Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tidspunkt på papirbilleder
Fra : news.inet.tele.dk

Dato : 12-08-05 17:05

Jeg har et Medion MD 9700 Digi-kamera, hvorfra jeg lige har fået lavet nogle
papirbilleder. På en del af billederne er der trykt et tidsstempel i
hjørnet.

Dette har jeg ikke ønsket, og da jeg forelagde problemet for fotohandleren,
sagde han, at det var fordi jeg havde indstillet kameraet til at anvende
"DBOF".

Jeg er ret sikker på, at jeg ikke har valgt "DBOF", da jeg ikke kan finde
denne funktion på kameraet. Hvis det var valgt, burde det være på alle
billeder. det er på ca halvdelen.

Når jeg ser billed-filerne på PC-skærmen, kan jeg ikke se noget tidsstempel.
Jeg har tidligere fået lavet mange (2000+) papirbilleder fra samme kamera
hos andre fotohandlere uden at der nogensinde har været tidsstempel på
billederne.

Kan Medion MD 9700 indstilles til at aktivere/deaktivere tidsstempel (DBOF)?

Findes der software, som kan fjerne/tilføje (DBOF) fra billedfilerne, så jeg
ikke risikerer det samme i fremtiden?

/bjarni

Fra : Jens Holm

Dato : 12-08-05 19:52

news.inet.tele.dk skrev:
> [...]
>
> Findes der software, som kan fjerne/tilføje (DBOF) fra billedfilerne, så jeg

Det er vel blot at smide billederne afsted uden exif informationer ? Så
er der ikke gemt dato eller andet informationer i dem

Jens

Fra : news.inet.tele.dk

Dato : 13-08-05 12:30

"Jens Holm" <bounce@lortemail.dk> skrev i en meddelelse
> news.inet.tele.dk skrev:
[SNIP]
> Det er vel blot at smide billederne afsted uden exif informationer ? Så
> er der ikke gemt dato eller andet informationer i dem
>
> Jens

Hvordan fjerner man exif informationer?

/bjarni