Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sensor Sweep vs Sensor Brush
Fra : Skeptikeren

Dato : 11-08-05 16:40

Havde jeg dog bare set den artikel INDEN jeg købte Sensor Børste!!

http://www.camerahobby.com/Digital_SensorSweep.htm

Prisforskellen er stor, og som Jan Bøgh skrev lidt længere nede, kan
Sensor Brush fås hos
http://www.chili-pix.ch/shop/

til en fornuftig pris.

mvh

sk
Have a nice shot today

Fra : Søren Wind

Dato : 11-08-05 17:04

> [...]
> http://www.camerahobby.com/Digital_SensorSweep.htm
> Prisforskellen er stor, og som Jan Bøgh skrev lidt længere nede, kan

Ja for pokker.. Var lige på trapperne til at bestille et kit i englans fra
Visible Dust til 1200 kr. DOG får man en POKKERS masse ting med i sættet..
https://secure.ffordes.com/Shop/Store/Itemdet.asp?Type=new&sub=0&Code=VD&SubCode=&id=60291&promo=0

--
mvh.
Søren H. Wind - www.opz.dk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 11-08-05 17:48

Skeptikeren wrote:
> [...]
>
> http://www.camerahobby.com/Digital_SensorSweep.htm
>
> Prisforskellen er stor, og som Jan Bøgh skrev lidt længere nede, kan

Jeg har indtryk af at der tjenes RIGTIGT mange penge på den slags. Er
der ikke bare een eller anden forhandler af rensegrej i DK land?

-Det kan da ikke passe, at man skal hente den slags i udlandet. Der må
være tilstrækkeligt mange kameraer i DK-land til at een eller anden
webshop kan leve af det.

Er der andre muligheder for at rense CCD/CMOS ?

Bo //

Fra : Max

Dato : 11-08-05 18:47

Hej Bo

> Er der andre muligheder for at rense CCD/CMOS ?

En almindelig vatpind (ikke viscose, men bomuld) og så
æter er den bedste løsning sådan lige umiddelbart.

Mvh Max

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-08-05 20:09

Bo Bjerre wrote:

> Jeg har indtryk af at der tjenes RIGTIGT mange penge på den slags. Er
> der ikke bare een eller anden forhandler af rensegrej i DK land?

Tja... nu har de fleste jo købt deres kameraer, objektiver og
tilbehør i udlandet, og de få danske fotohandlere der er tilbage
lever jo af at sælge billige low-end digicams til fotoforbrugerne,
så du skal nok ikke forvente, at de slår sig på at at servicere
DSLR-ejere med billigt rensegrej.

Men på den anden side, så skal man være meget naiv, hvis man giver
mange hundrede kroner for en plastikdims, nogle fnugfrie servietter
og lidt rensevæske, enhver burde vide, at sådan noget højst bør
koste en halvtresser.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 11-08-05 20:56

> Tja... nu har de fleste jo købt deres kameraer, objektiver og tilbehør i
> udlandet

Det lyder interessant. Kilde?

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Bo Bjerre

Dato : 11-08-05 21:41

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> hundrede kroner for en plastikdims, nogle fnugfrie servietter og lidt
> rensevæske, enhver burde vide, at sådan noget højst bør koste en

Desværre er jeg ikke så naiv, så jeg finder nok varen eet eller andet
sted i DK land, hvor jeg køber laser optik.

For at skade din "statistik, har jeg faktisk købt mit digitalhus i
DK-land

Bo //

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 12-08-05 10:56

"Bo Bjerre" <post@fjernes-sidebanen.dk> skrev i en meddelelse
[KLIP]

> For at skade din "statistik, har jeg faktisk købt mit digitalhus i DK-land

Ja, det har jeg også

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-08-05 15:28

In article <42fc7229$0$2359$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Jørgen Nielsen wrote:

> "Bo Bjerre" <post@fjernes-sidebanen.dk> skrev i en meddelelse
> [KLIP]

> Ja, det har jeg også

Me too.

Fra : Jacob

Dato : 12-08-05 22:14

> Me too.
Og her.
desuden har jeg fin adgang til ren methanol. dejlig rense ting. kombineret
med joseph papir er jeg ikke bleg for at rense min sensor selv.

jacob

Fra : skeptikeren@privat.d~

Dato : 14-08-05 22:39

On Fri, 12 Aug 2005 23:14:04 +0200, "Jacob" <bip@bop.dk> wrote:

> [...]
>desuden har jeg fin adgang til ren methanol. dejlig rense ting. kombineret
>med joseph papir er jeg ikke bleg for at rense min sensor selv.

Hej Jacob!

Hvad er, og ikke mindst hvor får man Joseph papir??

mvh

sk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-08-05 09:05

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> mange hundrede kroner for en plastikdims, nogle fnugfrie servietter
> og lidt rensevæske, enhver burde vide, at sådan noget højst bør

Og hvis man nu ikke selv synes man er naiv, kunne der jo også være den
forklaring, at man i virkeligheden ikke gider fare fra Herodes til Pilatus
for at finde diverse obskure produkter for at spare et par skallede
100kr-sedler. /Jeg/ finder i hvert fald timelønnen for lav, når jeg kan
klare et alternativ med posten og nettet for nogle få kr.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 12-08-05 10:55

> [...]
> hundrede kroner for en plastikdims, nogle fnugfrie servietter og lidt
> rensevæske, enhver burde vide, at sådan noget højst bør koste en

Hvad kan man bruge istedet - hvad bruger du til at rense med?

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-08-05 20:24

Der er slet ingen grund til at købe dyre remedier.

Hos http://www.micro-tools.com/ kan man købe PSI-3-F som er pec-pads og
rensevæske. Samt PS-5-1 eller SW1 for at svøbe ped-pads omkring. Ellers se
http://www.pbase.com/mkaplan/copperhill_cleaning.

Der er ingen grund til at købe dyre pensler eller lignende, så vidt jeg kan
se.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : ksk

Dato : 11-08-05 22:14

jeg brugere Sensor swab , den tag ALT , jeg ga vist 650 for en pakke med
12 stk swab og væsker + 100 spec kludene ,, tror det vigstigs at swab er
fugtigt med clean væsker

http://www.photosol.com/swabdemo.htm

får hos

Hother Import A/S
Bygmestervej 2
DK-2400 Copenhagen NV.
Tel: +45 33 93 13 97
Fax: +45 33 93 97 54

KsK

Fra : Søren Wind

Dato : 12-08-05 08:28

> jeg brugere Sensor swab , den tag ALT , jeg ga vist 650 for en pakke med

> får hos
> Hother Import A/S

Det var underligt..

Havde en dialog med Hother Import ang. deres Sensor Brush, men de havde kun
børsterne og ikke deres vådrense system da jeg gerne vil have begge 2, da
brushen er forebyggende, men til tider møder pletter som en tørrensning ikke
kan fjerne. Så burde han jo have foreslået en kombination med Sensor Swap
så jeg havde fået mine ønsker opfyldt, men.. æv...

Tror jeg ender med det engelske sæt.. det koster godt nok det dobbelte, men
der er så også ALT i sættet til at holde mig kørende i meget lang tid, og
det er tiltrods kun 200 kr. mere end hvis jeg sender kamera'et ind blot 1
gang.
--
mvh.
Søren H. Wind - www.opz.dk - www.kolding-fotoklub.dk

Fra : ksk

Dato : 12-08-05 13:02

ok jeg købt mit sæt for ca et mrd siden prøv at ring til dem igen

KsK

Fra : Hans Kruse

Dato : 12-08-05 13:34

Det gør den metode jeg anvender også og koster ca. 150kr.

--
Kind Regards,
Hans Kruse