Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik af billede
Fra : Michael

Dato : 17-08-05 22:03

I må gerne komme med en kritik til nedestående billede.
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=172315

Mvh.
Michael

Fra : Thomas H.

Dato : 17-08-05 22:35

"Michael" <nospam2me@invalid.dk> skrev i en meddelelse
>I må gerne komme med en kritik til nedestående billede.
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=172315

Umiddelbart siger det mig ikke noget, hvad er dit budskab med billedet ?

MVH
Thomas H.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-08-05 22:48

"Thomas H." <condor-9NOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Michael" <nospam2me@invalid.dk> skrev i en meddelelse
>
> Umiddelbart siger det mig ikke noget, hvad er dit budskab med billedet ?

At man kunne spare opstillingen af 100 meget dyre søjler, hvis folk blot
ville bruge paraply?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Michael

Dato : 17-08-05 23:30

Thomas H. wrote:
> "Michael" <nospam2me@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Umiddelbart siger det mig ikke noget, hvad er dit budskab med billedet ?
>
> MVH
> Thomas H.

Hej Thomas
Jeg har ikke noget politisk budskab eller lign. i forbindelse med
billedet Da jeg kom til søjlegangen syntes jeg det var et godt
motiv, men der manglede en person, så jeg ventede til der kom en person
forbi.

Mvh.
Michael

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-08-05 05:58

Michael skrev:

> [...]
> billedet Da jeg kom til søjlegangen syntes jeg det var et godt
> motiv, men der manglede en person, så jeg ventede til der kom en person

Sådan - så kan han lære, at man spørger ikke om et budskab (eller en mening)

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (05.aug.2005) design og nye billeder(G6) på:

Fra : Thomas Kjær

Dato : 17-08-05 22:09

On 2005-08-17, Michael <nospam2me@invalid.dk> wrote:
> I må gerne komme med en kritik til nedestående billede.
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=172315

Jeg synes ikke kompositionen er specielt spændende, men kan godt se
idéen i det. Billedet synes at savne lidt kontrast, og vælter for mig
at se også lidt til højre.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Michael

Dato : 17-08-05 23:19

Thomas Kjær wrote:

> Jeg synes ikke kompositionen er specielt spændende, men kan godt se
> idéen i det. Billedet synes at savne lidt kontrast, og vælter for mig
> at se også lidt til højre.

Hej Thomas
Tak for kritikken.
Jeg havde prøvet at rette billedet op, 1 grad til ene eller anden side
og billedet hælder. Ang. konstrasten har jeg brugt Greyscale-funktionen,
i PS Elements 3.

Mvh.
Michael

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 18-08-05 08:06

> Jeg havde prøvet at rette billedet op, 1 grad til ene eller anden side
> og billedet hælder. Ang. konstrasten har jeg brugt Greyscale-funktionen,
> i PS Elements 3.

Hej

Nej, billedet hælder ikke, men husk på at to parelelle/ligeløbende linier, i
dette tilfælde vægen og søjlen, skal fotograferes 100% vinkelret på, for
ikke at lave "styrtende linier".
Havde du haft mulighed for at komme op så du kunne tage billedet vinkelret
på søjlen/vægen havde du ikke haft problemet.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 18-08-05 08:17

Langgaard Bærbar skrev:

>Nej, billedet hælder ikke, men husk på at to parelelle/ligeløbende linier, i
>dette tilfælde vægen og søjlen, skal fotograferes 100% vinkelret på, for
>ikke at lave "styrtende linier".

Nu har jeg målt på det. Det hælder mod højre og bør roteres ca 0,6 %
mod uret. Derimod kan jeg ikke se nævneværdigt styrtende linjer - de
ville få søjlen til at hælde mod venstre.
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 18-08-05 09:06

Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:mcd8g1dgrmcneernhdplp61d7m5knlcjmr@4ax.com...> Langgaard Bærbar skrev:

> Nu har jeg målt på det. Det hælder mod højre og bør roteres ca 0,6 %
> mod uret. Derimod kan jeg ikke se nævneværdigt styrtende linjer - de
> ville få søjlen til at hælde mod venstre.

Hej

Jeg ser søjlen hældende mod højre foroven, men vægen i den anden side meget
tæt på at være lodret.
Så hvis du roterer hele billedet vil du få vægen til at hælde mod venstre
foroven.
Om linierne samles eller spredes foroven, er afhængig af om du er over eller
under de 90 grader, altså over eller under "vinkelret" på linierne.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 18-08-05 15:09

Langgaard Bærbar skrev:

>Jeg ser søjlen hældende mod højre foroven,

Det er fordi søjlerne i overensstemmelse med klassisk formsprog ikke
er ligesisdede.

>men vægen i den anden side meget tæt på at være lodret.

Den bliver det ved nævnte rotation. Samtidig bliver loftsbjælkerne
vandrette.

>Så hvis du roterer hele billedet vil du få vægen til at hælde mod venstre
>foroven.

Ikke med nævnte rotation.

>Om linierne samles eller spredes foroven, er afhængig af om du er over eller
>under de 90 grader, altså over eller under "vinkelret" på linierne.

Ja, det er klart. Men det turde fremgå af billedet at det er taget
nedefra.
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas Kjær

Dato : 18-08-05 08:12

On 2005-08-17, Michael <nospam2me@invalid.dk> wrote:

> Jeg havde prøvet at rette billedet op, 1 grad til ene eller anden side
> og billedet hælder. Ang. konstrasten har jeg brugt Greyscale-funktionen,
> i PS Elements 3.

Ja, du vil nok skulle rettet billedet mindre end én grad. Mht. kontrast
kan du evt. blot prøve dig frem med Brightness/Contrast eller ved hjælp
af f.eks. Curves.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 17-08-05 22:50

"Michael" <nospam2me@invalid.dk> skrev i en meddelelse
>I må gerne komme med en kritik til nedestående billede.
> [...]

Hej

Det jeg hæfter mig ved, er at den person der er for enden af gangen, tager
opmærksomheden selv om personen er mange mange gange mindre end personen i
forgrunden. Det er linierne der fører "øjet" ind til enden af gangen, så der
burde hovedmotivet nok være.

Teknik, ja der mangler kontrast.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Michael

Dato : 17-08-05 23:35

Langgaard Bærbar wrote:
> [...]
> forgrunden. Det er linierne der fører "øjet" ind til enden af gangen, så der

Hej Langgaard

Jeg ved ikke hvordan jeg skulle have ændret kompositionen, har kun et
18-55 objektiv.
Jeg prøve at rode mere med kontrasten med s/h billeder.

Mvh.
Michael

Fra : N/A

Dato : 17-08-05 23:25

Fra : Michael

Dato : 17-08-05 23:25

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Jævnt kedeligt og kontrastløst knipseri...

Hej Niels
Ok. Jeg er dog glad for billedet ikke fik prædikatet
"talentløst knipseri"

Mvh.
Michael

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-08-05 05:52

Michael skrev:
> I må gerne komme med en kritik til nedestående billede.
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=172315
>
> Mvh.
> Michael

Rigtigt tæt på at være meget suggestivt spændende (mennesker langt fra
hinanden, men på vej imod..., lys for enden...) Det mangler lige den
allersidste visuelle gnist.

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 18-08-05 17:13

Hej Michael

On Wed, 17 Aug 2005 23:02:39 +0200, Michael <nospam2me@invalid.dk>
wrote:

>I må gerne komme med en kritik til nedestående billede.
>http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=172315

Fint billede. Herligt at se et sort/hvidt billede.

Skel jeg ge lidt kritik er det at jeg syntes det virker en aning
kontrastlöst. Men det kan naturligtvis väre forskellig
skärmindstilling.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige

Fra : Michael

Dato : 18-08-05 17:43

Hans Peter Larsson wrote:

> [...]
>
> Skel jeg ge lidt kritik er det at jeg syntes det virker en aning
> kontrastlöst. Men det kan naturligtvis väre forskellig

Hej Hans Peter

Tak for kritikken, jeg har gjort Xtra billedet lidt lysere, og det er
blevet bedre.
Takker alle for hjælpen!

Mvh.
Michael