Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Canon Pixma IP4000 er begyndt at lave stri~
Fra : Dan

Dato : 25-08-05 15:35

Hejsa!

Jeg har sådan en Canon Pixma IP4000! Lækker printer!
Har haft den siden November 2004, den har ellers altid printet utroligt
godt!
Men er her på det sidst begyndt at lave nogen kedlige striber i printene!
Det er ikke så slemt nå man sætter den til højeste hvalitet! Men man kan
stadig se dem!
Jeg har prøvet at rense og rense igen! Osv. Lige meget hjælper det!

Er der nogen der har været ude for det samme??

Kunne nok godt tænkes at det måske fordi jeg fylde patroner selv!?
Men har ellers hørt at det ikke skulle ha den store forskel!

Er der andre der har været ude for det samme med uorginale partroner eller
refilblæk?

Mvh
Dan

Fra : Nyhedskigger

Dato : 25-08-05 17:31

"Dan" <torskerogn@*NOSPAM*hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er ikke så slemt nå man sætter den til højeste hvalitet! Men man kan

Viser at der er problemer med farvestrømmen - printerhovedet skal renses

> Jeg har prøvet at rense og rense igen! Osv. Lige meget hjælper det!

Lyder bekendt

Prøv http://tpi-danmark.dk/ og deres
http://tpi-danmark.dk/produkter.php?id=90002,0030

Du skal fjerne blæktankene og demontere printerhovedet og så igang med
vatpinde og rensevæske både fra oversiden og undersiden (nu ikke noget med
at sammenblande farverne!)

> Er der nogen der har været ude for det samme??

Ikke striber men farve stik.

Jeg troede at printerhovedet var færdigt men efter en virkelig virkelig
grundig rensning er den som ny! (IP5000)

> Kunne nok godt tænkes at det måske fordi jeg fylde patroner selv!?

Det er nuligt, en anden ting er hvis den står ubrugt i længere tid.
Men en rensning ta'r det 100%

Mvh Kjeld

Fra : Dan

Dato : 25-08-05 18:11

> [...]
> grundig rensning er den som ny! (IP5000)

> Det er nuligt, en anden ting er hvis den står ubrugt i længere tid.

------------------------------

Okay! Lyder lovene! Men er printerhovedet sådan lige at tage af?...og er det
til at samle igen også?

Dan

Fra : Nyhedskigger

Dato : 25-08-05 18:26

> Okay! Lyder lovene! Men er printerhovedet sådan lige at tage af?...og er
> det til at samle igen også?
>
> Dan

Du må selv ha' pakket det ud og sat det i printeren da du fik den - det
skulle jeg i hvert fald, ellers kig lidt i manualen, der er det også.

Mvh. Kjeld

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 25-08-05 18:33

On Thu, 25 Aug 2005 19:26:10 +0200, "Nyhedskigger"
<kks@volapyg.dk> wrote:
klip
ellers kig lidt i manualen, der er det også.

Men ikke før alle andre muligheder er udtømt

Fra : Dan

Dato : 25-08-05 18:35

> Du må selv ha' pakket det ud og sat det i printeren da du fik den - det
> skulle jeg i hvert fald, ellers kig lidt i manualen, der er det også.
>
> Mvh. Kjeld
Nææ det mener jeg nu ikke jeg gjorde!...måske forskel fra 4000 til 5000?

Men jeg må jo prøve manualen!

Dan

Fra : Nyhedskigger

Dato : 25-08-05 19:13

> Nææ det mener jeg nu ikke jeg gjorde!...måske forskel fra 4000 til 5000?
>
> Men jeg må jo prøve manualen!
>
> Dan

Men det er nu meget let - for når alle tankene er fjernet er der en lille
"arm" til højre du vipper op og så er printerhovedet lige til at lyfte af.

Mvh. Kjeld

PS Jeg tror ikke der er forskel på 4000 og 5000 på det punkt - men du har jo
haft den længe allerede Det er venlig ment og kender det selv.. (det med
huskeren)

Fra : Dan

Dato : 25-08-05 22:35

> [...]
>
> PS Jeg tror ikke der er forskel på 4000 og 5000 på det punkt - men du har
> jo haft den længe allerede Det er venlig ment og kender det selv..

--------------------------------

Ja det var mig og min "husker"

Jeg er nu kommet der ned! Og har renset på begge sider!
Men det har desværre ikke rigtig gjordt det beder!

Jeg har prøvet at printet et stykke papir med Rød,Gul,Blå og Sort!
Og der kan jeg se det er den blå den er gal med! De andre farver står flot!
Her er et billed af det: http://www.dantheman.dk/print.jpg

Ved ikke om det vil hjælpe at købe en ny blå farve patron....ville jeg bare
ikke mene!

Dan

Fra : Nyhedskigger

Dato : 26-08-05 14:34

> Ved ikke om det vil hjælpe at købe en ny blå farve patron....ville jeg
> bare ikke mene!
>
> Dan

Det var lige dér jeg var tæt på at give op, men fik fat i tidligere omtalte
rensevæske. Det løste ALLE farveproblemer.

Jeg har endda fået tilsendt et prøvetryk af et af mine egne billeder fra
Canon printet på samme printer og jeg kan faktisk få det endnu bedre selv,
hvis det printes på silkepapir med den rette farveprofil og jeg kæler lidt
for printerdriveren...

Jeg vil foreslå dig rensevæsken.

Mvh. Kjeld

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-08-05 18:58

In article <3005d$430df262$3e3d8433$17916@news.arrownet.dk>, Nyhedskigger wrote:

> [...]
>
> Du skal fjerne blæktankene og demontere printerhovedet og så igang med
> vatpinde og rensevæske både fra oversiden og undersiden (nu ikke noget med

Det trick jeg hørte var lidt salmiakbaseret vinduesrens i den beholder
hvor hovedet parkerer. Holder dyserne rene længe.

Fra : Henrik

Dato : 27-08-05 00:39

Hej NG
Jeg har som andre haft lidt problemer med min Pixma printer. Både med
striber og blå istedet for sort. Jeg afmonterede printerhovedet og lagde en
halv time i spritbad, og voila!
Resultatet var at pritet blev helt uden striber og sort blev sort.
Hilsen
Henrik

Fra : Dan

Dato : 27-08-05 10:04

> [...]
> en halv time i spritbad, og voila!
> Resultatet var at pritet blev helt uden striber og sort blev sort.

------------------------------------

Ja har også lige prøvet at sætte mit i Spritbad!
Men det hjalp desværre ikke!

Men det er lidt "sjovt" at det kun er den blå der laver striber! Rød,gul og
sort står meget flotte!
Virker lidt som om det kunne været et problem fra Blækpatron til
printhovede!
Så måske det er patronen der ikke afgiver farven i jævn strøm!? pga, møg i
patronen!

Nogen der ved hvad sådan en orginal patron koster i Merlin eller
Elgiganten??

Dan

Fra : Lars Frandsen

Dato : 27-08-05 10:51

"Dan" <torskerogn@*NOSPAM*hotmail.com> skrev i en meddelelse
<snip>
> Nogen der ved hvad sådan en orginal patron koster i Merlin eller
> Elgiganten??

Kr. 89,-

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oedsy0IM3tw000E4RxdJQEeI0000_0UfIDKR?ProductSKU=CAN21281&CatalogCategoryID=jmLD4QFWwJgAAAED_FGtBDZi&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming