Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Lille point-and-shoot digital kamera
Fra : Steen F.

Dato : 11-08-05 04:26

Jeg skal bruge et point and shoot kamera som er absolut lille. Jeg har
fundet et (Konica) Minolta Dimage E50 på nettet til omkring 1560 kr.
http://www3.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=354949
Jeg har set billeder taget med ovennævnte, og de kan godt gå an, synes jeg.
Er jeg bedre tjent med at give lidt mere for et Canon Digital Ixus 40 som
har ca. samme str.?
http://www3.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=347159

Såvidt jeg kan se, så er fordelen ved Dimage, at man kan optage
filmsekvenser over 30 sekunder, modsat Canon.

Andre forslag?

MVH Steen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 11-08-05 06:37

Steen F. wrote:
> Jeg skal bruge et point and shoot kamera som er absolut lille.

Har du kigget på de små Casio modeller?

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 11-08-05 07:05

Steen F. wrote:

[Minolta Dimage E50 vs. Ixus 40]

> Såvidt jeg kan se, så er fordelen ved Dimage, at man kan optage
> filmsekvenser over 30 sekunder, modsat Canon.

Minolta Dimage E50 kan tage film i 640x480, 15fps og 320x240, 15fps.
Begge dele kun begrænset af kortet.

Ixus 40 kan klare samme opløsninger, bare med 30fps, stadig kun
begrænset af kortet. Den kan desuden klare 320x240 med 60fps.

15fps er temmelig hakkende, så Ixus 40 er altså markant bedre end
Minoltaen til filmklip på det punkt. Jeg synes selv at billedkvaliteten
ved Ixus 40s filmklip er glimrende, men jeg har ikke set dem fra
Minoltaen, så jeg skal ikke gøre mig klog på om den er bedre der.

E50 angives til at være 28mm tyk, mens Ixus 40 er 21mm. Jeg har gået
rundt med tre forskellige lommekameraer i bukselommen og havde klart
størst komfort ved det tyndeste (Kyocera på 15mm) vs. det nuværende
(Ixus 40 på 21mm). Jeg ville ikke bryde mig om et der var så meget
tykkere, som E50 er det, medmindre det havde nogen klare tekniske
fordele.

Fra : Ronni

Dato : 11-08-05 09:03

Jeg har et Canon Digital Ixus i, som jeg er meget tilfreds med.
Det er mindre end min Sony Ericsson telefon, men tager alligevel
overraskende gode billeder - det har dog ingen zoom overhovedet.

Nu skriver du ikke så meget om hvad du lægger vægt på, men skal det være
lille og nemt, så kan jeg kun anbefale dette kamera.
Jeg købte det for 1800 kr. i lufthavnen for et halvt år siden, jeg aner ikke
hvad det koster i dag.

http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_sd10.asp

Mvh
Ronni