Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et par begynderspørgsmål
Fra : Michael

Dato : 12-08-05 15:56

Hvad er den bedste måde at konventerer et billed til s/h?
Jeg har taget billedet i RAW. Bruger Rawshooter.
Bruger I neat image til at fjerne støj? Billedet er
skudt i 800 ISO.

Mvh.
Michael
Bruger PS Elements 3

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 13-08-05 08:31

Michael wrote:
> Hvad er den bedste måde at konventerer et billed til s/h?

Google er din ven:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=black+and+white+conversion&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Michael

Dato : 13-08-05 13:32

Thomas Schreiber wrote:

> Google er din ven:
>
> http://www.google.dk/search?hl=da&q=black+and+white+conversion&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Flere links henviser til brugen af grayscale, som jeg selv bruger efter
at have læst i et hæfte PS elements, men jeg har/havde ikke den største
tiltro til forfatteren efter at have læst at når man bruger RAW-format
er der plads til mange flere billeder på ramkortet

Mvh.
Michael

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-08-05 13:38

In article <bLlLe.64615$Fe7.208734@news000.worldonline.dk>, Michael wrote:

> [...]
> tiltro til forfatteren efter at have læst at når man bruger RAW-format
> er der plads til mange flere billeder på ramkortet

Der er da plads til flere billedet på kortet i RAW mode.
Formatteringen af kortet smider en del plads væk :)

Fra : Jens Holm

Dato : 13-08-05 13:43

Michael skrev:

> [...]
> tiltro til forfatteren efter at have læst at når man bruger RAW-format
> er der plads til mange flere billeder på ramkortet

Det er nu ikke helt forkert, hvis man sammenligner med 16 bit tiff.

Jens