Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
omformulering: Hvilken betydning har det?
Fra : Morten Graae

Dato : 14-08-05 13:42

hvilken betydning har det hvis man tager 2ns billeder bare med
forskellig objertiv. Inden for samme område.

Hvis jeg tager et billede med et 18-55 objektiv
eller et billede med et 18-200 objektiv. (inden for 18-55 området)

på forhånd tak
Morten Graae
Bjergsnæsskolen
billedgalleri: http://graae.info

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-08-05 13:58

"Morten Graae" <ikt@bjergsnaes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis jeg tager et billede med et 18-55 objektiv
> eller et billede med et 18-200 objektiv. (inden for 18-55 området)

Dit spørgsmål giver ikke rigtig mening.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/22/05)

Fra : /Peter

Dato : 14-08-05 14:14

> [...]
>
> Hvis jeg tager et billede med et 18-55 objektiv
> eller et billede med et 18-200 objektiv. (inden for 18-55 området)

Jeg tror han mener kvalitet, i billedet ved fx. 30mm på begge
objektiver,
hvilket billedet er bedst eller er der overhovedet forskel.

Jeg tror uden at vide det, at din 18-55 bliver bedst ved 18mm,
og sikkert også ved 55mm, da objektiver medstore zoomområder sjældent er
helt gode i
yderkanterne, på objektiver tilgængelige for alm. mennesker.

/Peter

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-08-05 19:39

/Peter wrote:

> og sikkert også ved 55mm, da objektiver medstore zoomområder sjældent
> er helt gode i
> yderkanterne, på objektiver tilgængelige for alm. mennesker.

Og for den sags skyld heller ikke for de, der måtte være tilgængeligt for
ualmindelige mennesker!

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-05 14:15

Er det hvad der giver den bedste kvalitet du mener?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-08-05 14:29

In article <oqeuf19vv898f9q48fbq0n2is3kri6djta@4ax.com>, Morten Graae wrote:

> [...]
>
> Hvis jeg tager et billede med et 18-55 objektiv
> eller et billede med et 18-200 objektiv. (inden for 18-55 området)

Jeg kan da godt prøve at tage 3 stk 50mm billeder og så lade dig
bedæmme. Har 50mm f/1.4, Canon 28-135mm IS USM og Canon 24-70 f/2.8L
der alle deles om en brændvidde. Og der er forskel. Specielt hvis
alle blændes ned til f/5.6

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-05 14:39

Det kunne være rigtig spændende. Synes jeg du skulle prøve. Men mon ikke
50mm f1.4 er en vinder ;)

Fra : Fer

Dato : 15-08-05 01:41

Morten Graae wrote:
> [...]
>
> Hvis jeg tager et billede med et 18-55 objektiv
> eller et billede med et 18-200 objektiv. (inden for 18-55 området)

Hej Morten

Nu udtrykker jeg mine erfaringer med et 28-300mm fra tamron, Forgængeren
til dit objektiv, mest mindede på film kamera, men dette objektiv købte
jeg til mit 300d. SPILD AF PENGE...

Det blev aldrig rigtigt skarpt, derimod er 18-55 et udemærket objektiv,
kan tage skarpe billeder hvis man bruger det rigtgt, jeg blev aldrig
tilfreds med kontrast eller skarphed med mit Tamron. Solgt blev det, nu
har jeg en 28-135mm IS USM fra canon. Det tager hæderlige billeder, men
er ikke helt så skarp som jeg kunne ønske. og et 70-200 F4 L USM også
fra Canon. Er meget tilfreds med 70-200mm. 28-135 mangler lidt i den
korte ende.

mvh Tommy Fer
P.S. Køb nu ikke det 18-200mm, et spejlrefleks force er netop at man kan
skifte objektiver så man ikke skal gå på kompromi!