Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Stativ til fuglefoto...
Fra : TDN

Dato : 26-08-05 18:02

Jeg har en fuglefoderplads med en masse spændende fugle lige uden for mit
køkken vindue. Nogle fugle kan jeg ikke nå at artsbesteme inden de er fløjet
så jeg vil tage nogle billeder til det brug (Canon Powershot S2 IS). Jeg vil
så have kameraet til at stå fast på et stativ på køkken bordet. Der er ca.
80 cm. fra bordpladen til kamerasøgeren. Skal jeg vælge en bordmodel eller
en gulvmodel som f.eks.:
http://www.kamerasalg.dk/produkt.html?varenummer=185578&gruppe=11
Jeg vil ikke ofre en bondegård på det så 200-400 kr. maks. gerne brugt.
Problemet med bordmodellerne er at det er lige knapt når 80 cm op udslået og
gulvmodeller er måske for brede til at stå på bordet....

Nogen forslag eller gode råd.

Mvh
Thomas

Fra : .J.S...

Dato : 26-08-05 19:24

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Problemet med bordmodellerne er at det er lige knapt når 80 cm op udslået
> og gulvmodeller er måske for brede til at stå på bordet....

Måske sådan en klemme eller beslag til at sætte på vindueskarm eller væg
etc..

http://www.ac-foto.com/ac/shop/info.php?hersteller=Novoflex&id=14594&tabelle=PREISLISTEN

http://www.ac-foto.com/ac/shop/info.php?hersteller=Manfrotto&id=17027&tabelle=PREISLISTEN

http://www.ac-foto.com/ac/shop/info.php?hersteller=Manfrotto&id=17028&tabelle=PREISLISTEN

Måske man så også skal ha et kuglehoved...

mvh/JS

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-08-05 19:40

TDN wrote:

> Nogen forslag eller gode råd.

Køb et helt alm. fotostativ, og placer det udenfor ved foderbrættet,
og fjernstyr kameraet inde fra køkkenet, for det er noget møj at
fotografere gennem en rude...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : TDN

Dato : 26-08-05 19:54

> Køb et helt alm. fotostativ, og placer det udenfor ved foderbrættet, og
> fjernstyr kameraet inde fra køkkenet, for det er noget møj at fotografere
> gennem en rude...

Jow, men det er en vinterfoderplads så mon kameraet holder særligt lang tid
derude i kulden.... Jeg er godt klar over at det kan give problemer med
vinduet, men foderpladsen er 3,5 m væk og med 12 x optisk zoom bør jeg vel
kunne få et billede der er godt nok til at artsbestemme med.

Mvh
Thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-08-05 20:39

TDN wrote:

> [...]
> vinduet, men foderpladsen er 3,5 m væk og med 12 x optisk zoom bør jeg vel
> kunne få et billede der er godt nok til at artsbestemme med.

Kameraet kan sagtens tåle kulden, og helt optimalt bliver det, hvis
du har mulighed for at levere strøm til kameraet inde fra huset...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen