Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lige et makro fra dagens Danmark (ingen fu~
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 21-08-05 00:20

Jeg var ude og se lidt til en lokal sø idag, hvor jeg normalt fisker. Og der
stødte jeg på nogle firben, det ene endte med at blive helt tamt og jeg
havde det på et tidspunkt i hånden i håbet om at finde en bedre lokation til
det, men kunne alligevel ikke nænne at flytte det fra dets hjem. Så jeg
endte med at bruge et par timer i den selskab i jagten på et godt foto. Det
bedste billede synes jeg selv er dette:

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1589049

Thomas Pedersen

Fra : John T.

Dato : 21-08-05 12:40

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det, men kunne alligevel ikke nænne at flytte det fra dets hjem. Så jeg
> endte med at bruge et par timer i den selskab i jagten på et godt foto.

Blænder 2.8 giver lige lidt dybdeskarphed, jeg havde nok valgt 4/4.5
At se lidt mere af kroppen vil være ønskelig, men ellers et dejligt billede.
John

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 21-08-05 12:51

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Blænder 2.8 giver lige lidt dybdeskarphed, jeg havde nok valgt 4/4.5
> At se lidt mere af kroppen vil være ønskelig, men ellers et dejligt

Takker for ordene John. Men jeg kan fortælle, at der rent faktisk er
benyttet blænde 8 til det her billede, tror også det står nedenunder.
Ulempen ved at bruge mellemringe er, at dybdeskarpheden bliver ekstrem
lille.

MVH
Thomas

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-08-05 19:06

Thomas Pedersen wrote:
> [...]
> fra dets hjem. Så jeg endte med at bruge et par timer i den selskab i
> jagten på et godt foto. Det bedste billede synes jeg selv er dette:

Jeg ville have beskåret det lidt tættere, så man var sluppet for den uskarpe
forgrund. Jeg er ikke ret vild med billeder, hvor dybdeskarpheden optreder
som et bånd midt i billedet.
Og så må man vel i virkeligheden sige, at F8 med et 55 mm og ca. samme
udtræk faktisk ikke er særligt meget, hvis man gerne vil have lidt
dybdeskarphed. Men betragtet som et portræt (beskæring), er det da et
dejligt billede.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 21-08-05 20:00

> [...]
>
> --
> Fotoamatør af Guds (u)nåde.
> PS: Nye (opdateret 21/7/2005) knipserier kan findes på

Hej Jan.
Takker for ordene. Jeg ved godt, at dybdeskarpheden er lille, jeg turde bare
ikke presse lukkerhastigheden mere end jeg allerede havde, jeg ryster jo
også en del (billedet er taget håndholdt).

MVH
Thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-08-05 22:54

Thomas Pedersen wrote:

> Det bedste billede synes jeg selv er dette:
>
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1589049

Tja... jeg synes der er for lidt dybdeskarphed...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen