Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et par billeder af Götheborg
Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 18-08-05 21:42

Hej

Jeg har lagt et par billeder af Götheborgs besög i Visby på

http://imagerating.dk/BrowseImages.asp

Det ene er jeg skyldig til, det andet er min hustru skyldig til.

Jeg kan desvärre ikke give nogen precis sögevej til billederne, men
sög på mit navn om de ikke ligger på den förste side.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 19-08-05 00:00

Hej

On Thu, 18 Aug 2005 20:41:34 GMT, Hans Peter Larsson
<h.p.larsson@telia.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg kan desvärre ikke give nogen precis sögevej til billederne, men
>sög på mit navn om de ikke ligger på den förste side.

Jeg fik en precis länke da nogen havde kritiseret biledet på
hjemmesiden

Her kommer de.

http://www.imagerating.dk/picturepage.asp?image=35906

http://www.imagerating.dk/picturepage.asp?image=35905

mvh Hans Peter LArsson

Visby Sverige

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 19-08-05 00:30

"Hans Peter Larsson" <h.p.larsson@telia.com> skrev i en meddelelse
> Hej

> Jeg fik en precis länke da nogen havde kritiseret biledet på
> [...]

To fine billeder af et særdeles spændende motiv. Jeg synes det første er
lidt for forstyret af de andre både der sejler omkring Götheborg, kunne have
været fint at se skuden uden alle de andre både. Billede nummer to er lidt
mere specielt, da du har røgen fra kanonerne, men igen, lidt rodet synes
jeg.

MVH
Thomas

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 19-08-05 18:05

Hej Thomas

On Fri, 19 Aug 2005 01:29:54 +0200, "Thomas Pedersen" >
> [...]
>mere specielt, da du har røgen fra kanonerne, men igen, lidt rodet synes

Jeg har flere billeder af Götheborg hvor hun er mere ensom, men just
dette syntes jeg var morsomt for at det viste en sorts kontrast mellem
da og nu. En moderne lystbåd, söreddningen og så HSC Gotlandia foran
stävnen.

Nummer 2 kan jeg til vis del holde med. Desvärre har konen et enklere
Olympus kamera uden zoom og så stod hun lidt uheldigt. Mit eget
tilsvarende billede blev kas, jeg hoppede en halv meter da kanonen gik
af, og det klarade rystningsautomatikken i Minoltan ikke.

Men tak for dine synspunkter.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 19-08-05 06:50

> [...]
> Hej

> Jeg fik en precis länke da nogen havde kritiseret biledet på

Hej Hans Peter!

Jeg ville seriøst overveje at clonede tre moderne både ud af billedet og det
gælder også de 2 bøjer.
Og så et let tættere crop ville hellere ikke gøre noget.

Også billede to bør være målet for hekserier i photoshop.
Jeg ville croppe tæt på skibet både for og bag og så gå i lag med at
forlænge vandet op til toppen af molen.
Det blir svært at få rigtigt godt, og har du ikke mod på det, så kan du
nøjes med at croppe tæt på skibet for og bag og så lidt i bunden så træbåden
rykker i et perspektivmæssigt godt sted.
På den måde er der kun lidt mole til at forstyrre et ellers flot bilede af
en imponerende skude.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 19-08-05 18:08

Hej!

On Fri, 19 Aug 2005 07:50:13 +0200, "Frodo Nifinger"
<jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>rykker i et perspektivmæssigt godt sted.
>På den måde er der kun lidt mole til at forstyrre et ellers flot bilede af

Du skal ha tak for dine synspunkter. Måske vil jeg istedet bytte det
ene bilede ud med et andet jeg har. Men hvem ved.

Måske går jeg også igang med manipuleringen når solen går ned.

mvh Hans Peter Larsson
Visby Sverige