Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik af high-speed billeder
Fra : Thassman

Dato : 20-08-05 21:05

Hej,

Denne gang har jeg ladet geværet stå i våbenskabet og istedet forsøgt mig
med at fastfryse en jernkugle som bliver droppet ned i et glas med vand.

Kommentarer er naturligvis velkomne.

http://www.fotofoto.dk/imageshow.aspx?img_pk=1240
http://www.fotofoto.dk/imageshow.aspx?img_pk=1241

disse 2 er et udpluk af en større serie jeg lavet.

Mvh
Tommy

--
www.thfoto.dk sælg dine event foto´s

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-08-05 21:21

In article <43078cf1$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, Thassman wrote:
> [...]
> med at fastfryse en jernkugle som bliver droppet ned i et glas med vand.

Grimme reflektioner fra lokalet i glassets højre side. Måske skulle du
lavet billedet helt S/H eller clone det væk.
Dråberne til venstre på ydersiden af glasset kunne undværes.
Underlaget er ikke pænt.
blitzglimtet og billedet i kuglen er ok.

> http://www.fotofoto.dk/imageshow.aspx?img_pk=1241

Nogenlunde de samme kommentarer som ovenfor. SH ville også redde noget
af dette.
Jeg vil anbefale en akustisk eller optisk udløser med timer så du
kan ramme hver gang, og justere hvor billedet tages.

Fra : Thassman

Dato : 20-08-05 22:00

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in message

> [...]
> Dråberne til venstre på ydersiden af glasset kunne undværes.
> Underlaget er ikke pænt.
> blitzglimtet og billedet i kuglen er ok.

Ja de reflektioner er drøn ærgelige, det er et rædselsfuldt tapet, som er på
den ene væg i min kælder.
Det skal snart fjernes, og det kan kun gå for langsomt.

> [...]
> Jeg vil anbefale en akustisk eller optisk udløser med timer så du
> kan ramme hver gang, og justere hvor billedet tages.

har prøvet SH, men synes billederne mister lidt dynamik. Helt at undgå
reflektionerne er nok vejen frem.
Jeg har skam en optisk udløser, og som du siger kan jeg justere præcis hvor
billedet tages. Jeg har netop lavet en hel serie af billeder, fra kuglen er
lige over vandet, til den rammer bunden af glasset, og til sidst hopper op
igen.

Mvh
Tommy

--
www.thfoto.dk sælg dine event foto´s

Fra : Jakob

Dato : 20-08-05 23:29

In article <430799ba$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, ThassmanFJERNANDEN@gmailAND.com says...

> Ja de reflektioner er drøn ærgelige, det er et rædselsfuldt tapet, som er på
> den ene væg i min kælder.
> Det skal snart fjernes, og det kan kun gå for langsomt.

Du skal da have gang i sådan en opstilling her

http://ir.webphotoschool.com/Cobra_on_the_Water/index.html

:0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Peter

Dato : 21-08-05 06:54

> http://ir.webphotoschool.com/Cobra_on_the_Water/index.html

Det var da et cool link...takker :)

Men der var en tingee der undrede mig ved de billeder (som jeg syntes
er gode) lukketiden, kan det passe at der er 1 sec??

--
Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-08-05 08:58

In article <Peter.1u3ok6@www.dacor.dk>, Peter wrote:

> Det var da et cool link...takker :)
>
> Men der var en tingee der undrede mig ved de billeder (som jeg syntes
> er gode) lukketiden, kan det passe at der er 1 sec??

Ja, Mørkt rum, man åbner lukkeren, dropper sin genstand, og trigger
blitzen på det rigtige tidspunkt.

Fra : Thassman

Dato : 23-08-05 16:23

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in message >
> Ja, Mørkt rum, man åbner lukkeren, dropper sin genstand, og trigger
> blitzen på det rigtige tidspunkt.

Ja det er ihvertfald den teknik jeg benytter mig af.

/Tommy

--
www.thfoto.dk

Fra : Jakob

Dato : 21-08-05 10:46

In article <Peter.1u3ok6@www.dacor.dk>, 1@dacor.dk says...

> Det var da et cool link...takker :)

Ja ikke jeg faldt lige over det igår, det kunne da være en måde at gøre
opstilling lidt mere lækker på. Selvfølgelig er det ikke alt der kan
bruges med princippet er godt nok.

--
Venlig hilsen

Jakob