag er ved at udød

Ps ingen kommetar fra gamle sure mænd og andre som er utilfreds med deres
liv !!!!!!!!

KsK

Fra : AT

Dato : 28-08-05 08:09

Fint beskåret, men baggrunden forvirre for meget. Det ville være bedre med
en mere sløret eller ensartet baggrund.

/AT

Fra : emj

Dato : 28-08-05 15:35

ksk skrev:

>http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=174916
>
>Hvormeget skal man redigere et billede før man gå fra at være fotograf til
>at blive grafiker ????

En "fotograf" ville næppe være tilfreds med et billede som det her
viste af løvefar. Bag løven er der et øre af et andet dyr og
baggrundern er alt for forstyrrende. Løven har sorte klatter siddene i
pelsen og specielt vellykket er farverne hellerikke.

Der er simpelthen brug for en "grafiker", hvis såden et foto skal
"reddes".

Løven burde have været fotograferet som et portræt. En løve i
fangenskab er et let motiv og jeg synes ikke, det er lykkedes specielt
godt.

Hilsen emj

Fra : ksk

Dato : 28-08-05 16:21

det er ikke et øre men benen fra en hunløve muligvis ha du ret men er vi så
ikke over i Manipulation ,, jeg ved godt det sker dagligt i stor set alle
blad huse ,, så
fotograf som man kendt fra gamle dag er vel så fag på vej ud,, hvis man
side og redder billeder på Pc èr ha man så ikke taget kunst ud af
fotografiret

KsK

Fra : emj

Dato : 28-08-05 16:58

ksk skrev:

>det er ikke et øre men benen fra en hunløve

Det er et fedt. Det er i alle tilfælde løvefar uvedkommende.

> muligvis ha du ret men er vi så
>ikke over i Manipulation

Næh, jeg forsøger faktisk at få dig til at se, at billedet skal tages
om, så det opnår de kvaliteter, som gør manipilation overflødigt.

>,, jeg ved godt det sker dagligt i stor set alle
>blad huse ,, så
>fotograf som man kendt fra gamle dag er vel så fag på vej ud,

Næppe.
Folk vil stadig gerne se kvalitet i stedet for kvantitet

> hvis man
>side og redder billeder på Pc èr ha man så ikke taget kunst ud af
>fotografiret

Ikke forstået.
De tusindvis af ligegyldige fotos, som vi blever stopfodret med og som
Niels meget rammende kalder knipserier vil alligevel aldrig blive til
fotokunst.

Hilsen emj

Fra : ksk

Dato : 28-08-05 18:11

> [...]
> De tusindvis af ligegyldige fotos, som vi blever stopfodret med og som
> Niels meget rammende kalder knipserier vil alligevel aldrig blive til

vis mig et foto der ikke er liggyldig knipserier

KsK

Fra : AT

Dato : 28-08-05 20:15

Hvad med billederne på denne side?
http://www.photo.net/photodb/member-photos?include=top&user_id=565407

Det kræver selvfølgelig at der investeres i en badering og et par shorts

For mig er fotografi et spørgsmål om at finde motivet. Prøv at surfe lidt og
se andres billeder og start med at lege copycat.

Fra : Michael

Dato : 28-08-05 20:24

AT wrote:
> [...]
>
> For mig er fotografi et spørgsmål om at finde motivet. Prøv at surfe lidt og
> se andres billeder og start med at lege copycat.

Jeg skal sku ikke ud og surfe med bølger af den størrelse
Det bliver nok lidt svært at finde den slags bølger i DK...

Mvh.
Michael

Fra : ksk

Dato : 28-08-05 21:52

de styrer men ikke undværelige !!!!

men hade nu regnt med noget med en et afrikas børn med stor tøm mave med
flue rundt om øjene noget med sulte eller nød

eks hvar ham den vitimatisk politimand der skyd en i hoved ,,, sådan et
billede er undværllig men det der fritid knipseri dansk fotograf kald seriøs
foto er da lig så værdi løs som af Sørens nyfødt

KsK

Fra : LIV

Dato : 29-08-05 09:07

ksk wrote:

> vis mig et foto der ikke er liggyldig knipserier

Der er nogle gode eksempler her:
http://www.nationalgeographic.dk/Crosslink.jsp?p=bohp&d=391&a=1427

Fra : Jakob

Dato : 29-08-05 10:14

In article <4312c205$0$168$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
spammers@goto.hell says...

> Der er nogle gode eksempler her:
> http://www.nationalgeographic.dk/Crosslink.jsp?p=bohp&d=391&a=1427

Det er da MEGET begrænset hvad der er af billeder :0). De skriver godt
"de hundrede bedste" i forskellige kategorier men eksempelvis wildlife
kategorien indeholder 2....
--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : LIV

Dato : 29-08-05 10:22

Jakob wrote:

> Det er da MEGET begrænset hvad der er af billeder :0). De skriver godt
> "de hundrede bedste" i forskellige kategorier men eksempelvis wildlife
> kategorien indeholder 2....

Korrekt - men "ksk" bad jo ikke om tusinder af eksempler
Det var bare for, at vise hvor flotte fotografier kan være.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-08-05 11:16

ksk wrote:
> vis mig et foto der ikke er liggyldig knipserier

http://www.jamesnachtwey.com/jn/images/JN0001RWIN_GA.jpg

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Jakob

Dato : 29-08-05 12:05

In article <slrndh5o7v.75e.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...

> http://www.jamesnachtwey.com/jn/images/JN0001RWIN_GA.jpg

Damn det er godt nok nogle rystende billeder han har lavet. Der er
virkelig power i hans arbejde må man sige. Noget at tænke over.

Men nogen af dem kan jeg simpelthen ikke lade være med at tænke at der
må være en grad af arrangeret virkelighed i dem. Altså ikke at jeg
betvivler budskabet det mindste men kompositionen er så stærk at det er
vanskeligt at forestille sig at han bare var på det rette sted på det
rette tidspunkt.

Men stærke billeder

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-08-05 12:19

Jakob wrote:
> [...]
> betvivler budskabet det mindste men kompositionen er så stærk at det er
> vanskeligt at forestille sig at han bare var på det rette sted på det

Se filmen 'War Photographer'.. den omhandler James Nachtwey's arbejde.

Rystende og ret fantastisk.

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Jakob

Dato : 29-08-05 16:06

In article <slrndh5rv8.75e.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...

> Se filmen 'War Photographer'.. den omhandler James Nachtwey's arbejde.
>
> Rystende og ret fantastisk.

OK dokumentar eller spillefilm om ham ?
--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-08-05 16:14

Jakob wrote:
> OK dokumentar eller spillefilm om ham ?

Dokumentar.

http://www.war-photographer.com/

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-08-05 11:14

ksk wrote:
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=174916
> Hvormeget skal man redigere et billede før man gå fra at være fotograf til
> at blive grafiker ????

Temmeligt meget.

> og er kan man ikke sige at fotograf fag er ved at udød

Njah.. nej.

> Ps ingen kommetar fra gamle sure mænd og andre som er utilfreds med deres
> liv !!!!!!!!

Okay.

Det er et udemærket foto, selv om kompositionen kunne være mere
spændende

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : ksk

Dato : 30-08-05 14:14

ok ok jeg giv mig dette godt og værdifuldt foto

KsK