Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
EOS 70-200 f/4 USM
Fra : Martin

Dato : 18-08-05 07:11

http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=14&sort=7&cat=27&page=2
er der en ret dårlig oplevelse med kombinationen Canon Eos 20D og EOS 70-200
f/4 L USM.

Er dette problem også konstanteret i Danmark, med en dårlig service fra
Canon til følge?

Jeg påtænker at købe både huset og objektivet, så erfaringer med disse er
interessante.

Hilsen Martin

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-08-05 07:23

"Martin" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Er dette problem også konstanteret i Danmark, med en dårlig service
> fra Canon til følge?

Det hænder, at objektiver skal kalibreres. Det er ikke et specifikt
Canon-problem, og mit indtryk er, at Canon DK (PW Service) håndterer disse
sager med stor professionalisme.

> Jeg påtænker at købe både huset og objektivet, så erfaringer med
> disse er interessante.

Huset har jeg ingen erfaringer med. Jeg købte selv det omtalte EF 70-200mm
f/4L, da jeg investerede i mit Canon-DSLR. Objektivet er et topobjektiv, der
endda er knapt så dyrt, og som fylder og vejer meget lidt. Jeg kan ikke helt
forstå, hvordan du kan lade én brugers dårlige oplevelse overskygge de mange
positive erfaringer med objektivet, de fleste andre har. Særligt undrer det
mig, at du henviser til en side på fredmiranda.com, hvor netop dét objektiv
er et af de højest scorende og oftest anmeldte af samtlige listede
Canon-objektiver. Det burde da indikere for dig, at det nok ikke er helt
skidt?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/16/05)

Fra : Hans Kruse

Dato : 18-08-05 09:04

> [...]
> er der en ret dårlig oplevelse med kombinationen Canon Eos 20D og EOS

Jeg har et og er meget godt tilfreds med den på 20D (og 350D). Det eneste
jeg savner er IS, så en dag køber jeg nok (lidt modvilligt) f/2.8 versionen
med IS.

> Jeg påtænker at købe både huset og objektivet, så erfaringer med disse er
> interessante.

20D kan bestemt anbefales og det er stadig topkameraet i sin prisklasse,
hvis man iøvrigt går efter Canons objektiver.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Tommy Jensen

Dato : 18-08-05 09:48

On Thu, 18 Aug 2005 10:04:15 +0200, "Hans Kruse"
<hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>jeg savner er IS, så en dag køber jeg nok (lidt modvilligt) f/2.8 versionen

Samme her. Mit til dato bedste foto tog jeg med dette objektiv og
300D.

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Fra : Erik W.

Dato : 18-08-05 10:43

"Tommy Jensen" skrev i news:jmi8g19sgt8fl1stk4irvej1svclhqjrb0@4ax.com...

> Samme her. Mit til dato bedste foto tog jeg med dette objektiv og
> 300D.

Må vi se det?

Mvh Erik

Fra : Tommy Jensen

Dato : 18-08-05 15:21

On Thu, 18 Aug 2005 11:42:59 +0200, "Erik W." <erik.w@surfmail.dk>
wrote:

>"Tommy Jensen" skrev i news:jmi8g19sgt8fl1stk4irvej1svclhqjrb0@4ax.com...

>Må vi se det?

Selvfølgelig

http://photo.klein-jensen.dk/photohtml.php?n=HarrisHawk1.jpg

Men bare fordi jeg selv synes det er det bedste jeg er taget er det jo
ikke sikkert at andre er enige.

Fra : Jakob

Dato : 18-08-05 16:15

In article <f969g11a22njpjqqjrc447jndkmn7i8bpg@4ax.com>,
usenetYYMMDD@klein-jensen.dk says...

> Selvfølgelig
>
> http://photo.klein-jensen.dk/photohtml.php?n=HarrisHawk1.jpg

Også et fedt billede, men du har da vist glemt at tørre den om næbbet
;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Morten Wartou

Dato : 18-08-05 19:37

"Tommy Jensen" <usenetYYMMDD@klein-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig
>
> http://photo.klein-jensen.dk/photohtml.php?n=HarrisHawk1.jpg
>
> Men bare fordi jeg selv synes det er det bedste jeg er taget er det jo
> ikke sikkert at andre er enige.

Da jeg ikke har set alle dine billeder, er det jo svært at afgøre om det er
dit bedste - men godt er det sgu'!

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Tommy Jensen

Dato : 18-08-05 19:53

On Thu, 18 Aug 2005 20:36:44 +0200, "Morten Wartou"
<morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> wrote:

>"Tommy Jensen" <usenetYYMMDD@klein-jensen.dk> skrev i en meddelelse

>Da jeg ikke har set alle dine billeder, er det jo svært at afgøre om det er
>dit bedste - men godt er det sgu'!

Hehe, tak.

Fra : Hans Kruse

Dato : 18-08-05 11:32

> Jeg har et og er meget godt tilfreds med den på 20D (og 350D). Det eneste
> jeg savner er IS, så en dag køber jeg nok (lidt modvilligt) f/2.8
versionen
> med IS.

Her er nogle billeder taget med den.
http://www.pbase.com/hkruse/image/30928560/original
http://www.pbase.com/hkruse/image/40946639/original
http://www.pbase.com/image/30927532
http://www.pbase.com/hkruse/image/46599899
http://www.pbase.com/hkruse/image/46598508
http://www.pbase.com/hkruse/image/46598507
http://www.pbase.com/hkruse/image/36951492, dog croppet temmelig meget.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jakob

Dato : 18-08-05 14:42

In article <430463bd$0$18647$14726298@news.sunsite.dk>,
hans.kruse@mail.tele.dk says...

> Her er nogle billeder taget med den.
> http://www.pbase.com/hkruse/image/30928560/original

Damn hvor er det altså bare nogle fede billeder, virkelig øjebolcher af
karat. Er det held eller ventede du til hveranden bjergkæde lå i mørke,
det er godt nok et sejt lys.

> http://www.pbase.com/hkruse/image/46598507

Og det her (og alle de andre for den sags skyld) de er sgu fede bliver
lige nødt til at sige det :0)
--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Hans Kruse

Dato : 18-08-05 16:05

> Damn hvor er det altså bare nogle fede billeder, virkelig øjebolcher af
> karat. Er det held eller ventede du til hveranden bjergkæde lå i mørke,
> det er godt nok et sejt lys.

Mange tak for ordene. Jeg kan ikke huske detaljerne i, hvad jeg overvejede,
men jeg vil tro jeg ventede, men jeg tog løbende billeder på dette sted, der
ligger halvt oppe på en bjergside. Billederne er taget fra dette sted
http://www.pbase.com/hkruse/image/31002080. Jeg stod lige ved side af
trappen med kameraet på stativ og f/16 for at få tilstrækkelig
dybdeskarphed. Det var sidst på dagen og jeg tog et pænt antal billeder.
Nogle få af dem blev så helt vellykkede. Det med munken var en situation,
der kun varede måske et minut, fordi der kom en anden og satte sig ved siden
af og ødelagde situationen. Der var også en National Geographic fotograf på
samme sted og jeg tror han fik nogle gode billeder også Han havde
indstillet søgeren på dette her http://www.pbase.com/hkruse/image/30978055.
Et andet view er herfra http://www.pbase.com/hkruse/image/30978054, hvor man
kan genkende nogle af de bjerge, der er på
http://www.pbase.com/hkruse/image/40946639. Jeg stod på dette sted i et par
timer. Det var ret fantastisk!

> Og det her (og alle de andre for den sags skyld) de er sgu fede bliver
> lige nødt til at sige det :0)

Læg mærke til at det er taget på ISO 1600 og her er 20D noget overlegen ift.
10D. Det er ikke engang kørt igennem Noise Ninja. På 10D blev farver,
kontrast ikke helt så gode ved ISO 1600, som på 20D.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Brizz

Dato : 18-08-05 21:26

Hans Kruse wrote:

> Jeg har et og er meget godt tilfreds med den på 20D (og 350D). Det eneste
> jeg savner er IS, så en dag køber jeg nok (lidt modvilligt) f/2.8 versionen
> med IS.

Det vil du ikke fortryde!
Jeg er så glad for mit 2.8 IS USM som for intet andet. IS'en sparker
virkelig røv.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk