Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ufedt næsefedt
Fra : Argh

Dato : 23-08-05 12:03

Ja så har jeg fået et 3d0D som jeg er rigtig godt tilfreds med. Det er dog
en lille ting der falder mig ilde. Når jeg knipser løs kommer der store
pletter af næsefedt på displayet. Hvad er der at gøre ved det? Kunne man evt
putte et lag plastik oven på skærmen og derved skåne display og skærm?

-jeg har prøvet at vaske næsen, men det hjalp ikke.

/aargh

Fra : Max

Dato : 23-08-05 12:35

Hej

> putte et lag plastik oven på skærmen og derved skåne display og skærm?

Dit display tager nu ikke skade af det, og det er nemt at gøre
displayet rent igen med en gang englehud.

Mvh Max

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 23-08-05 12:34

"Argh" <ohhhh@ohh.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> evt putte et lag plastik oven på skærmen og derved skåne display og skærm?
>
> -jeg har prøvet at vaske næsen, men det hjalp ikke.

Well, jeg har ikke problemet, da mit venstre øje er dominant, og jeg derfor
kigger med det istedet for højre. Til gengæld kan jeg ikke få hjælp af det
højre øje til at fange motivet, da øjet er dækket af højre hånd, og jeg har
så det problem, at næsen af og til skifter fokusfeltet fordi den ufrivilligt
trykker på manøvrepad'en på mit D70
Så det er pest eller kolera!

Til gengæld har jeg ikke observeret nogen som helst af de problemer på mit
lånte Fuji S2 pro

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-08-05 12:54

Argh wrote:

> -jeg har prøvet at vaske næsen, men det hjalp ikke.

LOL!

Da jeg i min ungdom var engageret lystfisker brugte vi næsen som leverandør
af fedt til samlingerne på stængerne. Så gør det til en styrke i stedet - ta
u å fisk!

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Max

Dato : 23-08-05 13:14

Hej

> Da jeg i min ungdom var engageret lystfisker brugte vi næsen som
leverandør

Piben blev også flot skinnende efter en tur :)

Mvh Max

Fra : Morten Wartou

Dato : 23-08-05 13:34

http://www.backcountry.com/store/JUL0008/c3/s9/Julbo-Nose-Protector.html

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : ab©

Dato : 23-08-05 14:52

Gør som nogen af os har gjort (reklame, reklame) - køb sådan en:
http://www.foto-tip.pl/sklep/product_info.php?cPath=48&products_id=328

ab (-c:)

Fra : Jakob

Dato : 23-08-05 15:26

In article <430b17c3$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk says...

> http://www.backcountry.com/store/JUL0008/c3/s9/Julbo-Nose-Protector.html

Ha ha ha der mangler lige et canon logo henover :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 23-08-05 21:21

> [...]
> evt putte et lag plastik oven på skærmen og derved skåne display og skærm?
>
> -jeg har prøvet at vaske næsen, men det hjalp ikke.

Prøv med Clearasil :))

Hilsen Kim
www.naturfotografi.dk

Fra :

Dato : 23-08-05 21:57

"Kim Jeppesen" <notareal@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Argh" <ohhhh@ohh.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv med Clearasil :))
>
> Hilsen Kim
> www.naturfotografi.dk

Jeg ved godt jeg kommer forkert ind i tråden, men det er altså muligt for
100-200kr at købe en eye extender der rykker øjedimsen ca 10-15 mm længere
tilbage.
Kikkede lige: OKULARFORLÆNGER EP-EX15 offisiel Canon pris 149kr
Hilsen Henrik

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-08-05 23:09

"HØ" <hh@city.dk> skrev
> Jeg ved godt jeg kommer forkert ind i tråden, men det er altså muligt for
> 100-200kr at købe en eye extender der rykker øjedimsen ca 10-15 mm længere
> tilbage.

Hvad hjælper det når det vortede, filipensramte, dryppende organ af en
braktud er knap 10 cm langt?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 23-08-05 12:06

> [...]
> putte et lag plastik oven på skærmen og derved skåne display og skærm?
>
> -jeg har prøvet at vaske næsen, men det hjalp ikke.

Hmmm, tror faktisk det et problem alle kameraer og fotografer har, og et
plastic-cover hjælper ikke på det. Tror nok at displayet er holdbart nok til
at kunne tåle sådanne ting, samt en eventuel rensning af det.

MVH
Thomas

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 23-08-05 21:46

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm, tror faktisk det et problem alle kameraer og fotografer har, og et
> plastic-cover hjælper ikke på det.

Måske skulle de prøve dette:
http://www.funnfrolic.co.uk/catalog/images/smi/99016.jpg Tror næsten det vil
løse problemet,