Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Overførelse af billede
Fra : BT

Dato : 09-08-05 19:11

Hejsa..

Jeg sidder her med en Kodak DX6490.
Når jeg benytter enten Kodaks's software, eller Windows XP guide til
overførelse sker dette også smertefrit.
Men kameraet har en underlig ide med at bytte en "underscore" ud med et B..
Jeg kan ikke finde ud af hvorfor.
Det betyder så at billederne bliver overflyttet efter alfabetisk række, med
der resultat at billeder ikke bliver nummereret efter den rækkefølge som
billederne er taget..

Er der nogen som har lign problem, og evnt en løsning så jeg kan få
nummereret mine billeder efter den rækkefølge som de er taget..

/Brian

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 09-08-05 19:55

BT wrote:

> Er der nogen som har lign problem, og evnt en løsning så jeg kan
> få nummereret mine billeder efter den rækkefølge som de er taget..

Brug JHead (freeware) eller et lignende program, til at ændre
billednavnene til 20050809_2054.jpg osv.
--
JPEGCrops 0.6.22 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : BT

Dato : 09-08-05 20:23

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> billednavnene til 20050809_2054.jpg osv.
> --
> JPEGCrops 0.6.22 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -

Du skulle vel ikke ligge inde med et link, til winXP.
Det eneste jeg kunne finde var til linux...

/Brian

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 09-08-05 21:40

BT wrote:

[JHead]

> Du skulle vel ikke ligge inde med et link, til winXP.
> Det eneste jeg kunne finde var til linux...

Første hit i Google: http://www.sentex.net/~mwandel/jhead/
Kig efter "Pre-built Windows executable".

En anden mulighed, hvis du bedre kan lige grafiske programmer, er at
bruge freewareudgaven af cam2pc til at overføre billederne fra
kameraet. Den kan ændre navnene til noget brugbart når de overføres.

http://www.nabocorp.com/cam2pc/index.php

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 09-08-05 20:27

"BT" <skrev
> Det betyder så at billederne bliver overflyttet efter alfabetisk række, med
> der resultat at billeder ikke bliver nummereret efter den rækkefølge som
> billederne er taget..

Brug f.eks. freeware windows program Siren:
http://www.scarabee-software.net/en/index.html
som kan rename alle fotos automatisk udfra EXIF
info, f.eks.
20041223_201934.jpg

Brug denne expression:
"%Xdo.jpg"