Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Manfrotto dele...?
Fra : Lars Troels

Dato : 16-08-05 10:51

Jeg købte for nogen tid siden et Manfrotto 486 kuglehovede med fast plade i
toppen. Jeg har ikke brugt dette hovede meget, da det er belagt med en
irriterende gummi, som ødelægger stabiliteten.

Se foto her:
http://www.nikonians.org/dcforum/User_files/4301995d3b4d93e4.jpg

Jeg vil ha afmonteret og skiftet denne plade til fordel for en quick change
plade.

Er der nogen af jer der har en adresse til et sted hvor man let finder frem
til sådanne dele o.s.v. Det er jo bare en simpel reservedel formodentlig.

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Simon Nielsen

Dato : 16-08-05 11:13

"Lars Troels" <fam.troelsVAEK@mail.dk> wrote in message
> [...]
> http://www.nikonians.org/dcforum/User_files/4301995d3b4d93e4.jpg
>
> Jeg vil ha afmonteret og skiftet denne plade til fordel for en quick

Min erfaring siger mig at quickchange systemet på små plader er endnu mere
ustabilt. Nu kender jeg jo ikke manfrotto nok, men hvordan syntes du det
gummi ødelægger stabiliteten? jeg har endnu ikke set nogen plade hvor der
ikke sidder bare lidt gummi på for at skåne kamera.

Mvh
Simon

Fra : Lars Troels

Dato : 16-08-05 15:21

> [...]
> gummi ødelægger stabiliteten? jeg har endnu ikke set nogen plade hvor der
> ikke sidder bare lidt gummi på for at skåne kamera.

Jae jeg ved det ikke rigtigt. Jeg har ligesom kun haft erfaring med
klippefaste systemer uden flexible elementer som f.eks gummi. Jeg har et
andet system der bruger en slags meget hård kork. Det virker, kan jeg sige.

Jeg har besluttet at pille gummiet af, og erstatte det med et godt quick
release system fra Manfrotto eller Arca-Swiss el. lign. Det skal sidde fast
på et Manfrotto 075B Professional, der jo som bekendt er stort og tungt og
stabilt.

Tak for reaktionerne.

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-08-05 16:09

"Lars Troels"

> [...]
> på et Manfrotto 075B Professional, der jo som bekendt er stort og tungt og

Kig på Novoflex Arca Swiss combatibelt, klogt og flot design. -max-

Fra : .J.S..

Dato : 16-08-05 11:18

> [...]
frem
> til sådanne dele o.s.v. Det er jo bare en simpel reservedel formodentlig.

www.manfrotto.com kan man se alle reservedele, men nemt at finde rundt er
det ikke, og det er blevet ret så langsomt efter de har redesignet siden..

Men ellers kan man jo montere sådan en her oven på :
http://www.ac-foto.com/ac/shop/info.php?hersteller=Manfrotto&id=17006&tabelle=PREISLISTEN

mvh/JS

Fra : ThomasM

Dato : 16-08-05 22:51

> [...]
> i toppen. Jeg har ikke brugt dette hovede meget, da det er belagt med en
> irriterende gummi, som ødelægger stabiliteten.

Hvis du savner stabilitet skal jeg da gerne sælge dig mit Manfrotto #168
kuglehovede. Det er større end en Pepsi-dåse (det var hvad jeg lige kunne
sammenligne med og har en enorm sekskantet "quick"-release. Jo, der er
også gummi oven på den, men jeg tvivler på at det giver problemer.

/ThomasM