Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nyt kamera - hvilket?
Fra : Kert Rats

Dato : 26-08-05 20:20

Jeg skal købe et digitalkamera, men jeg er noget famlende mht. hvilket
kamera.
Hvad er et godt køb i dag - til ca. 2000 kr.?
Olympus var vist i sin tid et godt mærke - er det stadig det?

Måske I kan henvise mig til en site, hvor nye kameraer er omtalt og
vurderet - lidt i stil med www.edbpriser.dk?

Venligst

Kert Rats

Fra : Brizz

Dato : 26-08-05 21:55

Kert Rats wrote:
> [...]
> Olympus var vist i sin tid et godt mærke - er det stadig det?
>
> Måske I kan henvise mig til en site, hvor nye kameraer er omtalt og

Brug søgefuntionen og kig lidt tilbage her i gruppen. Emnet diskuteres
ugentligt.

Derudover kan www.akamera.dk anbefales eller www.dpreview.com anbefales
også.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 26-08-05 21:05

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Olympus var vist i sin tid et godt mærke - er det stadig det?
>
> Måske I kan henvise mig til en site, hvor nye kameraer er omtalt og

Du er nødt til at give os lidt mere at arbejde med, end blot et budget på
2000,- kr. Kig eventuelt på www.dpreview.com, her finder du nok flest
reviews og flest kameraer der er up to date. Lige nu er dit spørgsmål lidt i
stil med "Jeg skal have ny bil, hvilken skal jeg købe?"

MVH
Thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 26-08-05 21:20

Kert Rats <stendod@gravklar.dk> wrote:

> Måske I kan henvise mig til en site, hvor nye kameraer er omtalt og
> vurderet

http://www.dpreview.com/

eller

http://www.steves-digicams.com/hardware_reviews.html

Bemærk: Visse modeller hedder ikke det samme i USA som i EU

--
Mvh Martin

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-05 23:04

> [...]
> Olympus var vist i sin tid et godt mærke - er det stadig det?
>
> Måske I kan henvise mig til en site, hvor nye kameraer er omtalt og

Hvilke kriterier er vigtige for dig? Slæbbarhed, point-and-shoot,
billedkvalitet, nyt/brugt eller????

Brugt kan du måske snart være heldig at finde et Canon eos 300D til godt 3
og det er da tæt på 2

/Torben

Fra : Egon Thomas Thomsen

Dato : 28-08-05 11:56

Hej Kert ! Jeg har købt mig et meget f.f. kamera der kan tage
billeder på 1 - 2 & 5 m.
Det fik jeg på auktion på QXL.
Helt nyt !

Prøv at gå ind på denne side her kan man være heldig at finde gode
kameraer til fornuftige priser.
Mit fik jeg til 1044,- kr. incl. 256 MB ram-kort.

Venlig hilsen fra Egon

Fra : Brizz

Dato : 30-08-05 16:33

Egon Thomas Thomsen wrote:
> Hej Kert ! Jeg har købt mig et meget f.f. kamera der kan tage
> billeder på 1 - 2 & 5 m.

Det siger da intet om det er et godt kamera eller ej at det kan tage
billeder på 1-2 og 5 m

> [...]
> kameraer til fornuftige priser.
> Mit fik jeg til 1044,- kr. incl. 256 MB ram-kort.

Ja det var godt nok billigt. Så må vi se om det tager gode billeder.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk