Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Krokodille i zoo
Fra : Tommy Jensen

Dato : 20-08-05 09:02

Jeg tog det her billede forleden dag i Københavns Zoo inde i
tropehuset. Jeg støttede mig til et gelænder for kunne holde kameraet
stille nok til den langsomme lukkertid. Krokodillen lå stille i vandet
men da der jo er et konstant flow af vand fra et lille vandfald
kombineret med den langsomme lukketid så kunne man godt få
fornemmelsen at krokodillen rent faktisk svømmede.

Billedet er ikke beskåret, exif data kan ses på selve billedet.

Hvad synes I?

http://photo.klein-jensen.dk/photohtml.php?n=050818zoo_croc01.jpg

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-08-05 09:13

Tommy Jensen skrev den 20-08-2005 10:02:

> http://photo.klein-jensen.dk/photohtml.php?n=050818zoo_croc01.jpg

nice

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Thomas H.

Dato : 20-08-05 10:24

"Tommy Jensen" <usenetYYMMDD@klein-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> Billedet er ikke beskåret, exif data kan ses på selve billedet.
>
> Hvad synes I?
>
> http://photo.klein-jensen.dk/photohtml.php?n=050818zoo_croc01.jpg

Virker det ikke som om, at den flere steder er lidt udbrændt?

MVH
Thomas H.

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-08-05 11:45

> [...]
> kombineret med den langsomme lukketid så kunne man godt få
> fornemmelsen at krokodillen rent faktisk svømmede.

God idé, men jeg synes ikke rigtigt det virker, primært fordi der er for
store flader der uskarpe. Øjenene er skarpe. Måske kunne du stå i en anden
vinkel så snuden blev lidt mere skarp.

Her er mit bud, men uden vand
http://www.pbase.com/hkruse/image/32288726/original

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Tommy Jensen

Dato : 21-08-05 12:18

On Sat, 20 Aug 2005 12:44:39 +0200, "Hans Kruse"
<hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

>God idé, men jeg synes ikke rigtigt det virker, primært fordi der er for
>store flader der uskarpe. Øjenene er skarpe. Måske kunne du stå i en anden
>vinkel så snuden blev lidt mere skarp.

De store uskarpe flader skyldes jo 2 ting. Eet blænde 4, to lang
lukkertid kombinieret med det løbende vand. Kun det aller yderste af
snuden og øjnene er over vand. Så for at få mere af snuden skarp
skulle jeg have, blændet ned samt gået op i ISO for at få lukkertid
hurtig nok til at kunne fryse vandet. Jeg er ikke helt sikker på at
det ville have lykkedes da ISO jo allerede var på 400.

En anden vinkel ville jeg nok ikke prøve da det ville kræve en
soppetur inde hos krokodillerne

Fra : Hans Kruse

Dato : 21-08-05 14:23

> [...]
> hurtig nok til at kunne fryse vandet. Jeg er ikke helt sikker på at
> det ville have lykkedes da ISO jo allerede var på 400.

Jeg synes ikke det er det store problem at gå op i ISO, specielt på 20D. Min
krokodille var taget på 1600ISO med 10D og det ser da ganske godt ud. Med
det er jo ikke sikkert at to blænder ned, dvs. f/8 ville have løst
problemet.

> En anden vinkel ville jeg nok ikke prøve da det ville kræve en
> soppetur inde hos krokodillerne

Nå, nu ikke så pivet

--
Kind Regards,