Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
En underlig fisk...
Fra : Martin

Dato : 20-08-05 13:05

Nogle der kender denne fisk. Halen er ikke amputeret eller spist.
Billedet er fra Kroatien.

http://www.teknit.dk/galleri/displayimage.php?album=7&pos=2

hilsen Martin

Fra : Michael

Dato : 20-08-05 13:06

Martin wrote:
> Nogle der kender denne fisk. Halen er ikke amputeret eller spist.
> Billedet er fra Kroatien.
>
> http://www.teknit.dk/galleri/displayimage.php?album=7&pos=2
>
> hilsen Martin

Det er en Klumpfisk

Mvh.
Michael

Fra : ha

Dato : 20-08-05 14:16

Michael wrote:
> Det er en Klumpfisk

Jeps, det var sådan en der indebrændte på Nordsøcentret i Hirtshals.
Der er flere fotos af tilsv. på
http://images.google.dk/images?q=klumpfisk&hl=da&lr=&sa=N&tab=wi

/ha

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-08-05 20:08

"ha" <minnewsmail@gmail.com> skrev
det var sådan en der indebrændte på Nordsøcentret i Hirtshals.

Jeg ser for mig en skræmt klumpfisk trængt op i en krog af det brændende
akvarium......
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jakob

Dato : 20-08-05 21:53

In article <43077f88$0$68303$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
preben@esenet.dk says...

> Jeg ser for mig en skræmt klumpfisk trængt op i en krog af det brændende
> akvarium......

Ja det bliver sgu svært at sætte ild til et akvarium sku man mene ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Mads

Dato : 20-08-05 14:15

On Sat, 20 Aug 2005 14:04:38 +0200, "Martin" <a@b.dk> wrote:

>Nogle der kender denne fisk. Halen er ikke amputeret eller spist.
>Billedet er fra Kroatien.
>
>http://www.teknit.dk/galleri/displayimage.php?album=7&pos=2
>
>hilsen Martin

Ganske almindelig klumpfisk.
Du har nok aldrig besøgt Nordsømuseet i Hirtshals. De havde
ellers en stor og berømt klumpfisk, Klumpe, indtil museet brændte
og fisken døde. Museet importerede for nylig 3 nye klumpfisk fra
middelhavet, men de levede desværre ikke længe.

Men du kan se en levende klumpfisk i Vejle
http://www.okolariet.dk/page156.asp

--
Mvh Mads

"Gode diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de taler om"

Fra : AS

Dato : 21-08-05 12:18

Ocean Sunfish på engelsk. Mola mola på latinsk En pelagisk fisk, dvs.
boende i den fri åben hav.

Google is your friend:
http://www.google.dk/search?q=mola+mola&sourceid=mozilla-search&start=0&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official