Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er der nogen her der har en Canon Pixma IP~
Fra : Falcon

Dato : 10-08-05 08:45

Jeg har lige bestilt overnævnte printer, der især skal bruges til
fotoudskrift. I følge de forskellige anmeldelser og test jeg har læst
er det en (C)anon printer til pengene, men et par steder bliver det
påpeget at den laver streger i udskrifterne. Er det noget I har
erfaring med og hvor slemt er det? Ses det tydeligt, eller er det kun
hvis man kommer tæt på at det ses, hvad man jo sjældent gør ved alm
betragtning af billeder?
Det er jo en "foto" printer så jeg håber det går at spørge i denne
gruppe.

mvh Falcon

Fra : Morten Wartou

Dato : 10-08-05 09:04

"Falcon" <falcon1@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> betragtning af billeder?
> Det er jo en "foto" printer så jeg håber det går at spørge i denne

Jeg har set udskrifter fra den - der var ikke antydningen af striber. Meget
flotte udskrifter, især i forhold til prisen. Den kan du godt glæde dig til.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : PMH

Dato : 10-08-05 09:17

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> skrev i
en meddelelse news:42f9b4eb$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Jeg har set udskrifter fra den - der var ikke antydningen af striber.
> Meget flotte udskrifter, især i forhold til prisen. Den kan du godt
> [...]

Helt enig

Jeg har selv en IP4000 og er ovenud tilfreds med den.
Jeg har aldrig set nogle striber på mine billeder, tværtimod
er de altid optimale.
Det er virkelig pæne billeder den kan lave, specielt på Canons
PhotoPaper Pro, men også på andet papir.
Jeg bruger gerne Verbatim Glossy Photo Paper, som er et
papir med en helt glat overflade, og kvaliteten er faktisk helt
ok, næsten lige så god som Canon's, men prisen er bare kun
på 75-100,- kr. for 100 ark, hvor Canon's koster ca 8-10,-
pr. ark, så der er jo en væsentlig forskel..

Glæd dig, det er en supergod printer.
Og så er der lige det med blækpatronerne, der findes en del
forskellige kompatible mærker, jeg har set dem helt ned til
10,- kr. pr stk. Jeg har prøvet nogle af de helt billige, men de
duede ikke til min printer, hvorimod andre med samme printer
ikke har problemer med dem..
Jeg køber mine her http://www.refillshoppen.dk/
De koster 35,- pr. stk. men så virker de også hver gang

Mvh
PMH

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 10-08-05 10:02

> Jeg har set udskrifter fra den - der var ikke antydningen af striber.
Meget
> flotte udskrifter, især i forhold til prisen. Den kan du godt glæde dig
til.

Enig - der er ingen streger i selve udskriften
Dog har jeg bemærket nogle næsten usynlige spor efter de små "gribehjul" der
trækker papiret igennem maskinen, men det er IMO intet af betydning.
Jeg har købt blæk hos www.printerpatroner.dk - de har et kit med alle 5
farver for 129 kr tror jeg det er (og billig porto). Det fungerer
upåklageligt.

/Kasper Hansen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-08-05 11:30

Kasper Hansen [8270] wrote:
> [...]

Helt enig - jeg har også en Pixma 4000 - og der er ingen streger - meget
fine foto-udskrifter.

> Jeg har købt blæk hos www.printerpatroner.dk - de har et kit med alle
> 5 farver for 129 kr tror jeg det er (og billig porto). Det fungerer
> upåklageligt.

Hvis det ikke er billigt nok, så kan man på QXL som regen købe patronerne
til under 10 kr pr stk - her er f.x. en der bor lige syd for grænsen -
leverer stort set fra dag til dag:

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=19451523

Jeg har for nylig købt en portion fra ham - og de fungerer perfekt i en
Pixma 4000.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Thomas

Dato : 10-08-05 15:23

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> [...]
>
> http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=19451523
>
> Jeg har for nylig købt en portion fra ham - og de fungerer perfekt i en

Jeg har lige bestilt et sæt originale til lidt under 400 kr.
Er de uoriginale af samme kvalitet?
- For så er det da en besparelser der er til at føle på.

Thomas

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-08-05 15:57

Thomas wrote:
> Er de uoriginale af samme kvalitet?
> - For så er det da en besparelser der er til at føle på.

Måske - måske ikke......

Med de originale, er du sikker på at få den "rigtige" kvalitet hver gang -
med uoriginale er det lidt mere et lotterispil.

Men jeg har tidligere haft gode erfaringer med billige fra www.printmore.dk
og senest med disse fra DVD-sellers på Qxl.

Og det har så både været i min forhenværende Canon i850 og min nuværende
Pixma 4000.

Men prøv at søge lidt tilbage her i gruppen - og i news:dk.edb.hardware -
begge steder har diskussionen omkring u-originale patroner været oppe at
vende flere gange - der er lidt delte meninger

Fra : Nyhedskigger

Dato : 10-08-05 16:49

> [...]
>
> http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=19451523
>
> Jeg har for nylig købt en portion fra ham - og de fungerer perfekt i en

Vedr. billig blæk er der jo også denne at købe flasker a 250 ml.
http://www.activeprint.dk/fyldselv/
De koster 150,- dvs. knap 8,- på en "opfyldning".

Der er lidt arbejde med det, men det er superlet på en Canon (skiftede fra
HP cxi til Canon IP5000 for 3/4 år siden). Det er nemt på en Canon fordi man
kan se blækket inde i tanken og printeren "ser" straks selv at tanken er
blevet påfyldt blæk. (Dem der kender HP ved hvad jeg mener - det er slemt).
Og i stedet for propper sætter man bare en lille profil-skrue, med en
pakning på, i - så er det nemt næste gang.

Vedr. uoriginalt blæk kender jeg ikke til holdbarhedsproblemer. På HP
printeren brugte jeg det i årevis - men den fungerer på en lidt anden måde.
Canon' har jeg kun brugt omtalte flasker til, det er stadig de 5 originale
tanke jeg bruger.

Vedr. farverne er der nok en nuance forskel ligesåvel som der er det på
originalt fotopapir og uoriginalt ditto. Men farverne er fantastiske under
alle omstændigheder og absolut brugbare som de er.

HAR man taget århundredets foto ER det jo lovligt at købe originalt
papir/blæk og bruge det til helt specielle billeder, men inden du når dertil
skal du lære Canons printerdriver godt og grundigt at kende, der er mange
gevinster gemt der (som man slet ikke har adgang til hvis man (kun) bruger
det medfølgende (ok brugbare) Easy-PhotoPrint).

Hilsen Kjeld

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-08-05 17:53

Nyhedskigger wrote:
> De koster 150,- dvs. knap 8,- på en "opfyldning".
> Der er lidt arbejde med det, men det er superlet på en Canon

Ja - men når man kan købe færdigfyldte fabriksnye patroner med 3 års
holdbarhed til 9,00-9,50 kr så gider jeg egentlig ikke rode med at fylde
selv.

Men ellers har du da ret - hvis man vil spare den sidste krone og gider have
besværet, så er det selvfølgelig også en mulighed

Fra : Falcon

Dato : 10-08-05 18:45

On Wed, 10 Aug 2005 17:48:38 +0200, "Nyhedskigger" <kks@volapyg.dk>
wrote:

>HAR man taget århundredets foto ER det jo lovligt at købe originalt
>papir/blæk og bruge det til helt specielle billeder, men inden du når dertil
>skal du lære Canons printerdriver godt og grundigt at kende

Snakker du her om den printerdriver der er med printeren, elller er
der en nyere der kan downloades. Jeg har været inde og kigge på
Canon.dk og der ser ikke udt til at være nogle drivere til IP4000?

> der er mange
>gevinster gemt der (som man slet ikke har adgang til hvis man (kun) bruger
>det medfølgende (ok brugbare) Easy-PhotoPrint).

Er der andre prg du foretrækker, hvilke?

Ok, det er nok mange og (måske) dumme spørgsmål man finder på, men jeg
vil jo gerne have det optimale ud af printeren.

mvh Falcon

Fra : Nyhedskigger

Dato : 10-08-05 19:55

> [...]
> der en nyere der kan downloades. Jeg har været inde og kigge på
> Canon.dk og der ser ikke udt til at være nogle drivere til IP4000?

Den der følger med...

> Er der andre prg du foretrækker, hvilke?

Easy-PhotoPrint er fint nok i en håndevending og er 'Easy' til mange ting,
men skal det flotteste frem af printeren, kan man af en eller anden (for mig
i hvert fald) mystisk grund ikke få fat i driveren som man kan med
(formentlig) ALLE andre programmer: Ctrl + p
Programmet går direkte igang med at printe hvor man normalt kommer ind i
driverprogrammet.

> Ok, det er nok mange og (måske) dumme spørgsmål man finder på,

Det syntes jeg nu ikke...

Hilsen Kjeld

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-08-05 15:36

In article <42f9c26f$0$27312$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Kasper Hansen [8270] wrote:
> [...]
> Jeg har købt blæk hos www.printerpatroner.dk - de har et kit med alle 5
> farver for 129 kr tror jeg det er (og billig porto). Det fungerer

Har du checket hvor meget farverne ændrer sig som resultat heraf, og
hvor meget kurtere den i forvejen korte canon levetid bliver ? Tests
af billige 3die parts patroner viser at de billigste blæktyper stort
set er væk efter 2 år.

Fra : Max

Dato : 10-08-05 12:44

Hej

> er det en (C)anon printer til pengene, men et par steder bliver det
> påpeget at den laver streger i udskrifterne. Er det noget I har

Erstattede en BJC6000 printer med en IP4000 og det var et
godt bytte, meget hurtigere og ingen antydninger af streger her.

Mvh Max

Fra : Lars Frandsen

Dato : 10-08-05 14:50

> [...]
> betragtning af billeder?
> Det er jo en "foto" printer så jeg håber det går at spørge i denne

Jeg har ikke observeret streger med min, men derimod flotte prints!
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Falcon

Dato : 10-08-05 15:58

On Wed, 10 Aug 2005 09:44:45 +0200, Falcon <falcon1@email.dk> wrote:

> [...]
>betragtning af billeder?
>Det er jo en "foto" printer så jeg håber det går at spørge i denne

Tak for alle svarene, Har lige fået at vide at de har sendt den idag,
så den skulle gerne være her imorgen. Det lyder som om at dem der
testede printeren havde fået nogle uheldige maskiner siden de skriver
om tydelige striber i visse dele af billedet. Glæder mig, at det ikke
passer.
Ang patroner, så må det siges at blive en billigere affære end min HP,
så det er endnu et stort plus.
Er der evt nogen steder på nettet hvor man kan se en test af
uoriginale patroner i Canon printere?

mvh Falcon

Fra : Falcon

Dato : 10-08-05 16:06

> [...]

>betragtning af billeder?
>Det er jo en "foto" printer så jeg håber det går at spørge i denne

Opfølgning ang blækpatroner.:

Fandt denne side: http://tpi-danmark.dk/produkter.php?id=0957,9598SPAR

Det ser lovende ud hvad de skriver ang. Garanti:

"anon-kompatible blækpatroner med 100% producent-garanti på patron og
printhovedet!

Fremstillet på stor tysk fabrik, som yder 100 % garanti på
beskadigelse af printer og/eller printhoved 100% garanti."