Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Skovtur
Fra : Morten Mortensen

Dato : 13-08-05 23:14

Så var jeg lige på en lille skovtur her til aften og fik disse billeder og
fyr bare løs med jeres mening om billederne

http://www.debedste.dk/gallery/view_photo.php?set_albumName=skovtur&id=Skovtur01

http://www.debedste.dk/gallery/view_photo.php?set_albumName=skovtur&id=Skovtur08

Det er utroligt, hvor meget man kan ryste på på hånden og hvor hurtigt ens
puls kan gå op, når man for første gang lige pludseligt, står måske 50 meter
fra sådan et dyr, der bare ligger og tager sol, uden at det har opdaget en.

Mvh.

Morten

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 14-08-05 04:50

Morten Mortensen wrote:

> [...]
> fra sådan et dyr, der bare ligger og tager sol, uden at det har opdaget en.

Hej Morten

Det er nogle gode billeder af mikkel og bambi og i flot aftenssol, men
de kunne med fordel beskæres i bund og siden således at dyrene ikke var
så centreret i billedet.

Tommy

Fra : Morten Mortensen

Dato : 14-08-05 08:31

"Tommy Hjorth" <tommy@linuxgeek.digicity.dk> wrote in message

> [...]
>
> Det er nogle gode billeder af mikkel og bambi og i flot aftenssol, men de
> kunne med fordel beskæres i bund og siden således at dyrene ikke var så

Hej Tommy

Jeg kan ikke beskære Mikkel ret meget mere, for det er har jeg allerede
gjort til ca. halv størrelse, og jeg valgte denne beskæring for at vise at
den gik lige i kanten at skoven og en mark. Måske jeg kunne have beskåret
lidt i bunde og lagt noget mere på i toppen men så syntes jeg ikke man
rigtigt får indtrykket af den faktisk går på en mark.
Bambi vil jeg helst ikke beskære, for det er ikke helt skarpt og det har
allerede fået noget USM, så det vil træde synligt frem hvis jeg beskar det
(har prøvet).

Men ellers tak for dine kommetare.

Mvh

Morten

Fra : emj

Dato : 14-08-05 08:46

Morten Mortensen skrev:

>Jeg kan ikke beskære Mikkel ret meget mere, for det er har jeg allerede
>gjort til ca. halv størrelse

Du har vel originalbilledet endnu.
Læg det ud et sted, så vi kan vise alternative beskæringer

Hilsen emj

Fra : Morten Mortensen

Dato : 14-08-05 09:11

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> wrote in message

> Du har vel originalbilledet endnu.
> Læg det ud et sted, så vi kan vise alternative beskæringer

Det ligger her både i Tiff og JPG og fylder og fylder henholdsvis 23,4mb og
5,6mb

http://www.debedste.dk/mikkel/

Så bare gå i gang....

Hilsen

Morten

Fra : Morten Wartou

Dato : 14-08-05 10:16

"Morten Mortensen" <mam@INGENSPAMdebedste.dk> skrev i en meddelelse

> "emj" <emjnospam@stofanet.dk> wrote in message

> Det ligger her både i Tiff og JPG og fylder og fylder henholdsvis 23,4mb
> [...]

Mit ydmyge bud: http://inet.uni2.dk/~unimwl/raev.jpg - jeg har nok som
sædvanligt overdrevet et eller andet fordi jeg ikke gider finde mine
briller. :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Morten Mortensen

Dato : 14-08-05 11:40

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> wrote in
message news:42ff0be6$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
>
> Mit ydmyge bud: http://inet.uni2.dk/~unimwl/raev.jpg - jeg har nok som
> sædvanligt overdrevet et eller andet fordi jeg ikke gider finde mine

Hej Morten

Det er et fint bud på hvordan det også kan gøres, og jeg legede selv lidt
med tanken i den retning, dog uden at forsøge, og det kan godt være noget i
den rigtige retning, jeg syntes dog at du har skåret det lige tæt nok på
Mikkel....
Bl.a. syntes jeg det er lykkes fint for dig at komme tættere på Mikkel, uden
at miste noget skarphed men noget af den effekt jeg godt kan lide var at den
lige som trykker sig lidt ned bag det hele og det er lidt væk nu.

Men tak for budet...

Hilsen

Morten

Fra : Ole Larsen

Dato : 14-08-05 05:31

Morten Mortensen skrev:
> Så var jeg lige på en lille skovtur her til aften og fik disse billeder og
> fyr bare løs med jeres mening om billederne
>
> http://www.debedste.dk/gallery/view_photo.php?set_albumName=skovtur&id=Skovtur01

Skarphedsplan ligger foran Mikkel og så er den delvist skjult af
forgrund. Kunne beskæres

> http://www.debedste.dk/gallery/view_photo.php?set_albumName=skovtur&id=Skovtur08

Havde du bare skudt en brøkdel senere så den var kommet fri af græsset...
Kunne beskæres

> [...]
> fra sådan et dyr, der bare ligger og tager sol, uden at det har opdaget en.

Ja, du må have stesolid med næste gang;-O

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (05.aug.2005) design og nye billeder(G6) på:

Fra : Morten Mortensen

Dato : 14-08-05 08:52

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> wrote in message

> Skarphedsplan ligger foran Mikkel og så er den delvist skjult af forgrund.
> Kunne beskæres

Hej Ole

Ja skarpheden ligger lidt foran Mikkel og kunne godt have været bedre. Jeg
kan godt lide at den er lidt gemt af forgrunden for det var den også
rigtigt, for jeg tror den eneste grund til at den ikke havde opdaget mig var
at jeg lige kom hen over en lille bakke og så fik den solen lige i øjnene,
så den ikke rigtigt kunne se mig.
Beskæring har jeg allerede gjort, så det ca. fylder det halve, og jeg beskar
sådan for at vise at den gik lige i kanten af skoven på en mark. Jeg kunne
måske godt have taget lidt mere i bunden og lagt noget mere til i toppen,
men så have det ikke rigtigt vist at Mikkel går på en mark.

> Havde du bare skudt en brøkdel senere så den var kommet fri af græsset...
> Kunne beskæres

Ja det ville have været rigtigt godt, men så skulle jeg have haft et kamera
med en større buffer, for lige som dette billede er taget gik mit kamera
død, fordi bufferen var fyldt, og det næste billede det så tog, der var
Bambi længe væk.
Jeg vil nødigt beskære det for det er er en smule uskarpt og det har
allerede fået noget USM, så det ville kunne ses.

> Ja, du må have stesolid med næste gang;-O

Jeg tror bare ikke at det går, hvis jeg nede på apoteket siger at jeg skal
bruge nogle stesolid, fordi jeg skal ud og "skyde" bambi med kameraet. Jeg
er sikker på at de ville kigge underligt på mig...

Men tak for din kritik

Mvh.

Morten