Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
synes stadig væk der er noget galt med mit~
Fra : ksk

Dato : 26-08-05 01:34

Fra : Petter Ettrup

Dato : 26-08-05 01:40

Efter at have set det billede, tror jeg efterhånden din kæreste har gjort
den bedste handel. Dejlig baby - og især nu hvor du ikke er så tilfreds med
din kamera!

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 26-08-05 02:01

"ksk" <61678029@mobil.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=174439

Hvad er det vi skal se?

Iflg. billedeinfo er billedet taget med et Nikon D70 ?

Det ser ikke synderligt skarpt ud eller på nogen måde er synderligt
spændende for andre end forældrene
Beskæringen er heller ikke den mest spændende.
Der er altså rum for forbedringer.

Vid, at når du viser billeder frem til kritik for fremmede mennesker, så er
det ikke nok, at ungen er sød.
Du er nødt til at gå efter andre ting. Sjældent er billeder af egen familie
seværdige for andre end familien selv.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Michael

Dato : 26-08-05 05:12

ksk wrote:
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=174439
>
> KsK

I følge EXIF data er det taget med et Nikon D70?

Mvh.
Michael

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-08-05 08:12

ksk wrote:
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=174439

Hmm... hvorfor skal vi glo på dine underbelyste, uskarpe og
misfarvede familie-knipserier, de er jo komplet uninteressante for
andre end dig og din nærmeste familie...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ksk

Dato : 26-08-05 08:56

> Hmm... hvorfor skal vi glo på dine underbelyste, uskarpe og misfarvede
> familie-knipserier, de er jo komplet uninteressante for andre end dig og
> din nærmeste familie...

LOL Drik du bare vidre niels hun skal ha 2 næser det er ikke dig den er
gale med LOL ,,,, han tror lig fremkalder pulver hvad begyndt at virke igen

KsK

Fra : ksk

Dato : 26-08-05 09:13

> Hmm... hvorfor skal vi glo på dine underbelyste, uskarpe og misfarvede
> familie-knipserier, de er jo komplet uninteressante for andre end dig og
> din nærmeste familie...

vi andre kigge da også på din familer
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=170865

KsK

Fra : Hans Kruse

Dato : 26-08-05 11:31

Totalt enig! Og så er der ikke en D2X, selvom det jo sådan det er
ligegyldigt.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-08-05 11:49

Hans Kruse wrote:

> Totalt enig! Og så er der ikke en D2X, selvom det jo sådan det er
> ligegyldigt.

Jeg var lige inde på fotokritik og se på nogle af ksk's knipserier,
og de har så meget kromatisk aberration, at de umuligt kan være
taget med andet end et billigt digicam...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-08-05 08:17

ksk wrote:
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=174439

Sig mig, er du blot ude på at trolle?
Og har du i det hele taget et d2x?
Her lyver du i hvert fald, med mindre du har rodet med exifdata. Og det har
du nok ikke.

Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-08-05 08:20

> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=174439

Ja, der er det galt, at du er blevet snydt af sælgeren, der har prakket dig
en D70 på i stedet for. Det, eller også holder du os for nar, men det kan
man vel ikke forestille sig?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/23/05)

Fra : ksk

Dato : 26-08-05 08:48

må ind og bytte den jeg synes nu også han virker skummel han sælge ind på CA
LOL

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=174458

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=174432

KsK

Fra : Jakob

Dato : 26-08-05 12:42

In article <430ec92d$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, 61678029
@mobil.dk says...
> må ind og bytte den jeg synes nu også han virker skummel han sælge ind på CA
> LOL
>
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=174458
>
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=174432

Tillykke, du bliver sgu den første der ryger i mit killfilter hvis jeg
ellers kan finde ud af hvordan man bruger sådan et.

Det er muligvis mig men jeg fatter ikke hvad det er du snakker om, det
giver simpelthen ikke sammenhængende mening i min verden.

PLONK

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : ksk

Dato : 26-08-05 13:33

tak

Fra : waal

Dato : 26-08-05 09:35

> [...]
>
> Ja, der er det galt, at du er blevet snydt af sælgeren, der har prakket
> dig en D70 på i stedet for. Det, eller også holder du os for nar, men det

Det kan man i allerhøjeste grad forestille sig, lige fra første indlæg i
første tråd.

mvh
Michael

Fra : ksk

Dato : 26-08-05 09:19

som niels og kone siger talteløs knepperi LOL

KsK

Fra : ksk

Dato : 26-08-05 09:22

mener selvfølglig knispseri lol

http://www.fotokritik.dk/pics/167802

Ps det er ikke mig der ha tage dette billede
http://www.fotokritik.dk/pics/174440 men kunne godt være mig der hade
skrivet det

KsK

Fra : ksk

Dato : 26-08-05 09:27

Ps nå jeg chatte med folk så får jeg altid det spørgsmål " er du sikker på
du er dansker " kan jo kun svare "nej jeg er blikkerslager

KsK

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-08-05 09:50

ksk wrote:

> som niels og kone siger talteløs knepperi LOL

Tja... og så er der dømt trol, du har slet ikke et D2X, du knipser
med et digicam fra Aldi, og så ændrer du på efix-data...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ksk

Dato : 26-08-05 10:00

> Tja... og så er der dømt trol, du har slet ikke et D2X, du knipser med et
> digicam fra Aldi, og så ændrer du på efix-data...

ja det er den der det halte for dig ,, efter min mening kan man tag sikket
tag langt bedre billede med et for aldi end et fra nikon hvis man kan se
læse motivet
men ok nu ha jeg ikke købt d2x fordi jeg skal imporere dig men
tilfredstille mig selv men udmærket optisk zoom på aldi tilbuds kammera

http://www.fotokritik.dk/thumbs.php?pic=174458

http://www.fotokritik.dk/pics/174432

det er det bedst jeg formåd lig nu men jeg kan vel lære lidt hen af vej

KsK

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 26-08-05 12:02

> [...]
>
> http://www.fotokritik.dk/pics/174432
>
> det er det bedst jeg formåd lig nu men jeg kan vel lære lidt hen af vej

Jamen det kan jeg da så gi dig lidt kritik på:

Altså aftenbilledet af kroen!
Månebilledet er inderligt ligegyldigt og uskarpt.

Du skal starte med at rette billedet op! Det læner til venstre.

Billedet har dog et par fine kvaliteter, især skyggerne fra trappen til
højre er lidt spændende.
Jeg ville faktisk skære hele havnecafeen væk, ja jeg ville endda skære skære
lygtepælen væk, da lampen er brændt ud.

Jeg kan ikke rigtigt blive enig med mig selv, om det er nødvendigt at croppe
noget fra toppen.
Men det i sig selv kunne blive et fint billede med en god komposition.

Men når det så er sagt, så kan jeg stadig ikke se, hvad det har at gøre med
dine problemer med et Nikon D2X.
Normalt er gruppen her stedet man stiller spørgsmål og poster links til
billeder, hvortil man gerne vil ha kritik.

Hvis du kigger på dine posteringer, vil du se, at du på nærmeste tumler
sidelæns ind af døren med kommentaren: "Jeg har fokusproblemer med min D2X"
og i øvrigt undlader at spørge om noget som helst.

Det gir et indtryk at en gut der lige skal blære sig med sit nyindkøbte alt
for dyre professionelle kamera, som han ikke aner, hvordan skal anvendes.
Det virker altså som en rød klud for øjnene af de fleste hobbyfotografer.

Havde du stillet et relevant spørgsmål i forbindelse med dine problemer
eller vist et billede frem, der viser fejlen og brokket dig over at Nikon ku
finde på at sende lort på gaden, havde du fået hjælp og råd i stedet for
alle de skæve bemærkninger, der er røget ud af sidebenene på folk.

En sidste ting er, at godt nok lider du sikkert af dysleksi (ordblindhed),
men det forhindrer dig ikke i at bruge F7, inden du sender et indlæg.
Stavekontrollen vil ikke tage alt, men gøre dig en del mere forståelig. Ikke
at bruge den er dovenskab og en hån mod de mennesker, du ønsker, skal tage
dig alvorligt. Så F7!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : ksk

Dato : 26-08-05 13:32

ok det var bare for at hold tråd ,,, men jeg nu er vi inden på noget at det
rigtig seriøs kritik man kan brug til noget ,,,

ok jeg kom lidt uheldig fra start men det var i først omgang ikke for at
blæred mig men det kørt at spor da folk menet jeg var fuld af løgn så fik
den hele arm jeg,,
netop din kritik prof eller amatør er vil der vi skal hen istede for bare
at skriv taletløs knisperi ,, mand som er prof kan vil komme med lidt mere
en " jeg synes det er noget lort

KsK

Fra : Henning Jensen

Dato : 26-08-05 15:45

On Fri, 26 Aug 2005 14:32:18 +0200, "ksk" <61678029@mobil.dk> wrote:

>ok det var bare for at hold tråd ,,, men jeg nu er vi inden på noget at det
>rigtig seriøs kritik man kan brug til noget ,,,

Ja det er lidt vanskeligt at finde ud af hvad dit problem er med d2x
?? - men hvis du stadig har bøvl med skarpheden - ja så er der en god
dybdegående artikel om de indstillinger, som findes på d2x på:

http://www.nikonians.org/html/resources/nikon_articles/body/multi-cam2000_af/multi-cam_2000_7.html

(gå evt. tilbage til starten - men her vist menuerne på dx2 direkte)

Være opmærksom på at du skal vælge fokus prioteret indstilling - som
på D70 med AF-S indstillingen, idet AF-C er lukker prioteret.

Men ellers så lad os hører nærmere hvis forsat problemer - men gerne
mere præcist )

Hilsen

Henning
Fjern REMOVE i E-mail: hen-jens@mail.REMOVEtele.dk.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 26-08-05 22:14

> [...]
> netop din kritik prof eller amatør er vil der vi skal hen istede for bare
> at skriv taletløs knisperi ,, mand som er prof kan vil komme med lidt

Jamen så langt så godt!
Glad for at du ku bruge min kritik til noget.

Hvad er så problemet med Nikon D2X'eren?
Kan vi få nogle billeder at se, der viser problemet?

Fortæl fortæl, D2X'eren er et kamera jeg selv overvejer at anskaffe, når det
engang falder lidt i pris, og jeg er i stand til at frigøre den fornødne
kapital til det.

Jeg har dog det spinkle håb, at Fuji vil lave mit ønskekamera i mellemtiden
(Noget med 12 Mp fullframe med Fujis Wide Dynamic range teknologi, masser af
ram, 4-5 Fps, hurtig skrivning til kort og en dedikeret pegefingerknap til
ISO)

Jeg har lånt et Fuji S2 pro af Max mens mit eget D70 er indleveret til
service pga fokusproblemer.
Og man må sige det, som det er. Fuji S2 pro kameraet har sine meget store
irritationsmomenter, men det kan altså noget, de andre ikke kan. (Farver og
højlys)

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : ksk

Dato : 26-08-05 22:29

ja mit problem var at jeg ikke kunne focus med det og det har så være en tur
hos DFA trods en masse her i grp sage det var mig der var for newb til sådan
et kammare så jeg søgt en med lidt praktisk erfaring med en d2x så han kunne
prøv skyd det ... så hvar det lette at køre ind til Dfa og sige at det ikke
var mig der hvar åndsvag ,,, men finder så ud af (* på de undlandske side at
D2x også led back focus ) efter en tur hos DFA er problemer væk

nu skal jeg bare lære at brug det
hvorlang tid skal di vente på dit d70
KsK

"

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 27-08-05 00:08

efter en tur hos DFA er problemer væk

Uhyggeligt at de ikke er grundigere med justeringen af autofokus i et så
dyrt highend kamera.
Det er jo kun et spørgsmål om tid til justering, men ok, på en fabrik er tid
penge! Selv med en underbetalt taiwaneser eller koreaner til at ordne
sagerne.

> nu skal jeg bare lære at brug det
> hvorlang tid skal di vente på dit d70

Mit D70 er købt i Tyskland hos Technik Direkt. Jeg har måttet sende det den
vej rundt, da DFA som sådan lod mig forstå, at der ville være to torsdage i
den uge, de fik tid til at servicere mit D70 på worldwide garantien Jeg
fik at vide hosTD, at det ville tage ca 4 uger, og foreløbigt har jeg ventet
ca. 3 uger. Men deres service er uforlignelig. De har en pickupservice, der
afhenter gratis.

Men det er godt jeg har lånt Max's Fuji S2 pro imens mit er afsted.

Jeg må indrømme, at jeg hører til dem, der synes det er ret voldsomt at købe
et 37.000 kroners kamera, når man slet ikke har fundet ind til sin hobby
endnu.
Hvilke objektiver har du til kameraet nu ud over 80-400/4,5-5,6 ED VR

Det er absolut et kamera, der fortjener nogle gode objektiver.
Fortrinsvis primes.
Noget andet er, at man bør lægge investeringen på objektiverne istedet for
på huset. Husene forældes meget hurtigt, mens objektiverne har en væsentlig
længere levetid. Desuden er det objektiverne, der har langt den største
betydning for billedresultaterne.

Skulle du på et tidspunkt finde ud af, at kameraet er langt mere, end du har
behov for, og det kommer til at samle støv, så gi mig et praj. Bare
fjern GIRAF i min emailadresse!
Så sælger jeg et par af ungerne til kemiske forsøg

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Hans Kruse

Dato : 27-08-05 00:16

> Så sælger jeg et par af ungerne til kemiske forsøg

Så, så, nu er entusiasmen vist ved at tage overhånd Men jeg forstår dig.
Den D2X er ikke helt ved siden af i de rigtige hænder.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 27-08-05 00:36

> Så, så, nu er entusiasmen vist ved at tage overhånd Men jeg forstår
dig.
> Den D2X er ikke helt ved siden af i de rigtige hænder.

Det blir du sq næsten også nødt til
Har du ikke lige ruttet en formue væk på et 5D
Men Max er ikke udelt begejstret for D2X. Så derfor gad jeg godt låne sådan
en fætter et par dage for at se, hvad det egentlig kan.

Jeg må tilstå, at jeg i de sidste uger har fået et alvorligt
had/kærlighedsforhold til Max's Fuji S2 pro.
Det er uhyggeligt langsomt, og man står næsten grådkvalt med en klump i
halsen og kæmper med batterierne og kameraet på de mest ubelejlige
tidspunkter. Til gengæld ligger det perfekt i mine hænder, aftrækket er
silkeblødt, billederne er forrygende i farver og højlys - langt bedre end
alle andre mærker, og jeg er blevet en bedre fotograf af at bruge det frem
for Nikon D70'eren - hvis jeg selv skal sige det.

Måske jeg burde købe det af ham , men jeg har dårligt råd lige nu - Der
står en konfirmation for døren her i efteråret.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Hans Kruse

Dato : 27-08-05 00:44

> Det blir du sq næsten også nødt til
> Har du ikke lige ruttet en formue væk på et 5D

Ha, ha, den er ikke købt endnu. Denne gang har jeg ikke den store hast, da
min 20D faktisk er rigtig god. Den virker som en SLR uden forsinkelser af
nogen art.

> Men Max er ikke udelt begejstret for D2X. Så derfor gad jeg godt låne
sådan
> en fætter et par dage for at se, hvad det egentlig kan.

Det ville jeg også gøre før et køb, hvis det var muligt. Men hvis ISO ikke
er for høj, leverer den klart suveræne billeder.

> [...]
> alle andre mærker, og jeg er blevet en bedre fotograf af at bruge det frem
> for Nikon D70'eren - hvis jeg selv skal sige det.

Jeg forstår din frustration! Det er en ligning, der ikke går op, med dit
behov.

> Måske jeg burde købe det af ham , men jeg har dårligt råd lige nu - Der
> står en konfirmation for døren her i efteråret.

Ja, så ville jeg også vente! Undskyld Max!!, ja jeg har lånt hans 500mm mens
han er i Vietnam og Thailand, men jeg er ikke rigtigt kommet på skudhold af
George selvom jeg har lovet at holde ham ved selskab en gang imellem

God nat!

Mvh,
Hans

Fra : Kim Schulz

Dato : 26-08-05 09:38

On Fri, 26 Aug 2005 10:27:10 +0200
"ksk" <61678029@mobil.dk> wrote:

> Ps nå jeg chatte med folk så får jeg altid det spørgsmål " er du
> sikker på du er dansker " kan jo kun svare "nej jeg er
> blikkerslager

Dette er ikke jokes gruppen og her gives normalt kun fotokritik til
billeder du selv har taget. spar på dine "LOL" og andre tåbelige
folkeskole udtryk og vis os i stedet hvad du kan med et kamera - hvis
du da overhovedet kan noget.