Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Q: Canon 20D + 17-40mm L USM
Fra : /Peter

Dato : 26-08-05 18:13

Hvad bør man give for et
canon 20D + 17-40mm L USM købt i USA, for en uge siden?
Og hvad med garantien? Dækker den rep. i DK?

(Et DBA tilbud fast pris 13.000 DKR)

det lyder jo ok selvom det samme sæt fåes i DK til ca. 16.500 Kr.
og I tyskland ca. 1880 EUR (14.500DKR)

/Peter

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-05 19:22

Følger der papirer og fuld garanti med? Er der betalt told og moms? Kan man
stole på sælger? Hvis ja til alle disse ting og sættet i øvrigt er ubrugt er
det nok en rimelig rabat.

/Torben

Fra : /Peter

Dato : 26-08-05 18:29

"Torben Falck" <tof snabela falcknet punktum com> skrev i en meddelelse
> Følger der papirer og fuld garanti med? Er der betalt told og moms?
> Kan man stole på sælger? Hvis ja til alle disse ting og sættet i
> øvrigt er ubrugt er det nok en rimelig rabat.

Mange tak Torben,
Ja, prisen lyder fair nok, men det er lige det med garantien,
Men dækker den fulde garanti for rep. i DK eller skal den sendes til
USA?

Mht.Told+moms ved jeg ikke hvordan det undersøges.

/Peter

Fra : Thomas Kjær

Dato : 26-08-05 18:33

On 2005-08-26, /Peter <nomalil@no.dk> wrote:
> [...]
>
> Ja, prisen lyder fair nok, men det er lige det med garantien,
> Men dækker den fulde garanti for rep. i DK eller skal den sendes til

Iflg. Canon Danmark gælder en "World Wide" garanti fra USA ikke i
Danmark. Der vil du selv skulle betale for reparationer.

> Mht.Told+moms ved jeg ikke hvordan det undersøges.

Der har sælger højst sansynligt en kvittering på det, hvis det er noget
han har betalt.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Simon Nielsen

Dato : 26-08-05 18:35

> [...]
> Men dækker den fulde garanti for rep. i DK eller skal den sendes til USA?
>
> Mht.Told+moms ved jeg ikke hvordan det undersøges.

Så vidt jeg har hørt dækker Canons garanti verden over, men jeg er ikke
sikker.

Mvh
Simon

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-08-05 19:03

Simon Nielsen wrote:
> Så vidt jeg har hørt dækker Canons garanti verden over, men jeg er
> ikke sikker.

Ikke på digital-kamerarer - der er kun regionsgaranti - dvs hvis der er købt
i Europa, så dækker garantien i Danmark..

Men på analoge kameraer og på nogle objektiver dækker den "world-wide".

Det er jævnligt diskuteret i gruppen, så det burde der kunne findes en del
tråpde om

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : /Peter

Dato : 26-08-05 18:44

"/Peter" <nomalil@no.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Mange tak tak til jer alle,
jeg lader tvivlen råde og vil hellere betale lidt mere i DK eller
Tyskland,
eller vente til et andet tilbud, det ser ud til at priserne vll
falde lidt på 20D eller der kommer flere brugte i udbud.

/Peter

Fra : Hans Kruse

Dato : 26-08-05 18:47

> Hvad bør man give for et
> canon 20D + 17-40mm L USM købt i USA, for en uge siden?
> Og hvad med garantien? Dækker den rep. i DK?

Ingen garanti på 20D, men garantien dækker objektivet.

--
Kind Regards,
Hans Kruse