Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder fra Vikingemarkedet i Hobro
Fra : Ukendt

Dato : 16-08-05 21:12

Jeg var en tur i Hobro og fotografere "vikinger" i lørdags. Her er et lille
udtog af mine billeder.

http://claus.1go.dk

Mvh. Claus Petersen

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-08-05 21:19

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse

> http://claus.1go.dk

Nogen er meget fine, andre knapt så interessante. Jeg kan især lide dine
tætte portrætter, men bryder mig ikke om scenerne med publikum i baggrunden.
Alle bærer præg af fin-fin teknik, dvs. gode, klare farver, god kontrast,
skarpe.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/16/05)

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-05 21:31

> [...]
> tætte portrætter, men bryder mig ikke om scenerne med publikum i
> baggrunden. Alle bærer præg af fin-fin teknik, dvs. gode, klare farver,

Tak skal du have. Ja, jeg ville også gerne have undværet publikum, men de
lod sig ikke sådan kyse. Og jeg tror ikke at der havde været så meget
opvisning, hvis ikke der havde været publikum.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Ole Larsen

Dato : 16-08-05 21:46

Claus Petersen skrev:
> Jeg var en tur i Hobro og fotografere "vikinger" i lørdags. Her er et lille
> udtog af mine billeder.
>
> http://claus.1go.dk
>
> Mvh. Claus Petersen

Det var da en herlig stribe billeder fra et fint arrangement. Man kan
sikkert finde petitesser, men hvem gider lede efter det i så veloplagte
billeder.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (05.aug.2005) design og nye billeder(G6) på:

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-05 22:02

> Det var da en herlig stribe billeder fra et fint arrangement. Man kan
> sikkert finde petitesser, men hvem gider lede efter det i så veloplagte
> billeder.

Hej Ole

Takker og bukker. Ja, der var en herlig stemning. Jeg mødtes med Jesper
Nielsen (Frodo Nifinger), Thomas Pedersen og Jens Stadsgaard, og vi havde en
fin og god dag i Hobro. Der var en dejlig stemning på stedet. Det svingede
meget med lyset, men det holdt da tørt.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 16-08-05 22:16

On Tue, 16 Aug 2005 23:02:17 +0200, Claus Petersen wrote:

> [...]
> fin og god dag i Hobro. Der var en dejlig stemning på stedet. Det svingede

Ja det var en god dag, jeg kigger først lige på dine billeder i morgen da
jeg er på vej i seng. Har nogle enkelte på min side, men der ligger en del
jeg ikke har haft tid til at kigge igennem endnu.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon Eos 20D

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-05 23:10

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja det var en god dag, jeg kigger først lige på dine billeder i morgen da
> jeg er på vej i seng. Har nogle enkelte på min side, men der ligger en del
> jeg ikke har haft tid til at kigge igennem endnu.

Hej Jens. Jeg glæder mig også til at se dine billeder Har lige været
inde på din hjemmeside og kigge. Du har da vist heller ikke noget at klage
over? ))

Mvh. Claus Petersen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-08-05 22:01

Ole Larsen wrote:

> Det var da en herlig stribe billeder fra et fint arrangement. Man kan
> sikkert finde petitesser, men hvem gider lede efter det i så veloplagte
> billeder.

Ja... det er en udmærket reportage...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-08-05 21:57

Claus Petersen wrote:

> Jeg var en tur i Hobro og fotografere "vikinger" i lørdags. Her er et lille
> udtog af mine billeder.
>
> http://claus.1go.dk

Tja... det er jo lidt en blandet landhandel, med et par rigtig gode
billeder, og så noget jævnt knipseri.

På det første billede er der en masse hvide hegnssnore, dem kunne du
jo evt. prøve at klone væk.

Og så er det smadder ærgeligt med lysreflekset i panden på denne
viking http://claus.1go.dk/Vikinger/IMG_2158.jpg - for ellers havde
det været seriens bedste skud...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-05 23:08

> [...]
> evt. prøve at klone væk.
>
> Og så er det smadder ærgeligt med lysreflekset i panden på denne viking

Tak skal du have, Niels. Ja, det er noget gevaldigt rod på sådan et marked.
Jeg kan såmænd sagtens fjerne de hvide snore på det første billede, men tror
du så ikke at hestene løber ud?
Du har ret i refleksen i panden. Den er ikke helt klædelig, men det er jo
ikke det store, de kommer i bad på sådan en weekend. Og ligefrem bruge
pudder er vel heller ikke optimalt. Jeg tror at jeg ville blive brugt som
offergave i næste slagsmål, hvis jeg forsøgte med en pudderkvast

Mvh. Claus Petersen

Fra : Michael

Dato : 16-08-05 22:02

Claus Petersen wrote:
> Jeg var en tur i Hobro og fotografere "vikinger" i lørdags. Her er et lille
> udtog af mine billeder.
>
> http://claus.1go.dk
>
> Mvh. Claus Petersen

Jeg synes det er en flot serie serie Du taget. Nærportrætterne er
suverænt gode!

Mvh.
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-05 23:08

"Michael" <nospam2me@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes det er en flot serie serie Du taget. Nærportrætterne er suverænt
> gode!
>
> Mvh.
> Michael

Takker og bukker

Mvh. Claus Petersen

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 17-08-05 00:26

HEj!

On Tue, 16 Aug 2005 22:12:21 +0200, "Claus Petersen" <clapet AT
bolignet-aarhus.dk> wrote:

>Jeg var en tur i Hobro og fotografere "vikinger" i lørdags. Her er et lille
>udtog af mine billeder.

Jasså også i Hobro er de grebne af vikingetiden.

Fine billeder.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-05 08:00

"Hans Peter Larsson" <h.p.larsson@telia.com> skrev i en meddelelse
> HEj!

> Jasså også i Hobro er de grebne af vikingetiden.
>
> Fine billeder.
>
> mvh Hans Peter Larsson
>
> Visby Sverige

Takker. Ja, hvornår har det været umoderne at drikke mjød/øl og slås?

Mvh. Claus Petersen

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 17-08-05 18:34

Hej Claus

On Wed, 17 Aug 2005 08:59:31 +0200, "Claus Petersen" <clapet AT
bolignet-aarhus.dk> wrote:

>Takker. Ja, hvornår har det været umoderne at drikke mjød/øl og slås?

Jeg siger som politikerne når de ikke ved vad de skal svare: Ja det
var et godt spörgsmål.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 17-08-05 15:10

On Tue, 16 Aug 2005 23:26:15 GMT, Hans Peter Larsson wrote:

> HEj!

> Jasså også i Hobro er de grebne af vikingetiden.
>
> Fine billeder.
>
> mvh Hans Peter Larsson
>
> Visby Sverige

Det skulle de gerne være. Vikingeborgen Fyrkat ligger jo i Hobro sammen
med en Jernalder/vinkinge landsby.

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 17-08-05 18:37

Hej Jens

On Wed, 17 Aug 2005 16:10:11 +0200, Jens Stadsgaard
<jensstadsgaaard@post.invalid> wrote:

>Det skulle de gerne være. Vikingeborgen Fyrkat ligger jo i Hobro sammen
>med en Jernalder/vinkinge landsby.

Der ser man så lidt man ved som f.d. köbenhavner. Jeg kan da ikke
huske noget om at der var nogle specielle vikingeaktiviteter i Hobro
inden vi flyttede til Sverige i -79.

Eller også var det fordi Fredrikssund lå närmere og man bare hörte om
det i Kbh.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 17-08-05 08:44

Rigig mange fine billeder, men der er en del af billeder som jeg synes er
blevet for farvemættede og med lidt for høj kontrast.

Jeg vil gætte på at det kommer af at du har haft lidt for meget gang i
levels (efter min smag).

Det sidste billede er iøvrigt ret sjovt. Det er et vildt fedt udtryk han har
i hovedet.

/Marten

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-05 09:22

"Marten Ølgaard" <oelgaard@comonto[slet her].dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> levels (efter min smag).
>
> Det sidste billede er iøvrigt ret sjovt. Det er et vildt fedt udtryk han

Hej Marten. Tak for dine kommentarer. Ja, det er jo det med smag og behag.
Nogen kan li' det stille vand, og andre kan li' stormen. Jeg er selv glad
for farver og styrke, så jeg har pustet lidt til det stille vand.

Og ja, han blev vist lidt overrasket under deres kamp. Jeg tror nok at
drejebogen sagde, at han skulle have vundet den omgang, så han blev vist
lidt overrasket over flyveturen. Det er i øvrigt glimabrydning, som skulle
være sådan en gammel oprindelig form for brydning.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 17-08-05 17:21

On Tue, 16 Aug 2005 22:12:21 +0200, Claus Petersen wrote:

> Jeg var en tur i Hobro og fotografere "vikinger" i lørdags. Her er et lille
> udtog af mine billeder.
>
> http://claus.1go.dk
>
> Mvh. Claus Petersen

Det er nogle rigtige dejlige billeder du fik taget i lørdags. Du så mange
ting jeg ikke så. Jeg lærte flere ting af dig og nu skal jeg bare se om
jeg kan få dem udført i praksis.

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-05 19:15

> Det er nogle rigtige dejlige billeder du fik taget i lørdags. Du så mange
> ting jeg ikke så. Jeg lærte flere ting af dig og nu skal jeg bare se om
> jeg kan få dem udført i praksis.

Hej Jens - og tak skal du da have. Det glæder mig da hvis du fik lidt idéer.
Når alt kommer til alt, så var det jo bl.a. for at få lidt gensidig
inspiration, at vi mødtes. Jeg har da også overvejet at kravle lidt mere
rundt à lá Frodo, og prøve at fokusere på nye ting og handlinger, så jeg har
garanteret også fået nye idéer.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 18-08-05 23:58

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg var en tur i Hobro og fotografere "vikinger" i lørdags. Her er et
> [...]

Hej Claus.

En fin serie du har fået lavet her. Nogle rigtigt gode i mellem, især
gimla-billedet kan jeg godt lide, især ham der bliver kastet rundt, han har
det fedeste ansigtsudtryk. Der er en del situationer du har fanget, som jeg
ikke så, men må også blankt indrømme, at denne type fotografi ikke er min
stærke side.

MVH
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-05 07:25

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg
> ikke så, men må også blankt indrømme, at denne type fotografi ikke er min

Hej Thomas. Tak for dine ord. Ja det kan være en udfordring at fotografere
noget, man slet ikke er vant til. Det kan godt være lidt sjovt at prøve lidt
nye udfordringer. Og så må jeg vist med skam meddele at det vist var mig,
der først nævnte i offentligheden at du også har været til vikingemarked.
Ups. Men jeg har været inde på din side og se billeder. Det er da en fin
samling, du har lagt ud. Du har lavet nogle flotte konverteringer til s/h,
synes jeg. Og der er en masse gode ansigtsudtryk med, hvor man kan se at
folk går op i deres vikingeri med liv og sjæl. Især Bent Dahlin har du
fanget med et flot glimt i øjet. Jeg tror at det var meget godt at vi fik
hevet brillerne af ham Men du har da også fået et rigtig godt
ansigtsudtryk på Ellen (tror jeg nok hun hedder) - krigerkvinden der hele
tiden startede slagsmål. Hun smilede ikke så tit.

Mvh. Claus Petersen