Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
profil til Verbatim Glossy Photo Paper og ~
Fra : Jens Maigaard

Dato : 24-08-05 19:05

Hej,

Jeg faldt for fristelsen og købte en billig pakke Verbatim Glossy Photo
Paper A4, 215 g/m2 papir. Nogen der har en profil der giver gode resultater
med en IP4000 eller en mening om hvilken af de profiler, der følger med
printeren, der virker bedst?

mvh

Jens Maigaard

Fra : Simon Nielsen

Dato : 24-08-05 23:14

"Jens Maigaard" <jensmDET_HER_SKAL_VAEK@privat.dk> wrote in message
> [...]
> Paper A4, 215 g/m2 papir. Nogen der har en profil der giver gode
> resultater med en IP4000 eller en mening om hvilken af de profiler, der

Nej papiret er ikke godt nok, jeg har kæmpet mig frem med selv samme papir
og printer, farverne bliver lidt falmet i det og det er papirets skyld. Jeg
har fundet frem til at Ilford er det bedste papir også økonomisk. Det er
tykt, lækkert og leverer meget lækre farver med standard profilen.

Mvh
Simon

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 25-08-05 06:12

Simon Nielsen <newz@siho.dk> wrote:

> Nej papiret er ikke godt nok, jeg har k?mpet mig frem med selv samme papir
> og printer, farverne bliver lidt falmet i det og det er papirets skyld. Jeg
> har fundet frem til at Ilford er det bedste papir ogs? ?konomisk. Det er
> tykt, l?kkert og leverer meget l?kre farver med standard profilen.

....og man kan hente profiler på Ilfords hjemmeside, og de er lavet
specifikt til de forskellige printere med de medier de har. Resultatet
bliver rigtigt godt.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Max

Dato : 25-08-05 07:40

Hej

> Nej papiret er ikke godt nok, jeg har kæmpet mig frem med selv samme papir
> og printer, farverne bliver lidt falmet i det og det er papirets skyld.
Jeg

Jeg har gjort den samme erfaring med det papir, lidt blege udskrifter får
man med det. Men da papiret jo er meget billig er det rigtig velegnet
til at printe f.eks. index print og andre ting hvor det er til at leve med.

Jeg bruger Canon Easy Photo Print med det papir der hedder Glossy Photo
Paper.

Mvh Max

Fra : Henrik

Dato : 27-08-05 02:14

Hej NG
Jeg har før hørt godt om Illford papir. Hvor køber man det til ?"fornuftige"
priser
Verbatim bruger
Henrik