Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor meget told på fotogrej fra US
Fra : Jakob

Dato : 22-08-05 09:52

Jeg er fristet af et kamera på us ebay og vil derfor høre om nogen har
efaringer med hvad der bliver smækket på af told ved forsendelse til DK?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-08-05 10:14

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er fristet af et kamera på us ebay og vil derfor høre om nogen har
> efaringer med hvad der bliver smækket på af told ved forsendelse til
> DK?

Der er ikke told på digitale kameraer. Det er der dog på tilbehør. Jeg
mener, satsen er 4,2% på tilbehør, men det kan du finde på www.toldskat.dk.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/16/05)

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-08-05 10:16

> Jeg
> mener, satsen er 4,2% på tilbehør, men det kan du finde på
> www.toldskat.dk.

Satsen på f.eks. objektiver er 6,7%

Fra : Tommy Jensen

Dato : 22-08-05 16:34

On Mon, 22 Aug 2005 11:16:11 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Satsen på f.eks. objektiver er 6,7%

På 2 forskellige objektiver har jeg betalt 2 forskellige satser.

3,2% og 6,7%

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Fra : Jakob

Dato : 22-08-05 10:35

In article <4309973e$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
bruun_jens@hotmail.com says...

> Der er ikke told på digitale kameraer. Det er der dog på tilbehør. Jeg
> mener, satsen er 4,2% på tilbehør, men det kan du finde på www.toldskat.dk.

OK tak for det.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Rado

Dato : 22-08-05 21:26

On Mon, 22 Aug 2005 11:13:34 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Der er ikke told på digitale kameraer. Det er der dog på tilbehør. Jeg
>mener, satsen er 4,2% på tilbehør, men det kan du finde på www.toldskat.dk.

Derfor kan de der toldbehandler godt finde på at lægge en samlet told
på blandet fotoudstyr alligevel. Det gjorde GLS da jeg købte et
digitalkamera i USA. Sikkert fordi sælger (B&H Photo) blot havde
skrevet "Photo equipment" på tolddeklarationen. Fakturaen lå inden i
kassen som så vidt jeg husker ikke havde været åbnet.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Jakob

Dato : 22-08-05 21:58

In article <2nckg151fauc0qbgfunqud34aokc6ct486@4ax.com>,
rado@fjernpost1.tele.dk says...
> On Mon,

> skrevet "Photo equipment" på tolddeklarationen. Fakturaen lå inden i
> kassen som så vidt jeg husker ikke havde været åbnet.

OK den ide er skudt ned så :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Rado

Dato : 23-08-05 05:36

On Mon, 22 Aug 2005 22:58:17 +0200, Jakob <no@mail.com> wrote:

>In article <2nckg151fauc0qbgfunqud34aokc6ct486@4ax.com>,
>rado@fjernpost1.tele.dk says...

>OK den ide er skudt ned så :0)

Du har jo lov at klage hvis de laver det nummer, du skal bare kunne
dokumentere det med fakturaen. Jeg gad ikke rigtig, da det drejede sig
om under 100 kr. Man kan hurtig bruge alt for megen tid på at kradse
nogle få kroner hjem, har jeg erfaret.

Desuden snød de sig selv for et lignende beløb kort efter, i en anden
forbindelse, så jeg har på sin vis fået pengene igen. :)

Fra : Max

Dato : 22-08-05 10:17

Hej Jakob

> Jeg er fristet af et kamera på us ebay og vil derfor høre om nogen har
> efaringer med hvad der bliver smækket på af told ved forsendelse til DK?

Husk at oven på tolden kommer momsen.

Mvh Max

Fra : Jakob

Dato : 22-08-05 10:35

In article <43099821$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
max_jens@post9.tele.dk.invalid says...

> Husk at oven på tolden kommer momsen.

OK tak for det tip.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Max

Dato : 22-08-05 11:04

Hej Jakob

> OK tak for det tip.

Ja, det er jo en ikke uvæsentlig faktor desværre :)

Mvh Max

Fra : Jakob

Dato : 22-08-05 11:52

In article <4309a320$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
max_jens@post9.tele.dk.invalid says...

> Ja, det er jo en ikke uvæsentlig faktor desværre :)

Nej det er det jo ikke, jeg må igang med sandsynlighedsregningen ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-08-05 13:39

Jakob wrote:
> Nej det er det jo ikke, jeg må igang med sandsynlighedsregningen ;0)

Hvis du får det sendt med posten, så er sandsyligheden vistnok meget stor.

I starten slap en del igennem - og man kunne få dem til at mærke pakken
"gave" - men det fandt toldvæsnet jo også ud af - de er jo ligeså kloge som
mennesker, så den går sjældent efterhånden.

Og oven i momsen på 25% skal Post Danmark også have et gebyr for at opkræve
den.

Så hvis du ikke skal til USA eller kender nogen, der skal, så skal du ikke
regne med at slippe.

Men Tyskland og andre steder inden for EU er der også rimelige priser - og
der slipper du for told og moms - og samtidig er der ingen problemer med
garantien, som der er fra USA.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : waal

Dato : 22-08-05 14:08

> [...]
> der slipper du for told og moms - og samtidig er der ingen problemer med

Du slipper ikke for noget, told og moms er med i prisen når du handler i EU

mvh
Michael

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-08-05 14:33

waal wrote:
> Du slipper ikke for noget, told og moms er med i prisen når du
> handler i EU

Delvis korrekt - men ikke den danske moms - kun momsen i det land, hvor du
handler.

F.x. ved handel i Tyskland betaler man tysk moms, der er lavere end den
danske.

Fra : Max

Dato : 22-08-05 14:42

Hej Jan

> F.x. ved handel i Tyskland betaler man tysk moms, der er lavere end den
> danske.

Ikke hele sandheden, hvis det firma du handler med i tyskland har en
handel med danmark over en vis omsætning, ja så skal de opkræve
dansk moms.

Mvh Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-08-05 15:08

Max wrote:
> Ikke hele sandheden, hvis det firma du handler med i tyskland har en
> handel med danmark over en vis omsætning, ja så skal de opkræve
> dansk moms.
> Mvh Max

Det er korrekt - men er der nogle fotoshops, der gør det ?

Fra : Morten Wartou

Dato : 22-08-05 15:08

> Hej Jan

> Ikke hele sandheden, hvis det firma du handler med i tyskland har en
> handel med danmark over en vis omsætning, ja så skal de opkræve
> dansk moms.

Men det er ret sjældent de gør det, og told+skat er lidt trætte af det. :)
Udover Pixmania tror jeg ikke det er let at finde nogen - og der skal ellers
ikke mange kameraer eller 600 mm objektiver til før grænsen er nået.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jakob

Dato : 22-08-05 14:09

In article <4309c76f$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
jan@jve.invalid says...

> Hvis du får det sendt med posten, så er sandsyligheden vistnok meget stor.

Argggg er ved at være træt af at myndigheder og markedet generelt holder
mit geni tilbage..... :0)

> Og oven i momsen på 25% skal Post Danmark også have et gebyr for at opkræve
> den.

Damn.

> Så hvis du ikke skal til USA eller kender nogen, der skal, så skal du ikke
> regne med at slippe.

Min bror skal faktisk til NY i oktober så det er jeg jo begyndt at
overveje, men synes ikke der er så meget at spare der mere.

> Men Tyskland og andre steder inden for EU er der også rimelige priser - og
> der slipper du for told og moms - og samtidig er der ingen problemer med
> garantien, som der er fra USA.

Tro mig, jeg holder et vågent øje med markedet ;0)

Tak for dine råd.

--
Venlig hilsen

Jakob