FTP server, hvordan virker det?
Fra : Doc.Bill

Dato : 06-06-01 18:34

Jeg har bemærket at der findes en http samt en ftp server, hvad er
egentlig forskellen?
Får man en sådan tildelt når man opretter sin internet-opkobling?
Findes der uddybende materiale på en hjemmeside?

på forhånd tak

jk

Fra : Frans Jensen

Dato : 06-06-01 19:54

On Wed, 06 Jun 2001 19:33:59 +0200, Doc.Bill
<jklausen@post4.tele.dk> wrote:

>Jeg har bemærket at der findes en http samt en ftp server, hvad er
>egentlig forskellen?

HTTP:
Hypertext Transfer Protocol

The Hypertext Transfer Protocol (HTTP) is the set of rules for
exchanging files (text, graphic images, sound, video, and other
multimedia files) on the World Wide Web.

FTP:
File Transfer Protocol

File Transfer Protocol (FTP), a standard Internet protocol, is
the simplest way to exchange files between computers on the
Internet

>Får man en sådan tildelt når man opretter sin internet-opkobling?

en FTP server, nej ikke så vidt jeg ved

>Findes der uddybende materiale på en hjemmeside?

om FTP server, måske findes der noget på dette programs
hjemmeside:

http://www.bpftpserver.com/

HTTP server:

http://www.apache.org
der findes der dokumentation

--
Folk der ikke synes om at bruge Linux kan bare lade være
-

Fra : Doc.Bill

Dato : 06-06-01 20:50

Et eksempel:

Jeg har installeret LimeWire (efter samme princip som Napster) her kan
jeg se at jeg f.eks. downloader fra en adr. der hedder:
24.141.100.160.

Jeg bruger Windows Commander.
Kan jeg så gå ind i COMMANDS > FTP CONNECT > NEW CONNECTION

Skal Hostname være ftp://24.141.100.160:21 da jeg har læst at
portnavn sættes til 21?

Og herefter anonymous login og OK

Det virker ikke......

Nogle forslag?