Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lukker på Canon D60
Fra : 2rb1

Dato : 25-08-05 16:30

Fik lige et tilbud på rep. af lukkeren og et ny batt.dæksel på min D60

Lukker............................. 302,-
batt. dæksel .................... 110,-
så var der arbejdsløn........

I alt inkl. moms.: ............. 3095,-

Man skulle sq have været kamera flækker!!

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 25-08-05 16:36

"2rb1" <jule@manden.dk> skrev i en meddelelse
> Fik lige et tilbud på rep. af lukkeren og et ny batt.dæksel på min D60
>
> Lukker............................. 302,-
> batt. dæksel .................... 110,-
> så var der arbejdsløn........
>
> I alt inkl. moms.: ............. 3095,-

Måske jeg kender en der kan gøre det noget billgere, send en mail der
virker!

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 25-08-05 17:39

> [...]
> så var der arbejdsløn........
>
> I alt inkl. moms.: ............. 3095,-
> Man skulle sq have været kamera flækker!!

Hellige ko! Prøv at ringe til Canon og tal med en teknisk chef - spørg om
det virkelig kan være rigtigt, og hvis han siger ja, må du få ham til at
forklare hvad det er der skal laves, og hvordan det kan koste 2600,- i
arbejdsløn at skifte en normal sliddel. :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Max

Dato : 25-08-05 18:05

Hej Morten

> forklare hvad det er der skal laves, og hvordan det kan koste 2600,- i
> arbejdsløn at skifte en normal sliddel. :)

Det koster det da heller ikke, der er 2000 kr. til arbejdsløn, hvilket vil
sige til 3 billige værkstedstimer.

Gad vide om folk ikke vil have løn for at gå på arbejde ?

Mvh Max

Fra : Morten Wartou

Dato : 25-08-05 18:10

> Det koster det da heller ikke, der er 2000 kr. til arbejdsløn, hvilket vil
> sige til 3 billige værkstedstimer.

Tror du virkelig en kamerareparatør koster over 600 i timen før MOMS? Jamen,
måske du har ret - det lyder bare lidt voldsomt, når man sammenligner med
fjernsynsteknikere og deslige. Desuden har jeg svært ved at forestille mig
at operationen skulle vare tre timer, men jeg aner intet om det. Tager det
tre timer, er der i hvert fald plads til optimering i
fremstillingsprocessen. :) Jeg har tidligere hørt om priser på et par
hundrede af de amerikanske, det lyder lidt mere fornuftigt synes jeg.

> Gad vide om folk ikke vil have løn for at gå på arbejde ?

Ikke nødvendigvis, men nogen vil nok gerne. :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Max

Dato : 25-08-05 19:54

Hej Morten

> Tror du virkelig en kamerareparatør koster over 600 i timen før MOMS?
Jamen,

Nej, det tror jeg ikke, men ud over hans løn skal der betales forsikringer,
pension,
husleje, lys, varme, værktøj, inventar, arbejdstøj, biler, kontorpersonale,
telefonregninger o.s.v., så vi ender nemt på 600 kr pr. time.

> fremstillingsprocessen. :) Jeg har tidligere hørt om priser på et par
> hundrede af de amerikanske, det lyder lidt mere fornuftigt synes jeg.

Nu er løn og skatteforhold også noget anderledes end danske.

> Ikke nødvendigvis, men nogen vil nok gerne. :)

Hvis du er en af dem der ikke vil have løn, ja så finder jeg nok et job til
dig :)

Mvh Max

Fra : Morten Wartou

Dato : 25-08-05 20:03

> [...]
> kontorpersonale,
> telefonregninger o.s.v., så vi ender nemt på 600 kr pr. time.

Jaja, jeg mente faktisk også den reelle pris som kunden betaler. Det kan da
godt være den er helt deroppe, jeg synes blot det lyder lidt voldsomt i
forhold til alm. elektronikreparation - men den er vel også oppe i den pris
efterhånden. Ak-ja, man bliver gammel. ;)

> Nu er løn og skatteforhold også noget anderledes end danske.

Jo, det er da rigtigt. Men jeg tvivler på at en dansk værkstedstime koster
mere end det dobbelte af en amerikansk.

He.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : waal

Dato : 25-08-05 21:46

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> skrev i
en meddelelse news:430e15d5$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> forhold til alm. elektronikreparation - men den er vel også oppe i den
> pris efterhånden. Ak-ja, man bliver gammel. ;)

Ikke i radio/tv værkstedsbranchen. Nok mere i nærheden af 350-400,- + moms.
Jeg må idag af med 175,- pr ½ time + (hvidt) for rep.af mine mekaniske
underværker.
Det kan være at Canons værksted lægger sig op af komputerbrancen men så
hedder det vel 1200,- + moms ! jeg har svært ved at forestille mig at det
skulle tage 3 timer at skifte lukkeren på et digitalt kamera

mvh
Michael

Fra : Michael Holm

Dato : 26-08-05 07:19

>.................jeg har svært ved at forestille mig at det
> skulle tage 3 timer at skifte lukkeren på et digitalt kamera

Så har du en dårlig fantasi. Det tager det. Jeg har engang pillet et D30
fra hinanden, og den er god nok - hele kameraet skal skilles af - der
skal vel fjernes ca. 30 skruer, og 20 af de små fladkabel-forbindelser,
og så skal det hele jo renses og justeres når man samler igen.

Så hvis man skal gøre det på 3 timer, skal man sg'u vide hvad man gør.

--Michael

Fra : Morten Wartou

Dato : 26-08-05 07:29

"Michael Holm" <tlf@20682620.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal det hele jo renses og justeres når man samler igen.
> Så hvis man skal gøre det på 3 timer, skal man sg'u vide hvad man gør.

Det må man jo så håbe at en Canon-tekniker gør... :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Michael Holm

Dato : 26-08-05 07:21

2rb1 wrote:
> Fik lige et tilbud på rep. af lukkeren og et ny batt.dæksel på min D60
>
> Lukker............................. 302,-
> batt. dæksel .................... 110,-
> så var der arbejdsløn........
>
> I alt inkl. moms.: ............. 3095,-
>

> Man skulle sq have været kamera flækker!!

Du reagere bare fordi det er et D60. Hvis det havde været et 1Ds til
43000, havde du ikke tænkt nærmere over det. Men et D60 er lige så svært
at fixe som et D60.

Det er derfor man siger at "Det kan ikke betale sig at repearere det" -
det koster mere at ordne en kameraet er værd.

Spild af penge.

--Michael

Fra : 2rb1

Dato : 26-08-05 08:39

> Det er derfor man siger at "Det kan ikke betale sig at repearere det" -
> det koster mere at ordne en kameraet er værd.
>
> Spild af penge.
>
> --Michael

Såda har jeg det med konen og ikke med D60'eren

Fra : Max

Dato : 26-08-05 12:20

Hej

> Såda har jeg det med konen og ikke med D60'eren

Kvinder, biler og kameraer, det er ikke anskaffelsen der er
problemet, det er vedligeholdesen :)

Mvh Max

Fra :

Dato : 26-08-05 10:58

> [...]
>
> Det er derfor man siger at "Det kan ikke betale sig at repearere det" -
> det koster mere at ordne en kameraet er værd.

Spild af penge! Absolut ikke, der er liv til de næste 50000 skud og det er
et glimrende robust kamera
Hilsen henrik

Fra : 2rb1

Dato : 26-08-05 12:13

"HØ" <hh@city.dk> skrev i en meddelelse

> "Michael Holm" <tlf@20682620.dk> skrev i en meddelelse

> Spild af penge! Absolut ikke, der er liv til de næste 50000 skud og det er
> et glimrende robust kamera
> Hilsen henrik

Kunne ikke have sagt det bedre ;0)

Fra :

Dato : 26-08-05 12:59

> [...]
>
> "Michael Holm" <tlf@20682620.dk> skrev i en meddelelse

> Spild af penge! Absolut ikke, der er liv til de næste 50000 skud og det er
Jeg har haft både D60 og 10D og syntes D60 virkede væsentlig mere solid,
mere sikker AF når der var lys nok,,, men lidt langsommere til at skrive.
Hilsen henrik