Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotobøger om digital forbedring af billede~
Fra : Argh

Dato : 18-08-05 14:01

Hejsa
kender I til nogle gode bøger som forklarer på en simpel måde hvordan man
kan forbedre sine billeder i photoshop. Gerne med tutorials. Kender I også
til websteder hvor der er tutorials i billedforbedring med photoshop?

Tak
Aargh

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 18-08-05 15:33

"Argh" <ohhhh@ohh.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan forbedre sine billeder i photoshop. Gerne med tutorials. Kender I også
> til websteder hvor der er tutorials i billedforbedring med photoshop?

http://www.photoshopforphotographers.com/

Du kan evt. melde dig ind i NAPP: http://www.photoshopuser.com/ der følger
et magasin med dit medlemsskab, som næsten udelukkende omhandler Photoshop -
fyldt med tips og tricks. Bladet kan ikke købes i løs handel.
Her er lidt "teaser": http://www.photoshopuser.com/how/index.html

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : SpookiePower

Dato : 18-08-05 19:40

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> et magasin med dit medlemsskab, som næsten udelukkende omhandler Photoshop -
> fyldt med tips og tricks. Bladet kan ikke købes i løs handel.

Det kan faktisk købes i bladkiosken i City2, Tåstrup.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 19-08-05 07:02

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> skrev i en meddelelse
> ".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Det kan faktisk købes i bladkiosken i City2, Tåstrup.

Det burde man ikke kunne - men sådan er der jo så meget Hvad tager de
for bladet derovre?

--
http://lalala.dk - Dolp den lyseblå flodhest

Fra : SpookiePower

Dato : 20-08-05 08:22

> Det burde man ikke kunne - men sådan er der jo så meget Hvad tager de for bladet derovre?

Ja, det undre også mig, men det kan faktisk købes i deres kiosk.
Jeg mener det er lige omkring 130 kr det koster.

www.photo.activewebsite.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-08-05 17:43

In article <43048681$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Argh wrote:
> [...]
> kan forbedre sine billeder i photoshop. Gerne med tutorials. Kender I også
> til websteder hvor der er tutorials i billedforbedring med photoshop?

Jeg smider lige en bog til salg i markedsgruppen. Den er af den type.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-08-05 19:59

Argh wrote:

> kender I til nogle gode bøger som forklarer på en simpel måde hvordan man
> kan forbedre sine billeder i photoshop. Gerne med tutorials. Kender I også
> til websteder hvor der er tutorials i billedforbedring med photoshop?

Tja... hvis du betaler for din PhotoShop licens, så får du faktisk
nogle ret gode manueller, der trin for trin gennemgår alle de mange
funktioner der er i programmet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Martin K. R.

Dato : 18-08-05 21:08

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> Tja... hvis du betaler for din PhotoShop licens, så får du faktisk nogle
> ret gode manueller, der trin for trin gennemgår alle de mange funktioner
> der er i programmet...

Ikke altid. Hvis man køber og downloader sin Photoshop fra Adobes website,
følger der r.. og nøgler med
Så må man selv ud og finde brugbare bøger.

Martin

Fra : Jakob

Dato : 18-08-05 21:59

In article <4304DA77.8020206@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...

> Tja... hvis du betaler for din PhotoShop licens, så får du faktisk
> nogle ret gode manueller, der trin for trin gennemgår alle de mange
> funktioner der er i programmet...

Men sætter dem ikke i forhold til fotografisk brug, og udpeger ikke de
mest anvendelige teknikker etc. Der er heller ikke noget med gode råd og
fifs. De manualer jeg har rodet i har ikke været særligt inspirerende.

Ok det er ikke til nyeste version men alligevel.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 19-08-05 07:00

> Tja... hvis du betaler for din PhotoShop licens, så får du faktisk nogle
> ret gode manueller, der trin for trin gennemgår alle de mange funktioner
> der er i programmet...

Da jeg købte CS pakken, så fulgte der kun CD-rom'er med i en fin æske.
Manualerne kunne jeg lede i vejviseren efter. Så man kan ikke længere dømme
folk ud fra om de har en manual eller ej...

Fra : Tommy Jensen

Dato : 19-08-05 07:04

On Fri, 19 Aug 2005 08:00:02 +0200, ".°o.O Thomas O.o°." <flash4
it.invalid> wrote:

> [...]
>Manualerne kunne jeg lede i vejviseren efter. Så man kan ikke længere dømme
>folk ud fra om de har en manual eller ej...

Hmm, da jeg købte opgradering til CS fulgte der en manual med. Det
gjorde der også da jeg købte opgradering til CS2. Så måske er du
blevet snydt elller måske har du fået en OEM version hvor der sjældent
følger manualer med.

Men bortset fra det så kan du jo købe "Photoshop CS for dummies" en
ganske udmærket bog i dummies serien.

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 19-08-05 08:09

"Tommy Jensen" <usenetYYMMDD@klein-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gjorde der også da jeg købte opgradering til CS2. Så måske er du
> blevet snydt elller måske har du fået en OEM version hvor der sjældent

Jeg købte den hos Computerstore - der fik jeg at vide at der ikke fulgte
manualer med CS pakken. Det er kun hvis man køber Photoshop alene der følger
en trykt manual med. Når man køber en af pakkerne følger der ikke manualer
med (det var i hvert fald hvad jeg fik at vide dengang).

> Men bortset fra det så kan du jo købe "Photoshop CS for dummies" en
> ganske udmærket bog i dummies serien.

Det kunne jeg selvfølgelig, men sagt med sikkert uklædelig mangel på
beskendenhed, så har jeg ikke brug for den - det var ikke mig der efterlyste
bøger

Fra : Tommy Jensen

Dato : 19-08-05 08:10

On Fri, 19 Aug 2005 09:09:21 +0200, ".°o.O Thomas O.o°." <flash4
it.invalid> wrote:

> [...]

>Det kunne jeg selvfølgelig, men sagt med sikkert uklædelig mangel på
>beskendenhed, så har jeg ikke brug for den - det var ikke mig der efterlyste

Undskyld, det havde jeg ikke bemærket.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-08-05 07:05

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Tja... hvis du betaler for din PhotoShop licens, så får du faktisk
> nogle ret gode manueller, der trin for trin gennemgår alle de mange
> funktioner der er i programmet...

? der er ikke nogle manualer med til de Windows-versioner af
Photoshop jeg har.. heller ikke de 14 licenser vi har på arbejdet.

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-08-05 08:54

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Tja... hvis du betaler for din PhotoShop licens, så får du faktisk
> nogle ret gode manueller, der trin for trin gennemgår alle de mange
> funktioner der er i programmet...

Nope. Jeg har skam betalt for min PS og har måttet købe manualerne ved siden
af.

Og så synes jeg faktisk ikke de er gode som lærebøger, men OK til opslag.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 19-08-05 13:37

Argh wrote:
> [...]
> man kan forbedre sine billeder i photoshop. Gerne med tutorials.
> Kender I også til websteder hvor der er tutorials i billedforbedring

http://www.preducation.dk/eksempler/photoshop/phcs-1.html

M.v.h
Niels