Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Timed optagelse med Canon 350D?
Fra : Falcon

Dato : 09-08-05 13:13

Er det muligt f.eks at tage et billede af en blomst der åbner sig med
et fast interval på f.eks 5 minutter, eller kræver det et mere
avanceret udstyr?

mvh Falcon

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-08-05 13:26

"Falcon" <falcon1@email.dk> skrev i en meddelelse

> Er det muligt f.eks at tage et billede af en blomst der åbner sig med
> et fast interval på f.eks 5 minutter, eller kræver det et mere
> avanceret udstyr?

Der findes en fjernbetjening til 20D og diverse andre - men ikke 350D - som
kan det. Med en lille modifikation kan den dog klare det - læs her:
http://www.licha.de/astro_review_canon_300d.php under "The cabling of the
TC-80N3". Det er dog en smådyr fjernbetjening - omkring en tusse mener jeg.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Tobester

Dato : 09-08-05 15:38

Hvis du hooker kameraet op til din pc/laptop og benytter den medfølgende
(til 350D) software, der installeres sammen med kameraet, så kan du
indstille lige præcis så mange skud, du orker; med selvvalgte intervaller og
starttidspunkt...

Fra : Holst

Dato : 09-08-05 15:44

Falcon wrote:

> Er det muligt f.eks at tage et billede af en blomst der åbner sig med
> et fast interval på f.eks 5 minutter, eller kræver det et mere
> avanceret udstyr?

Kameraet i sig selv kan vist ikke klare det, men måske kan det lade sig
gøre, hvis du slutter kameraet til din computer. Man kan i hvert fald
tage billeder fra computeren, så om ikke andet kan lidt fiksfakserier
nok klare det.

Fra : Falcon

Dato : 09-08-05 17:49

On Tue, 09 Aug 2005 16:44:16 +0200, Holst <newsaug05@shelter.dk>
wrote:

> [...]
>gøre, hvis du slutter kameraet til din computer. Man kan i hvert fald
>tage billeder fra computeren, så om ikke andet kan lidt fiksfakserier

Tak for svarene, det skal da prøves når jeg får kameraet. Ja jeg har
ikke købt det endnu, men det er jo rart at vide hvad det kan, udover
selvfølgelig hvad man kan læse i brochurerne og reviews på nettet.

mvh Falcon

Fra : Holst

Dato : 09-08-05 18:08

Falcon wrote:

> Tak for svarene, det skal da prøves når jeg får kameraet. Ja jeg har
> ikke købt det endnu, men det er jo rart at vide hvad det kan, udover
> selvfølgelig hvad man kan læse i brochurerne og reviews på nettet.

Men held og lykke med det til den tid. Du skal dog nok tage mit svar med
en gran salt, for det er ikke noget, som jeg overhovedet har
eksperiementeret med.

Fra : Anders Rasmussen

Dato : 09-08-05 20:06

Jeg har prøvet timed optagelse med den medfølgende software. Det virker uden
problemer.

Fra : Heine Christensen

Dato : 11-08-05 20:27

Hej

"Anders Rasmussen" <ar-newsnospam@slash.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har prøvet timed optagelse med den medfølgende software. Det virker
> uden problemer.

Jeg synes ikke jeg har kunnet få det til at virke. Jeg har fået koblet det
sammen, kameraet kan findes, WIA drivere osv er installeret, men trykker jeg
fx Start EOS Capture i DPP programmet, så skriver den bare unrecognized
Camera

Har en af jer en ide til hvad jeg kan have glemt/gjort forkert?

HC

Fra : Heine Christensen

Dato : 11-08-05 20:44

Hej igen, bare glem det, det spiller MAX.... kameraet kommunikerer en del
bedre hvis man ændrer opsætningen i den til PC istedet for printer DOH.

Fra : Jacob

Dato : 09-08-05 20:05

> [...]
>
> Men held og lykke med det til den tid. Du skal dog nok tage mit svar med
> en gran salt, for det er ikke noget, som jeg overhovedet har
20D kan det du beskriver sammen med softwearen.
jeg er ikke sikker på at 350D kan. den er ikke nævnt blandt de tre kameraer
der kan ifølge den softweare jeg er i besidelse af.

Fra : Holst

Dato : 09-08-05 22:14

Jacob wrote:

> 20D kan det du beskriver sammen med softwearen.
> jeg er ikke sikker på at 350D kan. den er ikke nævnt blandt de tre kameraer
> der kan ifølge den softweare jeg er i besidelse af.

Måske er 350D for ny til at være nævnt i den software ...?

Fra : hansen

Dato : 09-08-05 23:32

> [...]
>
> Er det muligt f.eks at tage et billede af en blomst der åbner sig med
> et fast interval på f.eks 5 minutter, eller kræver det et mere

Ja (har 350D'eren, men brugte min G1'er). Har lige lavet forsøget med en
blomst et billede hvert tiende minut i seksten timer. Flot.

Fidusen ved den medfølgende software er bl.a., at billederne gemmes direkte
på computeren, så kameraet kan tage så mange billeder, som du har
harddiskplads til...