Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Regn tips
Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-08-05 13:08

I nyhedsgruppen "rec.photo.technique.nature" er der en tråd
om hvordan man takler regnen "Photo backpack rain problem"

Måske nogen her har flere gode tips -max-

Fra : Langgaard

Dato : 08-08-05 15:48

>I nyhedsgruppen "rec.photo.technique.nature" er der en tråd
> om hvordan man takler regnen "Photo backpack rain problem"
>
> Måske nogen her har flere gode tips -max-

En par kævler i brændeovnen, en god kop te, og så på opdagelse i gamle
billedfiler, det bruger jeg selv når det regner.

Der skal en del vand til at stoppe et prof. kamerahus, og de bedre (dyre)
objektiver tåler også en del.

Men er man ude, og der kommer en byge, så er en alm plastpose til opbevaring
af udstyret en god løsning, den hverken fylder eller koster noget, og er
derfor let at have i tasken _hele_ tiden.

Det mest VANDvittige jeg har set, er en lille paraply til at sætte i
tilbehørsskoen på kameraet.

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Jacob

Dato : 08-08-05 16:59

"Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget, og er derfor let at have i tasken _hele_ tiden.
>
> Det mest VANDvittige jeg har set, er en lille paraply til at sætte i

Det var da en sej gimmic. hvor fås sådanne en ?
jeg kan da se flere anvendelses muligheder for sådanne en afhænigt af
størrelse.

Jacob

Fra : Langgaard

Dato : 08-08-05 17:36

"Jacob" <bip@bop.dk> skrev i en meddelelse

> Det var da en sej gimmic. hvor fås sådanne en ?
> jeg kan da se flere anvendelses muligheder for sådanne en afhænigt af
> størrelse.

Hej

Jeg ved det ikke, jeg så den i et fotoblad midt i 80érne, men hvis det er
til at bruge når kameraet sidder på stativ, kan man få en "Clamp" til at
montere på stativets ben, derpå kan man så montere en ordentlig/rigtig
paraply.

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 08-08-05 18:21

>I nyhedsgruppen "rec.photo.technique.nature" er der en tråd
> om hvordan man takler regnen "Photo backpack rain problem"
>
> Måske nogen her har flere gode tips -max-

Har netop været til følskue, og som vejret er for tiden måtte jeg
selvfølgelig tage vandet i betragtning. Jeg bruger en paraply - det er
egentlig en parasol, som er købt i Babysam og som er beregnet til at montere
på en klapvogn. Den klarer rimelig meget vand.

Derudover havde jeg medbragt en vandtæt pose til brug ved ordentlige skyl -
jeg bruger en meget tæt en fra Spejdersport - koster ikke alverden men
beskytter 100 %. Ulempen er selvføgelig, at man ikke kan fotografere mens
bygen står på.

Hilsen Kim
www.naturfotografi.dk

Fra : waal

Dato : 09-08-05 17:23

"Kim Jeppesen" <notareal@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men beskytter 100 %. Ulempen er selvføgelig, at man ikke kan fotografere

I rigtig rigtig gamle dage kunne man købe nogle kraftige plastikposer med
hul i bunden og indbygget filter. Jeg kan ikke huske om der også var et
indbygget "okular" Husker at firmaet hed Ewa Marine, men der har sikkert
været en del kopister på banen.

mvh
Michael

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-08-05 18:02

waal wrote:

> [...]
> var et indbygget "okular" Husker at firmaet hed Ewa Marine, men der
> har sikkert været en del kopister på banen.

De fås skam endnu. Jeg fandt min gamle frem (den er mindst 20 år gammel) her
i foråret og var i virkeligheden lidt imponeret over at den efter så mange
år stadigvæk var fuldt intakt og funktionel. Plastic af VW-kvalitet!

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jane K.

Dato : 10-08-05 00:29

YEEEEEEEES lige hvad jeg har søgt og spurgt på i bl.a.
fotokritik, men fik aldrig et brugbar svar, og så er man så heldig at flade
og dette indlæg.

Tusinde tak
MVH
JEK

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-08-05 08:26

De her http://www.ewa-marine.de/english/index.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Mogens Hansen

Dato : 08-08-05 18:38

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message
>I nyhedsgruppen "rec.photo.technique.nature" er der en tråd
> om hvordan man takler regnen "Photo backpack rain problem"
>
> Måske nogen her har flere gode tips -max-

En LowePro Dryzone rygsæk er 100 % vandtæt.

DryZone 200 er nogenlunde på størrelse med Nature Trekker AW.

Jeg har en Nature Trekker AW, men har suppleret den med en Dryzone 100. Den
er mindre at slæbe rundt på og giver lidt ekstra sikkerhed for udstyret når
jeg sejler.
Jeg syntes egentlig AW taskernes regnhætte virker smarte, men kan godt se
problemet når der sidder stort udstyr uden på.

Venlig hilsen

Mogens Hansen