Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
PowerShot Pro1
Fra : Morten G. Jensen

Dato : 27-08-05 06:22

Hej

Hvis jeg nu skal tage billeder af nogle fjernstyret modelbilen som kører
(hurtigt) hvordan skal jeg indstille mit pro1 ? Jeg roder sgu noget rundt
i de forskellige menuer

Mvh

MGJ (foto rookie)

Fra : /Peter

Dato : 27-08-05 06:37

"Morten G. Jensen" <XXbuggy@sport.tdcadsl.dkXX> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvis jeg nu skal tage billeder af nogle fjernstyret modelbilen som
> kører (hurtigt) hvordan skal jeg indstille mit pro1 ? Jeg roder sgu
> noget rundt i de forskellige menuer

Det kommer lidt an på lysforholdende, men:

Da det ikke verdens hurtigste AF, kan du fokusere
på et punkt fx. på gulvet, der passer med afstanden til bilerne,
derefter trykke MF knappen, så den har låst fokud på denne afstand,
hvis lyset er ok kan du bruge Av mode (blændeprioritet), og sætte den på
4.0
men check lukkerhastigheden, er mellem 100 og 250,
Ellers kan du gøre det samme med fokus, men bruge P mode, så finder den
selv ud af
lukker/blænde.
Du kan også bruge flashen, og derved få mere lys og fryse billedet,
men husk lige at gå i menuen og sæt Flash sync til 2-curtain, så bilerne
ikke
ser ud som de kører baglæns!

Du kan læse mere om Pro1 på dets helt egen forumsite her:
http://www.powershotpro1.com

Mange gode tips, mm. specielt for Pro1

/Peter

Fra : Morten G. Jensen

Dato : 27-08-05 07:16

Mange tak, det var lige det jeg skulle vide for at komme i gang

Mvh

Morten