Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan fotos reddes ?
Fra : Torben R

Dato : 18-08-05 16:22

Hej NG.

Er desværre kommet til at tage en masse billeder (børnefødselsdag) hvor
mit Canon Power Shot A80 stod på "AV" eller "TV"
i stedet for "Auto".

Alle billeder er nu desværre alle brunlige/gullige.

Kan disse reddes i et billedbehandlings program ?

Jeg har adgang til Photoshop, men kan absolut ikke selv betjene
programmet, jeg kunne jo være heldig at det er en
forholdvis simpel procedure.

På forhånd tak for gode råd.

--
Torben R

Fra : Ole Larsen

Dato : 19-08-05 13:40

Torben R skrev:
> [...]
>
> Jeg har adgang til Photoshop, men kan absolut ikke selv betjene
> programmet, jeg kunne jo være heldig at det er en

Kun hvis Auto indebærer auto-hvidbalance og Av,Tv stod på forkert
hvidbalance, kan det være forklaringen.
I levels ell. curves er en sort/grå og hvid pipette. Med en af dem kan
du sætte sort/gråt eller hvidt og øvrige farver retter sig ind derefter.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (18.aug.2005) design og nye billeder(G7,G8,G10) på:

Fra : Torben R

Dato : 23-08-05 16:34

Mange tak for hjælp fra alle.

Beklager det sene svar - men Tele2 og deres news-server kører extremt
dårligt.

--
Torben R