Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
"Forever Young"
Fra : Andreas M.

Dato : 14-08-05 23:37

Han holder sig godt ung ham Kim, det må man sige...

http://temp.halalko.dk/IMG_8020_r.jpg

Billede taget til Odense Marked i slutningen af Juli, og "Kim" er en del
af "Peter og de andre kopier".

Kritik er meget velkommen.

--
Andreas M.

Fra : Gert Medom

Dato : 15-08-05 10:36

Fint og svedigt billede af Kim.

Eneste kritiq punkt er at der er udbrænding ved brystet/gitar-remmen.

Hvordan har du lysmålt?? Har hørt fra de kloge at man med fordel kan lave
spotmåling i slige situationer. Skal en spotmåling i så fald laves der, hvor
der er udbrænding?

/ Gert

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 15-08-05 11:31

Gert Medom wrote:

> [...]
> spotmåling i slige situationer. Skal en spotmåling i så fald laves der, hvor

Man spot måler som regel på flere punkter, højlys, mørke og mellem
toner, så får man en perfekt belyst billed.

Tommy

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-08-05 15:28

Gert Medom wrote:
> [...]
>
> Hvordan har du lysmålt?? Har hørt fra de kloge at man med fordel kan
> lave spotmåling i slige situationer. Skal en spotmåling i så fald

Hmmm - spotmåling kræver en faktor ud over lysmåleren: Dig!

Du vil typisk bruge spotmåleren til at vurdere flere punkter, hvorved du med
brug af din erfaring kan vælge den eksponering, der passer dig bedst. Hvis
du blot måler efter det lyseste, vil du men næsten sikkerhed få et
underbelyst billede ud af det.
Ellers ville jeg i en koncertsituation (hvilken jeg ikke har prøvet at
fotografere siden Santana i Göteborg for et par hundrede år siden) vha.
histogrammet få et overblik over beslysningsspillerummet og så bruge det til
hele koncerten.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Andreas M.

Dato : 15-08-05 22:47

Jan Bøgh wrote:
> [...]
> histogrammet få et overblik over beslysningsspillerummet og så bruge det til

Ja, det var også hvad jeg gjorde, at den så lige er kridtet ud et par
steder, det er jo hvad der sker, synes faktisk ikke det generer
synderligt meget, der hvor det er...

--
Andreas M.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 16-08-05 11:37

Andreas M. wrote:

> Ja, det var også hvad jeg gjorde, at den så lige er kridtet ud et par
> steder, det er jo hvad der sker, synes faktisk ikke det generer
> synderligt meget, der hvor det er...

Heller ikke jeg. Når vi i virkeligheden ser glinsende reflekser 'kridter' de
også på nethinden.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-08-05 15:41

"Gert Medom" <Gert.medom@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Skal en spotmåling i så fald
> laves der, hvor der er udbrænding?

Næppe. Jeg tror, jeg ville måle på ansigtet i en sådan situation.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/22/05)