Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon IP4000R - refill af blækpatroner ?
Fra : Gaffa

Dato : 15-08-05 12:14

Jeg overvejer at investere i en Canon IP4000R specielt med henblik på at
printe s/h billeder.

Nogen der kender til kvaliteten af printeren og om det er muligt selv at
refille s/h blæktanken på en nem og billig måde ?

På forhånd tak.

Hilsen
Gaffa

Fra : Jakob

Dato : 15-08-05 15:24

In article <43007844$0$23769$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
Xplw@privat.dk says...
> [...]
>
> Nogen der kender til kvaliteten af printeren og om det er muligt selv at
> refille s/h blæktanken på en nem og billig måde ?

Der har lige været en tråd om sorthvid print, der har lige været en tråd
om pixma4000 og der er masser af tråde med forslag til refillblæk og
papir til den printer.

Har personlig svaret på en for 3 dage siden.

Brug google grupper til at søge med.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : thomil

Dato : 15-08-05 18:50

IP4000 er en fnatastisk god printer til photo. Printerpatronerne er
billige og gode hos http://www.tpi-danmark.dk/. Det er noget rod at
sidde med refill, -køb uoriginale printerpatroner i stedet.

v.h. Thomas

Fra : LIV

Dato : 16-08-05 09:49

thomil wrote:
> IP4000 er en fnatastisk god printer til photo. Printerpatronerne er
> billige og gode hos http://www.tpi-danmark.dk/. Det er noget rod at
> sidde med refill, -køb uoriginale printerpatroner i stedet.

Gode - har ikke prøvet tpi's patroner - så det ved jeg ikke.
Men billige er de nu ikke - og fragt på 80 kr!!

http://www.trykspar.dk/
http://www.printerpatroner.dk/shop/default.asp
http://www.printmore.dk/
er alle billigere.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-08-05 11:31

LIV wrote:
> http://www.trykspar.dk/
> http://www.printerpatroner.dk/shop/default.asp
> http://www.printmore.dk/
> er alle billigere.

Eller endnu billigere:

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=19465378

Der er flere andre på QXL, der sælger mellem 9 og 10 kr pr stk - og det er
de samme mærker af kompatible patroner, som de andre sælger (skriv "Canon" i
søgefeltet - så kommer de frem som de første).

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : thomil

Dato : 16-08-05 18:06

Patroner kan findes billigere, men så risikerer man at gå på
kompromis med kvaliteten. Patronerne fra TPI (KMP) har vundet flere
tests i tyske foto-blade og net-sider. I nogle tests vinder de endda
over Canons egne. Tjek:

http://www.kmp.com/news_presse.html

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-08-05 19:49

In article <1124211985.372290.247350@g43g2000cwa.googlegroups.com>, thomil wrote:
> [...]
> kompromis med kvaliteten. Patronerne fra TPI (KMP) har vundet flere
> tests i tyske foto-blade og net-sider. I nogle tests vinder de endda

En anden ting at tænke over med Canon og Epson printere er, at
hovedet er indbygget i printeren, ikke i patronen. Så hvis en dårlig
blækpatron stopper dyserne, så er man på herrens mark.

Derfor køber jeg selv JetTec, de giver garanti på printeren /
tager deres produktansvar alvorligt.

Fra :

Dato : 16-08-05 21:41

> [...]
> blækpatron stopper dyserne, så er man på herrens mark.
>
> Derfor køber jeg selv JetTec, de giver garanti på printeren /

Hvor finder du JetTec, og til hvilken pris??
Hilsen Henrik

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-08-05 06:31

In article <43024f60$0$82693$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, HØ wrote:

> Hvor finder du JetTec, og til hvilken pris??

Diverse engelske sites. Jeg shopper lidt hver gang.
Denne gang blev det et refillkit fra: www.inkjetcartridgeshop.co.uk

Med det hele lige knap 30 pund for 3x sort + 1x 5-farve sæt til
refill (op til 6 gange).

Mine test med profilering af printeren gav bedre resultater med
JetTec end med originalt blæk.

JetTec producerer originale blækpatroner til HP, så lidt erfaring
har de.