Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Spørgsmål ang 350D
Fra : Allan Pedersen

Dato : 11-08-05 17:58

Hej

Jeg er en køber til Canon 350D om ca. 14 dage, og har en kammerat som har to
linser til at ligge til et lidt ældre Canon SLR.

Det ene er et Canon 100-300mm kan ikke lige huske modelnummeret og det andet
er et 70-200mm Sigma.

Mit spørgsmål er så, om jeg kan bruge de to linser på mit 350D eller om de
skal firmwareopdateres? (Det har jeg hørt en lille smule om)

MVH Allan Pedersen

Fra : Knud Bonke

Dato : 11-08-05 18:55

"Allan Pedersen" <pioneer@pie.dk> skrev i en meddelelse news:42fb83a9$0$18639$14726298@news.sunsite.dk...
: Hej
:
[...]

Canonobjektivet kan bruges uden videre, hvis det hedder Ef,
Sigmaen sandsynligvis kun efter rechipping, men det kan du hurtigt se ved at
tage et par billeder og se om de er skarpe ved autofokus.
mvh Knud

Fra : Allan Pedersen

Dato : 11-08-05 19:37

Canon linsen er EF mener jeg helt sikkert

Ok så jeg sætter bare Sigma linsen på og prøver?

Jeg troede slet ikke der ville komme noget billede hvis den ikke virkede,
men så blev jeg så meget klogere.

Tak for det

MVH Allan Pedersen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-08-05 21:51

In article <42fb9ad8$0$18643$14726298@news.sunsite.dk>, Allan Pedersen wrote:
> Canon linsen er EF mener jeg helt sikkert
>
> Ok så jeg sætter bare Sigma linsen på og prøver?
>
> Jeg troede slet ikke der ville komme noget billede hvis den ikke virkede,
> men så blev jeg så meget klogere.

Det er kun Nikårn der er kritisk med noget sådant. Det billigste objektiv
til kameraet er at lave et hul så lille som muligt i dækslet til kameraet.

Kameraet finder selv ud af lukketid of laver lysmåling etc. Selv de
forskellige autofokuspunkter virker hvis der er lys nok.

Fra : Allan Pedersen

Dato : 12-08-05 11:57

> Det er kun Nikårn der er kritisk med noget sådant. Det billigste objektiv
> til kameraet er at lave et hul så lille som muligt i dækslet til kameraet.

Jeg forstår ikke lige helt det du skriver her, men du mener sagtens den vil
kunne bruge Sigma linsen og at billederne vil være skarpe?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-08-05 15:32

In article <42fc8081$0$18642$14726298@news.sunsite.dk>, Allan Pedersen wrote:

> [...]
>
> Jeg forstår ikke lige helt det du skriver her, men du mener sagtens den vil
> kunne bruge Sigma linsen og at billederne vil være skarpe?

Det jeg siger er, at selv uden et objektiv, men bare med en plade med
et lille hul, så kan Canon tage billeder og lave lysmåling. Så sigma'en
vil altid kunne virke i manuel mode. Hvis den giver fejl 99, så smid tape
på kontakterne, og du har et manuelt objektiv - som dog ikke kan blændes
ned.